.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...
... se stát autorem
... znát lidi kolem Postřehu
... sponzorovat Postřeh
... vložit/upravit článek
Boží Dar
 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Září  >>
PoÚtStČtSoNe
 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30     

 .: Online
Stránku si právě čte 5 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie
Chata v České KanaděChataUbytování velkých skupinPenzion v Jižních ČecháchPenzion v KunžakuRybařeníJižní ČechyPenzion StrmilovKomorníkChata u rybníka KomorníkaUbytování Česká KanadaKomorníkUbytování v Jižních Čechách
 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

 

Komentáře
ke článku: Spi, děťátko, spi
(ze dne 01.09.2007, autor článku: Branwen)

Komentář ze dne: 01.09.2007 09:50:34     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
Vitam prvni soutezici v zanru "psychologicke drama o vztahu rodicu a deti".
Pridejte se! Latka je nastavena!

  
Komentář ze dne: 01.09.2007 18:32:41     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Hill] - Jaroslav Ferst
Titulek: Re:
a dost vysoko...

  
Komentář ze dne: 01.09.2007 23:52:42     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re:
Neodvažuji se srovnávat, to ne, ale rád bych podotkl, že moje povídka je také drama o vztahu rodičů a dětí :-)

    
Komentář ze dne: 02.09.2007 13:39:02     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re:
Sorry, Hary. Ale napsala jsem "prvni soutezici". Nebot dosavadni prispevky byly vyhradne od muzu -)

      
Komentář ze dne: 02.09.2007 13:52:13     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Foton (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Jo, už chápu. Ale mě to nejdřív taky nedošlo, že to je ženský rod. No, stačí jen zaměnit pár písmenek :-)

        
Komentář ze dne: 02.09.2007 21:39:49     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
To jsem nepochopil. Ti soutěžící a ta soutěžící, jak je z toho bez zájmena poznat rod?

          
Komentář ze dne: 03.09.2007 07:28:01     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Ono jde celkem jen o teplý vzduch, ale: "vítám koho-co" =
první soutěžící (ona), prvního soutěžícího (on) ... Rozpoutal jsem jen tak ze psiny toto téma a netušil jeho budoucí rozkošatění ... mea maxima culpa .

  
Komentář ze dne: 02.09.2007 02:40:54     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re:
Ach jo, zase zklamání, dílo bylo puštěno do éteru bez grafického sjednocení a přiřazení díla do podskupiny story.. Tak pánové, já, místní penzista, edituju už do třetice The Story.

Ale podstatné je, že snad nakonec budou soutěžící!

Komentář ze dne: 03.09.2007 18:17:43     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek:
Milá Branwen,
dnes i přes nepříčetnost chladného počasí jsem si tuto povídku přečetl v opavských parcích.

Je čtenáři příjemně čtivá, zajímavá zakončením, ale dost podivná tím rozhodnutím jak zviditelnit. Čekal jsem trochu lepší nápady, zde dílo nejvíce pokulhává.

Závěr mě zaujal, ale myslím si, že zmínka o mahagonové skřínce celkovému dojmu jen ublížila. Kdyby výstupem byl neobjasněný příbuzenský vztah mezi těmi dvěma, bylo by líp.

Ale jsou to pouze mé vlastní dojmy, dílo se mi líbí a je podle mě na slušné úrovni. Avšak, už zde na Postřehu byla lepší mimosoutěžní díla a proto to na čistou jedničku nevidím.

1.2

S pozdravem
Richard

// Na fóru jsi žadonila i jednoduché komentáře o tom, jestli se líbí - tak říkám: Super, líbí se mi..

Ale zase z takového vyjádření nezjistíš, co tak trochu čtenáři přes všechno nadšení nesedlo.
Ahoj.

  
Komentář ze dne: 07.09.2007 10:44:28     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re:
velice pekne je to napsane, cloveka to bavi az do konce
od zacatku to speje ke konci a ja se porad bal, aby to nebyl ten konec, ktery jsem ocekaval...
me se naopak zminka o mahagonove skrince libi, ale ten konec je prilis dlouhy.Podle me to ma byt takovy konec, ktery ma ohromit v jedinem momentu... a na to je prilis dlouhy, dava cas na premysleni a tim ztraci tu prekvapivost.
Kdyz jsem se k tomu konci dostal,uz jsem ho dokazal odhadnout, ale jinak vymyslene je to skvele
+ trochu mi nesedi zmena z placheho mladika na inventivniho hrdinu jen tak smahem

Komentář ze dne: 07.09.2007 18:18:39     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (porotce) (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Hodnocení soutěžní povídky
HODNOCENÁ KRITÉRIA

Hodnotil jsem povídky podle sedmi různých kritérií: stylistiky, gramatiky, originality, dodržení soutěžního tématu, atmosféry, realističnosti (=uvěřitelnosti) a na závěr podle osobního dojmu. Výsledné body se odtajní až při vyhlášení, proto nyní jen slovní hodnocení díla.

STYLISTIKA

Stylistika je první věcí, jenž mne na tomto díle upoutala a nutno podotknout, že je bravurně zvládnutá. Příběh je nejen vyprávěn, ale zároveň sám jazyk a jeho kompozice hrají svou zajímavou a osobitou hru, která celé dílo kvalitativně posouvá o třídu výše.

ČEŠTINA

Klasické problémy češtiny zde naštěstí téměř nenacházím, nicméně stálým problémem zůstává práce s mezerami, interpunkcí a celkově zvládnutí syntaxe na počítači psaného textu.

ORIGINALITA

Originalita je tentokrát jedním z hlavních tahounů povídky. Celý námět je zajímavě zapleten a na konci nejen překvapivě, ale také logicky rozplétán. Rovněž načasování textu je poměrně zajímavé.

DODRŽENÍ TÉMATU

Ano, mezigenerační konflikt je zde umně zachycen a prolíná se celou povídkou, i když zde určitě není tím hlavním. Rozhodně takto vypadá profesionální práce se zadaným tématem.

ATMOSFÉRA

Je pravda, že jsem si z tohoto článku odnesl poměrně dobrou impresi. Budování atmosféry je sice zpočátku zanedbáváno, ale v druhé půlce povídky začíná gradovat a nakonec na nás bezprostřední "feeling" přímo sálá z obrazovek.

REALISTIČNOST

Prožívání a chování postav je téměř uvěřitelné… …téměř. Mnohdy jsem se dočkal kvalitních rozborů lidské mysli, neskutečně realistických, aby je vzápětí vystřídala místy lehce odlidštěná interakce postav.

SUBJEKTIVNÍ

Příběh mě nechává poměrně chladným, samotný závěr je sice zajímavý, vygradovaný a správně melodramatický, ale některé pasáže byly pro mě až příliš únavné na čtení a chyběla jim lehce dynamika.

  
Komentář ze dne: 09.09.2007 15:52:36     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Jakube, kdyz uz jsi porotce, nedopoustej se hrubek v hodnoceni:

"Stylistika je první věcí, jenž mne na tomto díle upoutala a nutno podotknout, že je bravurně zvládnutá.". Dve chyby v jedne vete, vcetne hrubky, je moc.

Stylistika je první věcí,JEŽ mne na tomto díle upoutala, (ČÁRKA) a nutno podotknout, že je bravurně zvládnutá.

    
Komentář ze dne: 09.09.2007 15:59:59     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - milan (@)
Titulek: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Prokrista to Jakubovo hodnocení je plné stylistických chyb. Je to až ostudné!

      
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:53:09     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Jistě, jsem ostuda tohoto serveru. To už jsem tady slyšel. A teď zase něco nového...

    
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:30:21     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Ano, a pochopitelně se také po čárce píše mezera, že ano? Nechceš přeci, abych procházel tvé komentáře a hledal tam chyby a upozorňoval na ně.

      
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:50:35     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Je-li libo, pak ano. dokonce zacnu kvuli Tobe pouzivat diaktritika (nepouzivam je, nebot v Rusku je nemaji na klavesnici a take zde musim pro prekladani stale stridat ruskou a ceskou klavesnici). Nicmene hrubky v nych komentarich neobjevis.
Dost trapna reakce...

        
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:51:59     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
A jeste jedna podstatna vec: nedivim se, ze si nevsimas drsnych chyb v hodnocenych textech.

          
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:57:32     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Především si všímám do očí bijících chyb a ani ty tady nevyjmenovávám. Rozhodl jsem se, že nebudu tentokrát svým komentářem poučovat, ale jen hodnotit. A jestli jsem si některých nevšiml, ano, to je možné, přiznám se, že záležitosti jako ji/jí nebo jenž/jež mi občas dělají problém si okamžitě uvědomit, zvlášť když jsem ponořen do textu, který čtu nebo píši.

            
Komentář ze dne: 09.09.2007 17:08:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
nechcete se prestat hadat?
podle me je jedine dobre, ze jsou tu RUZNI porotci kteri kladou duraz na RUZNE veci.
Kdyby vsichni hodnotili stejne, stacil by jen jeden a nemuselo by vas byt 6, ne?

Gramatika neni jedine kriterium a podle me osobne je to ta nejmene podstatna zalezitost na jakekoli proze (u poezie vsak znamena hodne). Podle chyb si myslim pozname pouze, jak dobre se ten ci onen autor ucit ve skole a ne jeho smysl pro literaturu, ale budiz, kdyz narazim nekde na hrubku, taky se mi to nelibi.
takze nevidim smysl ve vyjmenovavani vsech chyb, nicmene souhlasim, ze kdyz porotce hodnoti gramatiku, mel by ji sam ovladat.
Jiny aspekt je ale ten, ze kdyz nekdo pise internetovy komentar, tak ho asi nebude kontrolovat jako kdyby psal soutezni text

              
Komentář ze dne: 09.09.2007 17:13:43     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Znám spoustu lidí, kteří nejsou schopni napsat ani ve slově máma čárku na správném místě a jakkékoliv slovo nad sedm písmen je pro ně utrpením, přesto dokáží navodit perfektní atmosféru i příběh a jsou potenciálními velmi dobrými spisovateli.

                
Komentář ze dne: 10.09.2007 16:36:18     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Můžu být stejně strapný a citovat "jakkékoliv"? Proboha, snad až na Hilla jsem pravopisné chyby viděl u každého. I u lidí, kteří jsou šéfredaktoři a teprve by se zřejmě měli snažit. Ovšem podstatou není pravopis, ale sdělení komentáře. Já osobně si po sobě komentáře nečtu a i pokud mi něco ujede, tak to více neřeším.

Někdy mám pocit, že Vám ruplo v bedně.

Myslím, že vzorovým komentářem, který měl taky nepřehlédnutelnou hrubku, by to mohlo skončit. Jen škoda Jakube, že jsi se chytl. Pozorovat Vaše komentáře bylo vskutku humorné. Nadávat jeden na druhého a přitom mít stejné chyby oba před vlastním prahem...

                  
Komentář ze dne: 10.09.2007 16:38:47     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
A jsem nejen trapný, ale i strapný :)

                  
Komentář ze dne: 10.09.2007 17:11:54     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Jen jsem zase dostal na chvíli pocit, že někteří lidé nemají na práci nic důležitějšího, než mě každý den znovu naštvávat a kout proti mně pikle. Asi to byl jen pocit.

                    
Komentář ze dne: 10.09.2007 17:36:56     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Ambiciozní a schopní lidi se s títmo ale přeci setkávají každý den. A pokud se setkají dva schopní a ambiciozní lidi .. :) no..

        
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:54:25     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Hodnocení soutěžní povídky
Ano. Spojení "ných komentářích" je samozřejmě úplně v pořádku.

Komentář ze dne: 08.09.2007 19:22:30     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
Na verbalni hodnoceni tohoto dila se tesim, nebot patri k nejlepsim. Lec mam jiste vyhrady, musim uznat, ze Branwen nezklamala ani na Postrehu -)

Komentář ze dne: 09.09.2007 16:09:15     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
Coz, moje hodnoceni jsou na svete:

Hodnotila jsem tez dle nekolika hledisek, a to:
a) zda dilo splnuje kriteria zadaneho zanru a tematu,
b) originalitu nametu, napadu,
c) kompozici, vypravecske schopnosti autora (plynulost, slovni zasobu neboli bohatost jazyka, napinavost, duveryhosnost pribehu ),
d) pointu, spad, rozuzleni, popr. pouceni,
e) stylistiku, gramatiku,
f) dalsi zvlastnosti dila, vcetne osobniho dojmu.

Budu nemilosrdna vuci vsem autorum. Jedna se o soutezni dila, takze latka by mela byt nastavena hodne vysoko...

K tomuto dilu:

ad a) autorce se podarilo temer nemozne. Dilo nejenze splnuje veskera kriteria zadaneho tematu i zanru, ale navic se zde prolina nekolik dramat: tragedie vztahu hlavni hrdinky s jejich rodicu, dramaticky vyvoj vztahu osvojeneho syna a jeho adoptivnich rodicu a nakonec drama vztahu hlavni hrdinky a jejiho imaginarniho syna. Tyto tri roviny se propletaji, aniz by se navzajem narusovaly a unavovaly ctenare. Bravo!

ad b) namet je nesmirne originalni, coz je vec, s niz se nesetkavame prilis casto.

ad c) vypravecskym schopnostem autorky mohu jen tise zavidet. Perfektni prace s jazykem, vkusne a smysluplne vyuzity "hantec". Obcas ale mam dojem, ze se nektere veci daly vynechat (napr. k cemu je tam onen slepec?), ponevadz diky mnoha zbytecnostem je povidka nadmerne dlouha.
Pribeh je napinavy a ctivy od zacatku az do posledniho radku, nenudi ani pri patem cteni - i toto je jeho velky plus. O jeho verohodnosti napisi o par radku niz...

Komentář ze dne: 09.09.2007 16:26:05     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
ad d) ocenuji az neskutecnou gradaci deje a - lec zapletka se ztracenou matkou a domnelym nalezenym synem neni bezna - verohodnost pribehu. Zel avsak, ze pribeh ztraci na verohodnosti v zaveru:

"Nad ránem déšť ustal. Jen vítr tiše šuměl v prořídlé koruně starého platanu, mezi jehož kořeny spočívala mahagonová skříňka, sloužící kdysi jako šperkovnice.
Alice se mýlila.
Kostřička novorozeněte, pečlivě zabalená v kousku černého sametu, byla stále ještě k poznání."

Zaver je zjevne pritazeny za vlasy: vypada to tak, jakoby ve stejnoem meste v teze dobe dve divky prisly o sva mimina... Tomu neverim! Je to velke zklamani!

ad e) Zel, mam vyhrady i ke stylistice a gramatice, vcetne jedne hrubky. Cely vycet by zabral nekolik stran textu, takze jen nektere vady "na krase":
- "malé městečko má paměť jako slon." - Nevim nic o tom, ze by slon vynikal svymi pametovymi schopnostmi... -)
- " Poznala to na filmových festivalech. Bylo nádherné a vzrušující... a taky hrozivé." - co bylo?
- "Pak se vrátila se domů." - nejak moc "se" -)
- "Třebaže měl její manžel jako úspěšný producent statisícové příjmy, neváhal ji oškubat jako husu." - "jako" - "jako".
- "Nebylo to pro něj žádné tajemství, nic, nač by přišel náhodou sám nebo přičiněním nějaké laskavé drbny, nic, co by ho mohlo duševně vykolejit. Byli racionální i v téhle choulostivé situaci. Už jako tříletého jej nakrmili příběhem o chlapečkovi, který ztratil své rodiče a ve své opuštěnosti našel nový domov právě u nich. Bylo to dojemná pohádka se šťastným koncem a on tomu rád uvěřil." - "nebylo" - "byl" - "byla". Prvni veta mi nejak nedava smysl. A domnivam se, ze pred "nebo" patri carka, nebot se jedna o pomer vylucovaci...
- "...se mu vryl do paměti s razancí laserového paprsku." - nevim, a jakou razanci se laserovy paprsek vryva do pameti. Patrne by jeho ucinek m

  
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:45:41     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re:
Omlouvam se, uteklo mi "mel za nasledek nejen totalni ztratu pameti" -)

Komentář ze dne: 09.09.2007 16:41:41     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
"Jako sociální pracovnice takových případů viděla spousty. Tón jejího hlasu ho tedy nijak nepřekvapil, ale přesto popudil. Možná proto, že jako vržený kámen roztříštil jeho představu o síle mateřského citu." - "jako" -"jako".

- "Ze dveří pro jistotu vyjel jako had." - jak vyjizdi had ze dveri?
- "...zasel,- aniž to tušil, do vnukovy mysli... - K cemu je tam carka a hned za ni pomlcka?
- "psovsky oddané oči" - to "psovsky" mi nesedí...
- antré se pišé takto,
- "... kdo z nich byl dárcem té jediné mrňavé spermie, jenž spustila..." - tak to NE! Té spermie, JEŽ spustila... To je neodpustitelna hrubka!
- vynecham velky kus textu, protoze nemohu rozebirat vsechny carky apod.
- na konci textu: "Polkla je, ale to jen vyvolalo nový dávivý reflex. Pak vdechla první zvratky a plíce jí zachvátila sžíravá bolest. Zmítala se v marné snaze osvobodit spoutané ruce, ale docílila jen toho, že se svezla z pohovky dolů. Na nohy se už postavit nedokázala.O několik minut později její marné lapání po dechu skončilo." - "ale" - "ale", "marné" -"marné"...

Je mi lito, ale chyb je tam dost. Skoda, ze si autorka takovych kvalit nedala na tom trochu vic zalezet.

f) muj celkovy osobni dojem je nasledujici: perfektni dilo, jehož jedinou zasadni vadou je zaver deje, oklestujici pribeh o znacnou davku verohodnosti. Gramatickych a stylistickych chyb je sice dost, ale na druhe strane podstatne mene, nez v mnoha dalsich souteznich dilech. Vetsina techno vad je spis drobne povahy, az na jedinou hrubku. Z meho hlediska je to nejlepsi dilo The Story 200 7 a budu jej hodnotit dost vysoko.
Branwen, opravdu skvela prace! Jsem rada, ze Te mame na Postrehu.

  
Komentář ze dne: 09.09.2007 17:01:29     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re:
Proč je mezi nulami v čísle 2007 ta mezera? A jaképak to jsou "techno" vady? Co je to za nové sloveso "pišé"?

    
Komentář ze dne: 10.09.2007 13:51:53     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re:
Chapu Tvuj hnev, nicmene mezi preklepem (uznej, ze moje hodnoceni jsou podstatne delsi a obsahlejsi, nez ta Tvoje) a hrubkou spatruji znacny rozdil... Za preklepy se omlouvam: pisi hodnoceni v internetove kavarne, cili neco to stoji, tak vetsinou specham...

      
Komentář ze dne: 10.09.2007 18:07:26     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re:
No jistě, když do nich kopíruješ celé dlouhé kusy textu. :)

        
Komentář ze dne: 10.09.2007 19:46:15     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Ja bych tuto trapnou diskuzi ukoncila.
Kopiruji dlouhe vynatky z textu, nebot v nich jsou nezanedbatelne chyby. Kazdy ma svoje kriteria hodnoceni...

          
Komentář ze dne: 10.09.2007 20:02:57     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Já jsem tuto "trapnou diskuzi" nevyvolal.

            
Komentář ze dne: 10.09.2007 21:04:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ale už mě pěkně serete. A doufám, že tento komentář už bude dostatečným impulsem pro smazání celé šňůry. Neboť v mých kompetencích už správa komentářů není.

Komentář ze dne: 11.09.2007 08:26:11     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Branwen] - Branwen (branwen@volny.cz)
Titulek: Díky všem
Chci poděkovat za komentáře k mé povídce. Byla jsem týden pryč a četla je až dnes. Mrzí mě, že se v nich rozpoutala jakási slovní bitva o věci nepodstatné, ale na to jsem zvyklá z Literu :-))
Takže:
1/ pro Histese- podivný způsob "zviditelnění se", který se Ti nezdál, byl zapříčiněn duševním stavem hrdinky a také opilostí, která sama o sobě občas nutí lidi dělat věci, nad kterými později jen nevěřícně vrtí hlavou.
Co grafické úpravy týče, jsem zvyklá na běžné kopírování z Wordu a oddělování odstavců 5 úhozy na počátku řádku. Způsob vkládání článků na Postřeh jsem asi zatím nezvládla-buď jsem si špatně přečetla návod nebo jsem prostě technický antitalent, ale budu se snažit :-)Mimochodem, můj příspěvek na fóru sis špatně přečetl- to nebylo žadonění o jednoduché komentáře typu "super", ale o vložení subjektivní pocitové stránky komentátora vzhledem k dílu .
2/ pro Jakuba Raidu - délka povídky je pro mě problém , zatím jsem se nenaučila důsledně škrtat. Čárky a interpunkci se snažím kontrolovat, ale po několikerém přečtení obvykle dostanu "provozní slepotu", takže přehlídnu i zjevné nedostatky.
3/ pro Green Eyes - napsalas toho hodně, co se Ti nelíbilo, takže ve zkratce: - paměť jako slon (obrazné přirovnání a zároveň doložitelný fakt), - poznala to na filmových festivalech...ptáš se,co bylo hrozivé, jde o náladu davu, od ovací může přejít k lynčování, stačí dát správný impuls, - antré - původně jsem to taky chtěla napsat foneticky, ale mám za to, že slovo pochází z francouzštiny. Měla jsem si dát víc práce s nalezezním správné písemné podoby, - psovsky oddané oči... vyjel jako had - opět obrazná přirovnání, - opakování stejných slov "byla - byla" je použito vesměs pro zdůraznění, tedy úmyslně, - spermie, jenž...hrubka vzniklá změnou části věty z podmětu mužského rodu na ženský, kde jsem neopravila všechno, za to se omlouvám.
Tolik tedy má reakce na vaše komentáře. Vezmu si z nich ponaučení... i když - starého psa novým ko

  
Komentář ze dne: 11.09.2007 17:26:56     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Díky všem
-)

Komentář ze dne: 11.09.2007 21:24:14     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Richard Schötz - risik (risik@volny.cz)
Titulek:
Zatím je to pro mě jasný vítěz. Skvělá, hororová povídka, špičkově zpracovaná. Každý detail v ní je výrazný a dobrý. Skvělý příběh, který se jako linka vede hororem současnosti, tolik strašným, že je postě jednoduché, velmi jednoduché, aby jej skutečně někdo prožil. Že jej mohl prožít kdokoliv v mém sousedství, ta autenticita je v něm opravdu velmi silná.
Podrobnější hodnocení - rozbor
Dodržení tématu – velmi dobré
netřeba cokoliv „okecávat“. Prostě to tak je, všechno na svém místě, jak má být.
Kultura řeči a výrazových prostředků – velmi dobrá
Celistvost – velmi dobrá
Čtivost – vynikající – což myslím ve smyslu lepší než velmi dobré.
Dodržení zvoleného žánru- velmi dobré


Závěr
Skvělá povídka, se skvělým obsahem i formou. Řemeslo skvěle zpracované, navíc téma, které je mi velmi velmi blízké. Kéž bych to také tak uměl...

Komentář ze dne: 15.09.2007 07:25:41     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Krtica] - Jana Vyležíková (krtica.N@seznam.cz)
Titulek: Takže
Musela jsem si povídku vytisknou. Při únavě, s jakou zasedám po ránu k PC, bych u tak dlouhého textu skončila po pár minutách s obličejem na klávesnici. Udělala jsem dobře, líbila se i u mě v práci.
Takže, ze všech děl soutěže která jsem zatím četla, na mně zapůsobila nejvíc. Přirozeně a nenásilně rozvíjí děj a vtahuje čtenáře do příběhu, mimochodem naprosto věrohodného. Líbí se mi použití různých přirovnání a dokonce i ten naivní nápad o upoutání pozornosti bulváru, fingovaným přepadením se mi zdá přiměřený ději a konkrétní situaci, kdy hlavní postavy zoufale touží změnit svůj život.
Byla jsem jen lehce rozčarovaná nad evidentními překlepy, ale to se u tak dlouhého textu může stát.

Komentář ze dne: 15.09.2007 20:24:59     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - WhiteShadow (@)
Titulek:
Velmi čtivá a povedená povídka s dynamickým dějem a strhujícím vývojem v závěru. Zadaní žánru i tématu zvládnuto na jedničku. Líbil se mi přirozený a autentický vstup do života dvou zcela rozdílných lidí a plynulost spojení těchto dvou osudů.
Začal jsem sympatizovat s chlapcem, který touží poznat svoji matku. Začal jsem sympatizovat s herečkou, která byla před lety donucena vzdát se svého dítěte a celé roky žít ve lži. Přál jsem jsem jim ten velký a silný návrat. Jaké však bylo mé zklamání v závěru, jaká nemilosrdná hra dvou osudů, jaký krutý konec, aniž by se alespoň jednomu z nich dostalo poznání pravdy.
Vypravěčství autorky je jazykově i stylisticky na velmi vysoké úrovni. Její sloh je efektivní a úderný. Čtivosti díla velmi prospívá spousta zdánlivě nepodstatných vložek, vysvětlivek a myšlenkových pochodů, které ovšem skromně a krok za krokem dokreslují atmosféru díla jako celku.
Povídka je svým obsahem velmi nápaditá, vedení linie příběhu je promyšlené a zvládnuté.
S touto povídkou to vidím hodně pozitivně.

Komentář ze dne: 20.11.2008 12:26:16     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - histes (@)
Titulek:
je to zvláštní... četl jsem teď dílo při korekturách a mám pocit, že je to docela identické s filmem, který jsem kdysi viděl. Ale jsem už docela zmatený, možná jsem z povídky měl takvý zážitek kdysi (zjistil jsem až z komentářů, že jsem již dílo hodnotil), že se mi při druhém čtení vybavil, jako kdybych to už někdy viděl...


 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz