.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...

 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     

 .: Online
Stránku si právě čte 57 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie

 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Cesta myšlenky na papír

señorita chiquita - Volné verše - 24. 03. 2007 - 1872 přečtení



                 sklouzává po parabolách
  obručí
      dřevěnou
             praská               nevýslovná
                   ve švech   napjatá
                          myšlenka
                   ve snách   zaťatá
             vříská               neslýchaná
       zředěnou
   substancí
                roztává na prázdných stranách


Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 21.03.2007 21:14:46     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek:
tato báseň mě zaujala, protože na první pohled se zdá být pouhým plácnutím slov na papír ale na ten druhý za každým slovem stojí narýsovaná cesta oné myšlenky
maličko uškodily myšlence rozvíjející tvary ale dodaly básni spád

  
Komentář ze dne: 22.03.2007 15:32:15     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - seńorita chiquita (@)
Titulek: Re:
věř, že nad touto jsem opravdu hodně přemýšlela, aby každé slovo mělo na svém místě nějaký význam...:)

Komentář ze dne: 24.03.2007 09:02:50     Reagovat    Nový komentář
Autor: [rohoz] -
Titulek:
díky názvu se mi zdá, že je to básnička o tom, jak básničky tvoříš. Ale, přiznám se, pokud to vnímám správně, že mi neřekla nic nového, a také, že mne ruší grafika básně, která asi má nějaký význam, ale nutí mne přemýšlet dvěma směry najednou, a to mi, přiznám se dobrovolně, činí potíže. Ale já jsem starý konzervativec, a to není vždy ideální přístup.

  
Komentář ze dne: 24.03.2007 09:10:37     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - seńorita chiquita (@)
Titulek: Re:
Grafická úprava byla zvolena záměrně, šlo mi o to, aby báseň bylo možné číst z více směrů, tudíž byla alespoň v nějáké míře přizpůsobitelná svému čtenáři. Myšlenka je v středu a na ni se v různých směrech nabalují různá slova. Teď záleží z jakého konce se to vezme, vždycky ti vyjde něco o maličko jiného.

  
Komentář ze dne: 24.03.2007 09:13:21     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re:
když se na tuto báseň podíváte z prava do leva, můžete vidět motýla a za ním vzdušnou čáru, když se podíváte z leva do prava je k vidění pavouk bez dvou nožek, i to je zajímavé. kozervativnost není opravdu na místě, představivost ano. :o)

    
Komentář ze dne: 24.03.2007 10:49:35     Reagovat    Nový komentář
Autor: [rohoz] -
Titulek: Re: Re:
Pavle, určitě máš pravdu, ale v záhlaví je napsáno báseň, nikoliv hádanka, křížovka, hlavolam. Pokud by to bylo tak, pak je to na místě, a určitě je fajn, že se tyto věci zkouší,nic proti tomu. Já jsem k tomu přistupoval jako k básni. Ale opakuji, je sympatické, že se přichází s novými nápady. To, že mi nesedl, neznamená nic víc, než, že mi jen nesedl.

    
Komentář ze dne: 24.03.2007 10:52:59     Reagovat    Nový komentář
Autor: [rohoz] -
Titulek: Re: Re:
Jo a ještě jedna věc. Všímám si, že mi vykáš a tak mi, posím, tykej, nebo ti za trest začnu vykat také.

      
Komentář ze dne: 24.03.2007 22:35:53     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
dobře budu ti tykat :o) já jen čekal na svolení to se sluší od osoby mladší
a děkuju za rozvedení diskuze jak tobě tak greeneyes i seńoritě takto si to představuji

Komentář ze dne: 24.03.2007 11:33:28     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek:
Četla jsem několikrát Tvé dílko a to z obou stran a chápu,že jde o grafickou úpravu,která je "nová" a o smysl dílka,který už zase tak nový není.
Souhlasím s Rohozem v tom,že takto nejde o přehlednou báseň a opravdu čtena oběma směry,nic nového nepřináší a souhlasím i s Pavlem,že graf.stránka věci je také důležitá a má smysl.
Každé slovo našeho jazyka má smysl,protože je natolik bohatý,že vyjádří potřebný záměr,ale také jej dokáže pořádně schovat,pokud nejsou vyjadřující prostředky tak jasné a přehledně sesumírované,aby jim čtenář rozuměl.A tady se domnívám,že grafika předstihla myšlenku.

  
Komentář ze dne: 24.03.2007 12:04:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - seńorita chiquita (@)
Titulek: Re:
Jo, v podstatě s tebou souhlasím, ale nemůžu si odpustit...futuristé, kubisté, dadaisté - v kolika jejich básních chyběla hluboká myšlenka, kolik jejich básní bylo naprosto ujetých, a taky je to poezie a jaká;)ne, že bych se s nimi chtěla srovnávat, jen tím chci říct, že ne všechno musí mít nějaký hluboký prožitek...toť můj názor:))

    
Komentář ze dne: 24.03.2007 20:03:50     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Foton (@)
Titulek: Re: Re:
Sice se někdy frustruju tím, že to není moc dobré, ale docela s tebou souhlasím. Nemusím vždy (a to i v kvalitních dílech) hledat nějaký hluboký smysl, ale brát to jen tak.

Komentář ze dne: 24.03.2007 12:24:31     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek:
Nechci tvdit, ze se jedna o neco, o cem nikdy nikdo nepsal. Nicmene prave napad s velmi "fikanou" grafickou upravou, ktera poskytuje ctenari vic, nez jeden zpusob procteni, splnil -dle meho nazoru - svuj ucel. Autorka dokazala tak z celkem otreleho tematu udelat hezky kousek.
Konzervativcum vzkazuji, ze jsem leta delala klasicky balet. Ovsem pokud by se dnes tancovalo tak, jako v 60.-70. letech, tak by divaku v hledisti bylo jen par... Do klasickeho baletu proniklo leccos, i break dance - a to je velmi dobre.
Totez ceka i poezii (doufam).
Dilo se mi libi.
Vadi mi jedine - rym "napjata - zatata".

  
Komentář ze dne: 24.03.2007 12:41:48     Reagovat    Nový komentář
Autor: [rohoz] -
Titulek: Re:
konzervatismus vůbec neznamená bránění průniku moderních prvků do čehokoliv, prosím naléhavě, abytoto bylo vzato na vědmí.Konzervatismus znamená obhajobu osvědčeného a funkčního.

Často slyším, že dadaisté a futuristé, a jaká je to poezie. Zkuste se zamyslet, zda jeto poezie, která je ceněna jako výraz své doby, ze které do dnešní poezie pronikly jen některé prvky, jistě měla a má svůj vývojoý význam, ale nemyslím si, že znamená pro čtenáře více než Neruda, Hora, apod. Proto bych byl opatrný odvolávat se na tyto směry s tím, že mám právo na bezvýraznost, bezmyšlenkovost, apod.

Je dobře, že se zde snažíte o laskavost, o tu se snažím ostatně i já, ale nikoliv za cenu, že budu mlčet o nedostatcích, které sice nedostatky vůbec nemusí být,aletím, že je tak vnímám a mluvín o nich, nabízím autorovi kromě možné a jen dočasné rozladěnosti i důvod k sebereflexi.

Sám vcelku napoprvé nemám radost, když mi něco někdo vytkne, ale vždy přemýšlím o tom, kdo to je, třeba, jestli je sám přesvědčivý autor nebo se kritikou kvalifikovaně zabývá,
a také a hlavně si jeho připomínky konfrontuji s dílkem, a mnohokrít jsem již rád dal za pravdu.

Trochu jsem se rozepsal, poněvadž nemám žádnou radost z toho, že jsem zde v současné době nejkritičtější, ale věřte mi, že mi činí radost, mohu-li chválit.


    
Komentář ze dne: 24.03.2007 14:12:53     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - seńorita chiquita (@)
Titulek: Re: Re:
Ale ano, to je v pořádku já to beru, jenom je mým zvykem dávat vždycky do opozice jiný pohled na věc:) A o tom to přece je, tisíc názorů na jednu věc, určitě ty záporné názory neberu jako konzervatismus, coby nadávku, a nejsem z nich rozmrzelá. Z každého názoru, co tu padá si beru nějaké ponaučení.
Ještě bych se ráda vyjádřila k tomu, co pro čtenáře znamená víc, jestli Neruda, Hora aspol. nebo dadaismus, futurismus, surrealismus atd. Nevím kolik čtenářů by se podepsalo pod tenhle názor, ale pro mě je tzv. moderní poezie více. Mám raději chaos, nelogičnost, nesmysl, niterné strachy, absurditu, nihilismus atd. než opěvování nádherného jara, podzimu, zimy, deště sněhu, tklivé plakání nad sociálními problémy apod. Doufám, že jsem teď nikoho a nic neurazila...Pozor, není mým úmyslem říct, že je něco méně hodnotné, já čtu tu i tu poezii, jen mám poněkud jiný postoj k tomuto.

      
Komentář ze dne: 24.03.2007 15:26:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: [rohoz] -
Titulek: Re: Re: Re:
Trochu jsme si nerozuměli. Měl jsem na mysli, že dadaismus, stejně jako klasická poezie Nerudova, atd., jsou v podstatě překonány, že měly svůj význam ve své době a svými prvky stavěly můstky k době dnešní.

Jinak třeba já chci mít poezii pořád jako krásnou literaturu, která mne podvědomě získává ke spoluúčasti na obsahu a zároveň mám trochu pocit nevšednosti.

A nakonec, dobře vím, jak jsem psával já kdysi, ještě že tehdy nebyl internet. A pro pobavení zde uvede mikropovídku, kterou jsem napsal v 17 létech.

DÍVKA PATNÁCTKA

Přijde ?
Nepřijde ?
Když nepřijde, holky se mi budou smát.
A co když bude něco chtít ?
A má mně vlastně rád ?

      
Komentář ze dne: 24.03.2007 20:56:49     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek: Re: Re: Re:
Devce, to jsem rada, ze jsi konecne na tomto serveru. Uz pro tu zalibu v chaosu... apod. -)

    
Komentář ze dne: 24.03.2007 14:19:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek: Re: Re:
Mily Rohozi, ja rozhodne nejsem priznivkyni dadaismu ci kubusmu (i kdyz musim uznat, ze jsem sveho casu napsala ctyrvers:

Jak narkoman tapu po versich,
ja musim psat je stuj co stuj.
V nalade stejne kdysi kreslil
Kandinsky "Cerny ctverec" svuj. -)

Take si myslim, ze autorcino dilo nikterak nezapada do zadneho z zminenych umeleckych smeru.
Svuj komentar jsem vubec nemyslela konfrontacne - ani vuci Tobe, ani vuci Harr, ani vuci Pavlovi. Jen jsem ocenila na basni to, co se mi osobne zamlouva. Musim podotknout, ze jsem laik plus cizinka - tudiz se odbornici na ceskou poezii partne nikdy nestanu.
Jsem si ale take vedoma toho, ze je to amatersky server, proto i amater ma pravo na svuj nazor. Ver mi, ze je to pro amatera hodne tezky vyslovit nazor, ktery se lisi od mineni odborniku ci lidi se zkusenostmi. Nicmene bylo by pokrytecke jen prikyvovat - to bych si asi sama sebe nevazila.
Dalsi vec: na literarnich serverech se celkem bezne stava, ze odbornici nebo respektovane stalice odradili autory nejen od psani komentaru, ale i od psani. Rozhodne tim nechci rici, ze bys mohl neco podobneho zpusobit zde - chran me Buh.
Tvych komentaru si velmi vazim a cenim, stejne jako Tvych del.

      
Komentář ze dne: 24.03.2007 15:18:36     Reagovat    Nový komentář
Autor: [rohoz] -
Titulek: Re: Re: Re:
Pokud udržíme diskusi v téhle věcné rovině, bude to ku prospěchu nám všem. Je přirozené, když hájíme své postoje a současně se vzájemně ctíme.

Je pravdou také to, že na velkých serverech, kde se vyskytuje více výrazných osobností i lidí, schopných formulovat svůj názor, jsou mnozí odrazováni, ale také se zde objevuje více kvalitních textů. Je to asi přirozené, ale ne nejšťastnější. To je pravda. Tady toto prostředí je docela vlídné, a pokud se nám podaří reagovat tak, jak reagujeme například v této diskusi, pak může být i podnětné.

        
Komentář ze dne: 24.03.2007 17:15:32     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
S tim, ze se diskuze musi odehravat ve vecne rovine, naprosto souhlasim. A take udelam vse, aby se tento pristup a zpusob vzajemne komunikace stal pro Postreh jedinym prijatelnym. Uz kvuli tomu, ze je to smysluplny pristup, ktery nuti komentujiciho a diskutujiciho "utilizovat" mozek i dusi, a autorum umoznuje tvurci rust.
Co se velkych serveru tyce, tak jsou servery a servery. Mnozi z autoru Postrehu odesli z Literu - kvuli napadani, bodovani apod. Kdyz se dnes podivam na Liter, tak slusne basnicke dilo tam najdu jednou za tri dny (a to za okolnosti, ze se denne publikuje pres sto tzv. basni). Mimo jine, tuto autorku jsem nasla prave tam -).
Na Pismaku, ktery je mnohem kvalitnejsi nez Liter, by takove "literove pristupy" proste neprosly.
Ostatne na obou techto serverech pusobi mnou velmi ceneni Pla-ton (Tonas) a Snowgirl (BADGIRL) (je pravdou, ze Monika-Snowgirl svoje dila z Literu vymazala).
Tesim se na Tvoje dila, komentare a na komunikaci vubec -)


          
Komentář ze dne: 24.03.2007 21:28:36     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - seńorita chiquita (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Noo, to se tady rozjelo:) Já už k tomu tak němám nějak moc nic potřebu dodávat. Jen snad, že právě tohle mi na zmiňovaných servrech chybělo - diskuse, ze které si něco odnesu.:))



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

şehirler arası nakliyat şehirler arasi nakliyat ücretleri

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz