.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...
... se stát autorem
... znát lidi kolem Postřehu
... sponzorovat Postřeh
... vložit/upravit článek
Boží Dar
 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Srpen  >>
PoÚtStČtSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       

 .: Online
Stránku si právě čte 7 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie
Chata v České KanaděChataUbytování velkých skupinPenzion v Jižních ČecháchPenzion v KunžakuRybařeníJižní ČechyPenzion StrmilovKomorníkChata u rybníka KomorníkaUbytování Česká KanadaKomorníkUbytování v Jižních Čechách
 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Nazvou to štěstí, shoda, Osud snad

Zbyněk Janoška - Povídky - 04. 09. 2007 - 3189 přečtení

Válka je jak paintball, ve kterém se nedá podvádět.
    Jiří Kulhánek


Povídka do soutěže The Story 2007 of Postřeh


Všude samá crew.
    Jiří Pavlovský

Smrt není zlo.
    Lucius Annaeus Seneca


Agent Leopold Marczinski proletěl vzduchem a narazil zády do stěny kanceláře. Svezl se dolů a na zdi zůstala stopa krve. Těžce se zvedal, ale nepřítel k němu až neuvěřitelně rychle přiskočil a jediným pohybem ho zdvihl ze země, jako by k tomu nepotřeboval žádnou sílu. Marczinski se na něj podíval. Nepřítel ohnul pysky v parodii úsměvu a odhalil tak nepřirozeně dlouhé a ostré špičáky. Marczinski nasucho polkl a pak jeho hlava explodovala jako helloweenská dýně.

Zachrčel jsem vzteky a pustil trosku těla na zem. To, co bylo ještě před sekundou chloubou federální policie Spojených Států se teď uboze krčilo na podlaze a crčela z toho krev. Otočil jsem se na Fabiana, ale ten pedantsky, přesně jako podle vojenské příručky, dobíjel zbraň, ze které se kouřilo.
„Není čas na dlouhé proslovy, jdeme.“ Odsekl na otázku kterou jsem nevyslovil a vykopl dveře do sousední kanceláře. Tísnilo se v ní pár úředníků, zpocených strachy z toho, co slyšeli před chvilkou z vedlejší místnosti. Nebylo na tom nic vzrušivého, vraždit civilisty, tak jsme to provedli rychle. Podle Fabianových plánů ještě dvě místnosti a byli jsme u inertního výtahu, který na oficiálních plánech neměl vůbec být.
První místnost jsme jen proběhli, pár střel na každou ze stran, ale v té poslední nás čekalo překvapení. Dva nadupaní strážci v neprůstřelných vestách za převráceným stolem.
Fabian je s brokovnicí borec. Dvě rány, dvě díry ve stole a dva oblaky rudých kapiček plnících vzduch. Neprůstřelná vesta je skvělá věc, ale když dostane ránu do hlavy střelou, která by proletěla slonem, člověk začíná přemýšlet o bezpečnosti jako o relativním pojmu.
Přivolali jsme si výtah. Fabian se převlékl do obleku, do ruky si vzal kufřík a nasadil paruku, protože který diplomat by nosil vojenský sestřih. Výtah zastavil a milý anglický hlas nás uvítal v jeho útrobách.

Můj plán byl ale jiný. Na střeše výtahu byl poklop, který zevnitř neměl jít otevřít, ale co si budeme vykládat. Vytáhl jsem batoh se zbraněmi a vylezl z kabiny. Jak výtah zastavil v nejvyšším podlaží, seskočil jsem na železný rošt. Vyskočit ty dva metry na ochoz nad ním nebyl sebemenší problém a pak už jsem to uviděl.

Lezl jsem ventilační šachtou (starý trik, ale vždycky funguje) a přesně podle Fabianova plánu se blížil k místu setkání.

Oba agenti byli tak překvapení, že nestihli udělat vůbec nic. Jednoho jsem trefil do černého skla brýlí a druhého do krku. Pak teprve začala mela.

Fabian si lehl na zem, ze šikovného kufříku vytáhl PDWéčka a začal to šít do těch dvou goril, co ho nechtěly pustit dál. Mezitím jsem udělal kotoul a z kleku sejmul jednoho strážce, druhého jsem o kousek minul a tak stačil vystřelit taky. Dalších střel nebylo potřeba. Kulka kterou sem se nestrefil narazila do stěny za ním a vytrhla z ní ostré střepy kachlíčkového obložení. A já myslel, že tohle byla specialita socialistického Československa. Úlomky se mu zaryly hluboko do kůže na krku a zádech. Dlouho netrpěl. Křupnutí páteře zaniklo v rachotu Fabianových zbraní. Vykoukl jsem jak si vede, ale už bylo po všech a po všem. Oba bodyguardi teď zabírali dvakrát větší plochu než bylo obvyklé.
Trochu to čvachtalo když se jimi ke mně brodil.
Vrátili jsme se pro batoh, Fabian vyměnil sako za kevlarovou vestu a přehodil si brokovnici přes rameno. PDWéčka si ale nechal.
Někdo dole si přivolal výtah.

Měli to být Žamboch, Medek a Šlechta.
Proto jsme byli dost překvapení, když první, co jsme viděli, když se dveře otevřely, byli čtyři hlavně spolehlivých pistolí ráže 9mm.
Jedna střela mě minula, ale druhá prostřelila rameno. Fabian schytal obě do vesty. Jejich síla ho mrštila do vlhkého rosolu který patřil jedné z goril. Teď šlo do tuhého.

Rychlá otočka, vytáhnutí zbraní a kotoul stranou. Dvě střely směr výtah, další kotoul, odrazit se od stěny, další dvě střely a zalehnout a až teď je čas vůbec se podívat jak to dopadlo.
Periferně jsem viděl Fabiana jak se míhá vzduchem, kulky svištěly a z výtahu vytékal proud krve. Ani jeden z agentů neměl čas podruhé vystřelit.
Rychle jsme vstali, doplnili munici a rychle vyrazili podle plánu. Teď to bylo jen na nás.

Sekretářka měla špatnou noc a celý den pokračoval ve stejném duchu. Vypadala dost vyděšeně, když otevřela dveře nohy jí zalily kličky střev toho usměvavého chlapíka co ho potkávala každé úterý a středu. Zdvihla hlavu a poslední co zachytila, byl usměv dvou přízraků obalených krví a cizími vnitřnostmi.

Šanon tupě dopadl na zem. Sekretářku jsem stačil zachytit. Udělala by velkou ránu. Vyměnili jsme si s Fabianem pohledy a nechali jsme ji žít.
Proběhli jsme chodbou, vyklidili kancelář šéfa naší sekretářky a zastavily se před dalšími dveřmi. Tady to bylo. Opancéřovaná vrata na bezpečností kód, který jsme neznali. Z batohu jsem vytáhl tolik populární semtex. Moc jsem s ním neuměl, od toho tu měl být Žamboch. Vzadu v chodbě jsme slyšeli klapání bot. Ještě že všichni ti agenti dbají na lakýrky a čisté obleky. Dali jsme semtex ke dveřím a praštili sebou mezi mrtvoly za jeden ze rozstřílených stolů. Agenti vběhli do místnosti, prsty na spouštích. Jeden méně opatrný došel až ke dveřím a naťukal bezpečnostní kód. Semtexu se nevšiml, zastrčil jsem ho pod hromadu papírů, které spadly z jednoho stolu. Dveře s tichým zasyčením odhalily své tajemství.
Fabianovi povolily nervy a agentovy svěrače, protože mu tříštivá střela roztrhla třetí bederní obratel a tělo přestalo ovládat svá nervová zakončení. Přelomil se v půli a svalil se na modrý koberec s novou, červenou strukturou.
Ostatní agenti byli obezřetnější, ale my byli pořád mnohem rychlejší.

Jednomu jsem ustřelil ucho, což byl jediný důvod, proč mě nestrefil. Fabian nechal svého agenta ať si krvácí a vystřelil po dalším, který stačil skočit za stůl. Kulka se mi zaryla kousek vedle krku. To bych asi nerozchodil. Mrsknul jsem sebou přes celou místnost a jen tak tak že mi federál prostřelil jen nohavici kalhot a ne nohu.
Brokovnice zaburácela a půlka stolu a čtvrtka agenta se slily v jedno. Fešák s ustřeleným uchem párkrát vystřelil a pak zdvihl hlavu, což byla smrtelná chyba.
Najednou se ve dveřích někdo zjevil a začal po nás šít kulometem. To už bylo vážně příliš.

Těžko říct, jestli jsem ho trefil první já z devítky nebo Fabian z brokárny, ale maník letěl vzduchem dobré dva metry než dopadl.
Zbytek agentů už byl opatrnější. Do místnosti vletěl granát.

Byl čas použít schopnosti, které má jen plémě lidí s ostrými zuby.

Čas se rozmazal. Granát se vzduchem sotva vlekl. Nevím, co to Fabianovi voperovali, ale byl skoro tak rychlý jako já. Vyskočil jsem a vypálil poslední náboje z pistole, vyměnil si ji za UZInu a ještě stačil vystřelit po ruce vrhače granátů, která se snažila schovat v chodbě.
Nebyl to chirurgický řez, ale bylo mi jasné, že se do smrti nepodepíše. Ostatně smrt stejně číhala za nejbližším rohem.
Fabian vskočil do místnosti za pancéřovými vraty a na rozloučenou vyslal houf broků za posledním z agentů, kteří se schovávali v místnosti.

Sotva jsme opustili kancelář, když granát za našimi zády vybuchl. Vzduch vyplnil tolik známý pach, trochu nasládlý a s měděnou příchutí.
A byl klid.

Život á-la Max Payne má své kouzlo, ale stojí spoustu energie.
Vpadl jsem do rozlehlé zasedačky plné kožených křesel. Fabian těsně za mnou.
Prostřelené rameno pekelně bolelo ale nebylo to nic, co bych nepřežil. Horší věci byly tam venku. Uvnitř nebyl nikdo. Proběhli jsme přes sál a Fabian rozstřelil jediné dveře které z ní vedly včetně chlápka co za nimi stál.
Ještě jednou jsem zrychlil a v oblaku třísek proskočil dveřmi do malé kanceláře. Luxus na entou. Na stěnách obrazy, vsadím se že originály, perský koberec a vyleštěný nábytek. Jen majitel chyběl. Bez vzteku jsem vyřídil dva strážce, kteří ani nestačili mrknout. Toho třetího jsem si chtěl nechat na výslech (a že já jsem v tom dobrý), ale Fabian mě svou výkonností dokáže pěkně namíchnout. Poslední strážce mi doslova vybuchl před očima.
Utřel jsem si z obličeje mozek smíchaný s krví a přepnul z bojového režimu do normálního.
Žádný jiný východ tam nebyl. Objekt první priority unikl, celá akce byla zvoraná a já s Fabianem jsme byli jako dvě myši, chycení v nejvyšším patře jednoho z dvojčat Trade Center.

Vzduch začaly řezat dávky z automatů. Zatraceně výkonné zbraně. Proud kulek mě o kousek minul.
Poslal jsem půlku zásobníku za střelcem a náhlé heknutí následované tichem mi napovědělo, že jsem zasáhl.
Byl jsem šíleně vyčerpaný a jak jsem se díval na Fabiana, nebyl na tom nijak líp. Seděli jsme zády k prosklené stěně, ale výhled na velkoměsto na sklonku léta nijak netěšil.
Další z federálů se vyklonil do dveří, že nám to tu zavaří, ale i takto unavený jsem byl rychlejší. Byl asi hodně překvapený, když zjistil, že půlka jeho hlavy se pohybuje dvakrát rychleji než zbytek těla.

Došel mi další zásobník.
Byla to sotva minuta co jsme se tu zabarikádovali za pevným mahagonovým stolem a už mi zbýval jeden poslední. Fabian vyplýtval PDWéčka a vrátil se k brokovnici, ale nevěřil jsem, že má bezedný zásobník. Já ho tedy neměl.
„Hej Fabiane!“ křikl jsem na něj.
Otočil se na mě.
„Jestli mě sejmou, v mým baráku je uvolněný prkno v podlaze. Mám tam pokračování Nočního klubu. Vydej to. Bude to bomba.“
Zakřenil se na mě a jen tak mimoděk vystřelil. Ve zdi i chlapovi za ní se objevila dvaceticentimetrová díra. Přilezl ke mně a moje upíří a jeho duhové oči se setkaly.
„Ani jednoho z nás dneska nedostanou. Nezapomeň, že jsme to my, kdo píše scénář tohoto příběhu.“ Měl pravdu. Stačilo se soustředit na příběh a bylo po problémech.
Drapl mě za rukáv a naposledy vystřelil, tentokrát do skla za mojí hlavou. Jinak neprůstřelná hmota se vydula ven a po jejím povrchu se rozběhla pavučina prasklin. Proskočil ven vstříc stovkám pater prázdna a mě táhl za sebou.

Za zády se nám ozvala ohromná exploze. Otočil jsem se, abych viděl křídla gigantického letadla jak mizí v pekle které výbuch rozpoutal.
To musel bát Fabianův nápad. Já myslel na pomoc yakuzy.

Letíme dolů a pořád zrychlujeme. Žádný člověk by neměl šanci přežít. Otočil jsem se na Fabiana a vyměnil si s ním pobavené úsměvy.
Člověk by nepřežil. Jenže lidé nejsou náš případ.


Související články:
The Story 2007 - Vyhlášení vítězů (17.09.2007)
Zrádná mysl (06.09.2007)
Tento čtvrtek (04.09.2007)
Šampaňské po ránu (03.09.2007)
Spi, děťátko, spi (01.09.2007)
Plav (30.08.2007)
Přeskočiště (28.08.2007)
The Story 2007 (16.07.2007)
The Story 2006 - Vyhlášení vítězů (29.08.2006)
Převozník (15.08.2006)
Poslední úsměv (15.08.2006)
Rozhovor se "sí - aj - sím" (14.08.2006)
Za dveřmi (13.08.2006)
Vodní svět (11.08.2006)
Zpívej (10.08.2006)
Hadrová panenka (07.08.2006)
Kde stačí věřit (06.08.2006)
The Story 2006 (16.07.2006)

Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 04.09.2007 22:00:35     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: komentář
Pro neznalé, Robert Fabian je skvělý český autor sci-fi, který proslul především dílem Mariňáci. Vyznačuje se klasickým mariňáckým humorem, kde je každý druhý voják sprostý prasák a předhání se v kadenci chlíváckého humoru.

Žamboch je další známý český autor, publikoval nějaké povídky například na serveru. Proslul především sérií JFK, kterou jsem bohužel nečetl, ale slyšel jsem, že je podobný H. Harrisonovi, autorovi známému svou nenáročnou tvorbou.

Medek je onen překladatel, který nám poskytnul Harryho Pottera v češtině, je vášnivým hráčem Dračího doupěte. Mimo jiné taky napsal několik epigonství na R. E. Howarda, například Conan a meče zrady.

Max Payne je hra od 3D Realms, autorů proslulého Duke Nukema, jehož hlášky jsou dnes snad ještě slavnější než hlášky z Pulp Fiction ("come, get some"). Max Payne naopak spojil akci typu Matrix (zpomalené záběry, dnes je najdem třeba i u Bitvy u Thermopyl) s komiksovou atmosférou, čímž se se zpomalenými záběry roztrhl pytel. A díky Max Paynovi se také ve světě uchytil pojem New York Minute. Dalo by se říct, že vše začalo u prvních kyberpunkových autorů, ze kterých se později inspirovali br. Wachovští. Na slávě Matrixu a potažmo kyberpunkové subkultury okolo Counter-Striku se pak vezl léta kolem roku 2000. Na těchto dvou největších vlnách (Matrix a Counter-Strike) se pak vezla ostatní díla, mimo jiné Max Payne.

  
Komentář ze dne: 05.09.2007 08:49:44     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: komentář
jako autor bych t tomu mel mozna doplnit par drobnych detailu, i kdyz Jakub napsal myslim vse, co bylo potreba

Posledni do party je Jiri Kulhanek - nevim jestli to tak prijde jen me, ale jeho humor je skutecne zvraceny a krutokrute cerny. Je autorem dilogie (?) Nocni klub, ktera se stala temer bibli vsech ceskych ctenaru tohoto stylu psani. Jeho hrdinove casto maji velice podivne, rekneme, schopnosti a jejich stylvyjadrovani je velmi strucny, presny a cynicky.

jinak se velice omlouvam za chyby ve clanku, ale lidi, kteri by mi je mohli opravit odmitli takovy brak cist
vytah ma byt samozrejne interni a ne inertni a ty hrubki nejsou cilene stejne jak nektere preklepy

    
Komentář ze dne: 05.09.2007 15:15:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: komentář
O to nejde, chyby bych klidně opravil i já, ale vzhledem k tomu, že je to soutěžní povídka, tak za chyby odpovídáš sám.

Komentář ze dne: 05.09.2007 06:43:38     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo Hary (@fofr)
Titulek:
Tak tohle mne skoro nedelo po včerejšku spát .. pro ZNALÉ: výraz Max Payne jsem musel hledat Googlem ...
Zřejmě se vyvinul nový živočišný druh: "Homo computcircensesis sapiens".
Abych řekl pravdu, nenacházím slov, neb jsem na tento vývojový stupeň nedospěl.

Komentář ze dne: 06.09.2007 12:04:08     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
Zadam vsechny ctenare o komentare (co nejvic) komentaru k soureznim povidkam. Domnivam se, ze muzete nam, porotcum, pomoci objevit, vsimnout si neceho, co by nam jinak uniklo.
Dekuji.
Tanicka - GreenEyes

Komentář ze dne: 06.09.2007 13:23:02     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - markéta (@)
Titulek: Re: Re: Re:
No že by si stačilo přečíst první a poslední odstavec? Možná je to jen tím, že tyhlety žánry mě nikdy nebraly. Můj pohled na věc, vypravěčství nudně průměrné, chvílemi zbytečně popisné, závěr by se dal zhodnotit jako mírně zajímavý, kdybychom chtěli. Nepobavilo, přeskakovala jsem odstavce, jestli to byla chyba? Uvidíme co ostatní, že.

Komentář ze dne: 06.09.2007 16:37:26     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Efik_CZme (o.eff@centrum.cz)
Titulek: KOMENTÁŘ
:-)

Povídka je to žánrově vyhraněná, zapadající do sektoru, kterému sámi uvedení "autoři" říkají brak...Nočná klub, Líheň... učit se o nich děti nikdy nebudou.

Kdo pro něj však má pochopení může se tu bavit...

Jako já.

Pro mě jako recenzenta a sci-fistu velmí zábavná.
Knížky všech "hlavních hrdinů" mi prošli rukama a tím více
jsem se u ní křenil. Je čemu...

Komentář ze dne: 07.09.2007 16:44:36     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
Byla bych vdecna nekterym autorum za uvedeni tematu a zanru sveho dila (nemylilm-li se, jsou tri, tak snad neni tezke si vybrat). Jinak se totiz v tom obcas nezorientuji...

  
Komentář ze dne: 07.09.2007 17:44:02     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.cz)
Titulek: Re:
tema:11.9. (je podle me patrne z povidky + zaroven jistojiste nejedna se o povidku erotickou ci psychologicke drama)
zanr:
povidka je malo? pak tedy sci-fi povidka

    
Komentář ze dne: 08.09.2007 17:14:32     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re:
Neber to osobne. Napsala jsem totez ke vsem dilum, u nichz to nebylo uvedeno.
Ted vim: je to sci-fi povidka na tema "11 zari" -)

      
Komentář ze dne: 08.09.2007 17:34:47     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Re: Re:
v poho, nebyl jsem z toho nejaky urazeny nebo otraveny.ja tak nejak proste jednam s lidma. Kdyz s nimi mluvim, jde to poznat z tonu hlasu, ale takto...

Komentář ze dne: 07.09.2007 17:11:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - MŇOUK (ekkar@seznam.cz)
Titulek: Jiří Kulhánek
Jiří Kulhánek RULEZ! Zprvu próza zdánlivě trpká sice, však stačí po spodině lebeční pováleti a očí neodtrhneš více...

Komentář ze dne: 07.09.2007 18:31:37     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (porotce) (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Hodnocení soutěžní povídky
HODNOCENÁ KRITÉRIA

Hodnotil jsem povídky podle sedmi různých kritérií: stylistiky, gramatiky, originality, dodržení soutěžního tématu, atmosféry, realističnosti (=uvěřitelnosti) a na závěr podle osobního dojmu. Výsledné body se odtajní až při vyhlášení, proto nyní jen slovní hodnocení díla.

STYLISTIKA

Na jednu stranu je zde poměrně povedené vykreslení akce, na druhou stranu je však popis chvílemi značně zmatený a člověk se musí dokonce chvílemi v textu vracet, aby si uvědomil, kdo zrovna koná co.

ČEŠTINA

Zpočátku mně příjemně překvapila vysoká úroveň gramatiky, ale záležitosti jako malé písmeno po tečce nebo chyba v i/y skutečně neodpouštím, i když jsou zde ojedinělé.

ORIGINALITA

Fúze sice není příliš originální postup, většinou z ní však vznikají originální díla. Obdobně zde: autor vykradl co jen mohl, leč to byl záměr a nejen, že to autor neskrývá, ale ještě se tím pyšní. Připomenu filmy Q. Tarantina, kde se v podstatě jen mluví o jiných uměleckých dílech a přesto jsou považována za originální.

DODRŽENÍ TÉMATU

Zde nám "pan Kulhánek" trochu pokulhává, přeci jen to jestli bylo skutečně zničeno WTC není z textu vůbec jisté, navíc ani není jisté, jestli bylo během děje. Radši si představuji jiný mrakodrap, protože ač miluji tento styl, v souvislosti s tímto by mohla povídka vyznít nepříjemně cynicky.

ATMOSFÉRA

Nemohu jinak, infantilní atmosféra s nádechem akčního nářezu mě vždycky spolehlivě dostane.

REALISTIČNOST

U některých povídek je realističnost kladem, u jiných je naopak zbytečná. Zde boduje má oblíbená nadsázka.

SUBJEKTIVNÍ

Juchů! Já jsem si tu povídku vyloženě užil. Kráčet takhle s hrdiny české literární scény mrakodrapem a pěkně si zalévat okolí olovem. Už jsem jenom čekal, jestli bude zmínka i o Ríšovi, respektive by hlavním záporákem mohl být Viewegh (byl by zabit zvlášť krutě :D)… No, jsou to dětské sny. Ale dodneška jsem nenašel žádné krásnější sny, než ty dětské.

  
Komentář ze dne: 08.09.2007 18:22:47     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo Hary (@fofr)
Titulek: Poznámka na okraj
Cituji s mírně změněným pořadím: "Dodneška jsem nenašel žádné krásnější sny, než ty dětské. Jako kráčet takhle mrakodrapem a pěkně si zalévat okolí olovem."
Jestli tohle jsou krásné dětské sny, pak tedy nás nečeká příliš světlá budoucnost ...

    
Komentář ze dne: 08.09.2007 19:30:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Poznámka na okraj
Toz mas pravdu. A kdyby to byla jedina vada, Hary.... -)

    
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:25:28     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Poznámka na okraj
Nebudu toto naprosté nepochopení mých výroků vůbec komentovat, protože nechci vyvolávat žádnou další hádku. Každé malé děcko (resp. kluk) sní vojácích, robotech, bagrech, autách a vůbec věcech futuristických, destruktivních a dynamických. Nebo vy jste ve svých sedmi zásadně snili o demokracii, rovnosti a morálce, že...

      
Komentář ze dne: 09.09.2007 23:24:11     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Poznámka na okraj
Dobře - ne hádku, ale vysvětlení.
Pokud si vzpomínám na svých 7 let, byli v kursu rudoarmějci a protihitlerovští partyzáni (kosmonauti přišli později). Tedy válka a střílení za nějakou - byť někdy časem spornou - ideu spravedlnosti. Za jakou ideu bojují zde zmínění "hrdinové" (a jaké hrdinství je kráčet po mrakodrapu a likvidovat naprosto nevinné, nezúčastněné lidi, co prostě jen "byli v špatný čas na špatném místě")? Za ukojení svých pudů? - je to náhražka sexuálního vybití? - to nemám od sebe, to bylo v jednom článku o nezletilých vojácích afrických konfliktů: "Samopal je výrazný sexuální symbol: Namířený připomíná ztopořený pyj a dávka střel je jako horký ejakulát." ...
A roboti - za mých časů to nebyla vraždící monstra, ale dobráčtí pomocníci typu Robota Emila - knížka i slavný TV seriál - pro sečtělejší poslušní pracovníci podle J.M.Trosky ("Zápas s nebem") a sovětské a Běhounkovy sci-fi ("Planeta nachových mračen", "Akce L"). A bagry - divím se, že je zmiňuješ v této souvislosti ... vždyť to byly vysloveně mírové stroje pro budování světlých zítřků!

        
Komentář ze dne: 10.09.2007 09:26:17     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
ale podivej se Ivo, jaky rok se psa, kdyz tobe bylo 7 a kdyz bylo 7 Jakubovi
On necetl ctyrlistek ale CREW (a ja taky, proto ho mam v povidce:)) a spis nez Behounek se k nemu dostal Clarke, coz je uplne jina sci-fi.
ja jsem mel taky sny ve svych sedmi letech a taky byly jine nez ty vase, ale podle me vsechny detske sny maji spolecneho to, ze se v nem dite vidi jako neco nadprirozeneho, unikatniho, jedinecneho... at uz je to kosmonaut, paleontolog, cestovatel, nebo vojak.
Jeste v 17 jsem se zcela vazne chtel pridat k cizinecke legii, pokud by me nevzali na vysokou
A vojenstvi fascinuje miliony lidi na celem svete.
Pokud mame byt dusledni, tak vojenstvi jako takove je nedelitelne a jedine, co jde zmenit je styl psani o nem (ted mluvim o literature).Nekdo bude psat o uslechtilosti vojaku a jejich statecnosti, smyslu pro moralku a vsechny ty opevovanihodne veci a jiny bude psat o vsi te krvi, ale vojaci,podle meho nazoru, nejsou ani jedno, ani druhe, ale oboje.

          
Komentář ze dne: 10.09.2007 12:12:55     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Já jsem starší než Čtyřlístek (poprvé jsem ho zaznamenal v 19 ... :) ).
Ano, obdiv k mužnosti a násilí nás provází od úsvitu kultury, a taky víme, jak to v těch společnostech vypadalo ...
Myslím, že jeden z absolutních vrcholů posvěcení násilí jako principu fungování společnosti se začal psát r. 1933 a měl skončit r. 1945. Toto je mi jasným varováním před jakýmkoli podobným kultem.
A k oblibě "mord-her" a jiného využití médii mohu dodat - hranice mezi "jen hrou" a "životním principem", mezi fikcí a realitou, se stává povážlivě tenkou, zvlášť u psychicky labilních, nebo nedostatečně společensky vědomých jedinců (věřím, že do této škatulky ani jeden nespadáte, ale považuji za potřebné se takto ozvat).

            
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:11:05     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Jo, a to je to. Hitler asi moc her nehrál a krvavé komiksy taky nečetl. Ten tak leda poslouchal Wagnera a v kině sledoval Nibelungy. Důležité je umět rozpoznat ten rozdíl a toho je každý alespoň trochu psychicky zdravý člověk schopen.

          
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:06:02     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Počkej, já jsem nečetl Crew, ale fakt, právě ten Čtyřlístek! To je moje první velká literární láska :)

            
Komentář ze dne: 11.09.2007 19:35:14     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Foton (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Dobrá shoda. Myslím, že Čtyřlístek byl taky to první, co jsem zaujatě četl, od Crew vlastně ani nic neznám.

      
Komentář ze dne: 10.09.2007 00:00:44     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek: Re: Re: Poznámka na okraj
toto tvrzení mohu vyvrátit sám sebou - o těchto věcech jsem nesnil a nechápal, o co mému novému kamarádovi jako s těma figurkama šlo.. jako, on se dobře bavil, tak jsem dělal, že mě to baví taky, abych byl IN. Mě nejvíc potěšil dárek na Vánoce - staré skříňové gramorádio - to se skleněnou stupnicí podsvícenou žárovkami a magickým okem... a asi 50 desek. To byl pro mě ten nejhezčí dárek. Nebo jako malý, když jsem dostal desku hurvínka... A jako úplně maličký, mezi 2 až třemi roky (pamatuji si to) jsem měl rád, když mamka pustila desku s panovou flétnou a já jen seděl a poslouchal, moc se mi ta hudba líbila. Taky jsem rád maloval (dodnes rád maluji, ale není čas), stavěl v písku tunely (odrostl jsem na stavbě domu. Denní kolorit bylo, že přišla babi, děda a rodiče na stavbu, pak jsme si dali minerálku, salám a rohlíky z Jednoty.. A pamatuji si, že obědy vařila prababi pro všechny...) Jo a odjakživa jsem hrál na klavír, glizando bylo to jediné, co mi zpočátku šlo. Ale nikdy to nebyly pro mě pitomosti vojenské a Vaše hry na Mortal kombat mi přijdou dodnes směšné - asi jsme každý vyrostli v trochu jiném prostředí. Jen je škoda, že dnes už pro mě není staré gramorádio tak tajemné a spíš než do něj se nadchnu do slečny, kterou už knoflikém na svou vlnu nenaladím.

        
Komentář ze dne: 10.09.2007 00:44:31     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Proboha, nic proti filozofování (Harymu), ale to je šílené, jak někdo úplně prozaické věci zesložití. No jo, tak je moje rodina úchylná sebranka sadistů - už od malička byl mým idolem Arnie a od Dukema jsem se taky nemohl odtrhnout. A Mortal Kombat... jéje, ta nostalgie, ještě když dneska slyším klasické "let the combat begins", tak se potutelně směji a málem uroním vzpomínkovou slzu. A pak můj bratr - ve dvou letech se mu strašně líbily bagry, protože to pro něj bylo takové ztělesnění síly a velikosti a pak začal hrát Unreal Tournament a pomalu se z něho stal úchyl na vojáky... Když si vzpomenu, jak jsem já ve čtvrté třídě v družině namaloval bojový vrtulník Apache (ten jsem znal ze staříčké hry LHX, kromě něj tam byl Blackhawk, Osprey a LHX) a pak jsem se vychovatelce smál, že to neví. A ve výtvarce jsem nakreslil draka, který chrlí oheň, načež se učitelka na rodičáku ptala rodičů, proč jsem nakreslil kočku, která blije (zas nepoznala...:o). A s Hanysem Horákem (kdo ví, kde je mu konec) jsme si ještě v páté třídě (!) hráli na to, že jsme roboti. Zcela vážně a to asi dva roky v kuse.

Neříkám, že jsou násilí a boj nějak správné, dnes jsem taky moudřejší a ve skutečném světě bych je nechtěl, ale umění je něco jiného a přeci jenom, v dětství mě nejvíc ovlivnilo tohle a byly to mé dětské sny. A pro mě jsou dětské sny vždy ty nejsilnější (a i třeba proto je mým dnešním nejoblíbenějším režisérem Rodriguez).

btw Odkud se asi vzala přezdívka Fight, tu jsem si taky z prstu nevycucal. Ne, to jen když jsem byl v asi šesté třídě, byl Mortal Kombat neskutečně populární. A tam se vždycky boj uvozuje takovým drsným hlasem, který tak suše řekne "ROUND ONE: FIGHT". No a Richard, který teď dělá slečínku (:D) byl ve třídě jeden ze zanícených do činnosti zvané fightování, která spočívala v ehm... ...vykopnutí nazouváku co největší silou a co nejdál, většinou ještě se záměrem trefit nějaký cíl. A to byly teprve zlaté časy... :o)

          
Komentář ze dne: 10.09.2007 12:17:45     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Nic z toho mne nepřesvědčí, abych považoval dětské sny o extrémním násilí, navíc často násilím pro násilí, jen abych viděl padat co nejvíc mrtvol, za KRÁSNÉ.

      
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:03:35     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: Poznámka na okraj
Kazdy maly kluk sni podle toho, jake sny mu nabidnes. Kdyz se mi narodil syn, zakazala jsem cele rodine jakekoliv "militaristicke daryů. Takze shral si s Legem a Merkurem, hral sachy a zpival se mnou v posteli... A take jsem mu rikavala "nikdy nepouzivej argument "kazdy"... "kdyby kazdy sel skakat z pateho patra, sel bys take?" - Ten argument jsem zdedila po tatinkovi -)

        
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:05:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Ty preklepy: "militaristicke daryů ... "si hral" -)

          
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:06:12     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Ja se snad z tech "daru" nedostanu -)

        
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:07:54     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Poznámka na okraj
Já znám rodiny, kde dětem zakazují počítač i televizi, veškeré násilnosti atd. Ale zakázané ovoce nejvíc chutná a taková děcka jsou většinou největší spratci. Naopak můj bratr je ve škole (prý) úplné zlatíčko. No, dobře, já jsem nebyl, ale já se nepočítám :)

Komentář ze dne: 09.09.2007 13:40:42     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - WhiteShadow (@)
Titulek: Hodnocení
S touhle povídkou to bohužel vidím bledě. Postrádá myšlenku, atmosféru, plynulost a také propracované charaktery hlavních postav. Povídka hraje spíše na efekt, ale i samotný akční popis má mezery v plynulosti. Vlastně nemám tušení o co tady vůbec šlo. Povídka nemá začátek ani konec, nikam nesměřuje. Připomíná mi to nějaký laciný akční komiks. Vypravovaná látka působí velmi neautenticky, což se podepisuje na čtivosti celého díla a absence jakékoliv pointy dojem jen umocňuje.

Největší problém ošem vidím v nedodržení zadaného tématu. 2 věty v závěru o nárazu obrovského letadla do budovy je jaksi málo. Téma útoků z 11. září mělo tvořit výraznou část povídky.
Po této stránce jednoznačně nesplněno.

  
Komentář ze dne: 09.09.2007 13:55:12     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Hodnocení
povidku jsem napsal ciste jako parodii (a soucasne trochu i jako poctu) autorum, kteri v i vystupuji
cili aby ji nekdo dokazal pochopit, musel by ty autory mit nactene.Stejne jako mi nic nerikal Kill Bill dokud jsem neshledl par lacinych japonskych sermovacek, pochybuji, ze komukoli, kdo necetl Nocni Klub muze povidka cokoli dat.To ale neni chyba ctenaru
Co se tyce nedodrzeni tematu, tak trochu nesouhlasim, protoze myslim, ze jsem dodrzel ten styl, kterym autor pise - vse je pouze nastineno, ctenar si mel domyslet, ze se jedna o dvojcata uz jen z toho, ze povidka byla napsana na toto tema. Mozna je to, jak rika Jakub, cynicke, ale bez cynismu by Kulhanek nebyl Kulhankem

    
Komentář ze dne: 09.09.2007 14:47:03     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Hodnocení
Ale pokud nepíšu do specializovaného periodika (mimochodem: něco znám z Ikarie ..), musím s takovou reakcí počítat, že styl nebude čtenářům známý.
Přesto si myslím, že by parodie neměla být nudná, což mi tady přišlo. Že se jen opájíš střídáním nejrůznějších zbraní a podrobným popisem jejich účinků, které přitom nijak neposouvají děj a jen takového čtenáře, jako jsem já, znechucují.
V Ikarii jsem četl povídku, jak se na Zemi vylodili MZáci s úmyslem ji ovládnout, bohužel právě na kongresu organizace nájemných vrahů, a ti si je hned zručně podali (i tam práskal "Pouštní orel"). Na rozdíl od Tvé byla napsaná velmi svěže a řehtal jsem se od začátku do konce. Název a autora si už nepamatuji, je to řada let.

      
Komentář ze dne: 09.09.2007 15:37:55     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Re: Re: Hodnocení
Souhlasim s tim, ze cele je to strasne jednotvarne, ale to je prave Kulhankuv styl, nebo si to aspon myslim.Pise ctyrdilne romany, ve kterych se dejem zabyva jedna stranka z peti a zbytek je jen a jen akce.
Pokusil jsem se napsat povidku o 11.zari tak, jak by ji napsal Kulhanek a pro ty,kteri Kulhanka ctou. Ostatni nemaji narok cokoli z tech narazek, vtipu apod. pochopit
Netvrdim, ze se povedla, ale rozhodne tvrdim, ze neni pro vsechny.
(mozna namitnes ze v tom pripade jsem ji nemel posilal do TETO souteze a budes mit pravdu.Byl to jenom prvni napad na tema 11.zari a byl jsem si jisty tim, ze nikdo nic podobneho nenapise)

        
Komentář ze dne: 09.09.2007 15:48:12     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Ale jo, na rozšíření obzoru je to zde namístě :) , přesto neubírám ze své kritiky ani "ň". A Tvoje pochybnosti chápu, taky jsem moc tomu 11.9. nevěřil, ale objevilo se přece jen víckrát.

          
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:17:05     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Absolvoval jsem teď http://www.kulhanekj.wz.cz/ ,
vybral si SMRT JE NEJLEPŠÍ LÉKAŘ,
a mohu klidně konstatovat, že s poměrem vývoje děje a pouhého popisu akce u Kulhánka nemáš pravdu.

            
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:26:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
u povidek je to jine, ty jsou dobre, originalni, desive a vubec bych rekl ze kvalitni. Casto se jedna o jine namety nez vojenske, je to takovy ten styl Poa (moc jsem jich sice necetl, zrovna tu tebou zminovanou neznam, ale Poa mi to pripominalo ze vseho nejvic).Od te doby co jsem si precetl Kulhankovu povidku o pavouvich, mam z nich husi kuzi:)
moje povidka je ale ve stylu knizky Nocni Klub, pripadne Cesty Krve a taky jsem se snazil, aby tam bylo neco z Roberta Fabiana (konkretneto byl popis prestrelky na chodbe). Tady je treba znat hlavne knizky Marinaci a Hvezda 01, Hvezda 02

            
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:30:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
jeste doplneni
dival jsem se na tebou zminovanou stranku a je to povidka SVUJ ZIVOT na kterou odkazuji

        
Komentář ze dne: 09.09.2007 16:27:31     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Já jsem Kulhánka zatím nečetl žádného a přesto se mi tato povídka líbila...

Komentář ze dne: 10.09.2007 20:17:08     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Foton (@)
Titulek:
Tedy, Kulhánka ani ty další jsem nečetl. Ale povídky na "www.kulhanek j.wz.cz" mi přijdou docela zajímavé, někdy si je přečtu. Tvůj příběh samotný pro mě nebyl nic extra, ale celkem jsem se pobavil sledováním dvou "supermanů", kteří neomylně strefí každého strážce a nic je moc nevyvede z míry. Motiv 11. září, ač není v hlavní roli, je tam myslím patrný.

Přemýšlel jsem o názvu "Nazvou to štěstí, shoda, Osud snad". To je totiž první verš úvodní básně ke sbírce povídek Neila Gaimana "Kouř a zrcadla" (i s tím velkým O). Tam jsou dost zajímavé, fantastické příběhy na všemožná témata, takovéhle střílečky, rychlé akce a bojování vůbec tam ovšem nenajdeme. Jestli jsi nečetl, mohu doporučit.

  
Komentář ze dne: 10.09.2007 21:11:08     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re:
To by byla supernahoda kdybych ten nazev uhadl:)
Gaiman je muj nejoblibenejsi spisovatel a ten titulek byl prvni, co jsem z cele povidky mel hotove (Gaimanovy verse jsem se ucil i zpameti. Bila silnice je uzasna)
na 11.9. se hodi tento nazev vic nez jakykoli jiny ktery me napadl a zbytek povidky sice s Gaimanem nekoresponduje, ale kdyz jsem to cele psal stylem "vykradani" tak jsem si rikal, ze to bude jaksi symbolicke

    
Komentář ze dne: 10.09.2007 21:26:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - MněSto (@)
Titulek:
Nečetli jsme vůbec článek - jen jsme viděli mihotavě jméno gaiman. Ano! NIkdykde je velice poutavá kniha a seriál, který produkovala BBC2 je taktéž skvělý.

Pana Kulhánka máme na mušce a chystáme se od něj něco přečíst, nicméně prvně přečteme paní Linhartovou, která je, dle našeho hodnocení, jednín z nejlepších spisovatelů, kteří u nás kdy byli.

mněsto

Komentář ze dne: 11.09.2007 17:45:43     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Greeneyes (@)
Titulek:
Coz, moje hodnoceni jsou na svete:

Hodnotila jsem tez dle nekolika hledisek, a to:
a) zda dilo splnuje kriteria zadaneho zanru a tematu,
b) originalitu nametu, napadu,
c) kompozici, vypravecske schopnosti autora (plynulost, slovni zasobu neboli bohatost jazyka, napinavost, duveryhodnost pribehu),
d) pointu, spad, rozuzleni, popr. pouceni,
e) stylistiku, gramatiku,
f) dalsi zvlastnosti dila, vcetne osobniho dojmu.

Budu nemilosrdna vuci vsem autorum. Jedna se o soutezni dila, takze latka by mela byt nastavena hodne vysoko...

K tomuto dilu:
ad a) tak tady zacnu nejapnym nazvem a premirou neprilis stastne zvolenych citaci v anotaci...
Povidka nesplnuje kriteria zadanych temat, tudiz v podstate neni duvod ji hodnotit coby soutezni dilo... Ale budiz...
ad b) kdyby nejaky namet existoval, pak bych schopna rozjimat ci diskutovat o jeho originalite. Namet vsak chybi... Ohani-li se autor Kulhankem, pak se mu plagiat (alespon co se nametu tyce) beztak nepodaril.
ad c) vypravecske schopnosti by zaujaly leda trinactilete dite. O bohatosti jazyka se zde rovnez neda mluvit. Chybi mi napinavost pribehu - je nahrazena nudnym stridanim prazdnych, domnele riznych frazi... O verohodnosti pojednavat nebudu - i kdyby to byla sci-fi povidka (coz neni), vzdy musi obsahovat neco, na co ctenar rad naleti...
ad d) Dej? - Cosi zdanlive dynamickeho, ale ve skutecnosti "cesta odnikud nikam". Same strileni, znacky zbrani, vymeny zasobniku, agenti, kotouly... Vubec ale neni jasne, o cem to vlastne cele je, jaka je pointa onoho rozsahleho a neuveritelne nudneho popisu.

Komentář ze dne: 11.09.2007 17:56:00     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
ad e) co se stylistiky a gramatiky tyce, prevladajici dojmy jsou dva:
-presprilisna zaliba autora v "a" ckovani - vsude jsou spojky "a". Na ty je odbornici Anit, ale ani ona jich tolik nema...
- naprosta neschopnost uzivat interpunkcni znamenka. Jen nekolik prikladu, protoze kdybych to mela napsat cele, tak by to bylo tri ctvrte povidky:

"To, co bylo ještě před sekundou chloubou federální policie Spojených Států, (carka) se teď uboze krčilo na podlaze a crčela z toho krev."

" Kulka, (carka) kterou sem (JSEM) se nestrefil, (carka) narazila do stěny za ním a vytrhla z ní ostré střepy kachlíčkového obložení.

Je toho silene moc. Chybi kazde druhe interpunkcni znamenko.

Nejdrsnejsi hrubkou je:
"Fabianovi povolily nervy a agentovy (AGENTOVI - KOMU?-CEMU?) svěrače, protože mu tříštivá střela roztrhla třetí bederní obratel a tělo přestalo ovládat svá nervová zakonční".

Je to hrozne. Proste nebudu rozebirat ta vsechna "a", "byl"- "byli". "rychle"-"rychle", "dalsi"-"dalsi" v jedne vete... Neda se to.

Komentář ze dne: 11.09.2007 17:58:49     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
Celkovy osobni dojem: nestalo mi to ani za precteni. Zak pate tridy s dobrym prospechem a rozhledem by neco takoveho zmakl levou zadni (i bez takoveho mnozstvi otresnych chyb).
Nevim, za co bych zde pridelovala byt jediny bod.

  
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:04:57     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re:
Nehodlám snižovat tvou vážnost jako porotce, jen mi to nedá nepoznamenat s lehkým úsměvem, že onen jmenovaný páťák by zvládl onou jmenovanou levou zadní napsat i dejme tomu Na vlnách TSF, což je dílo Nobelovou cenou oceněného autora.

    
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:10:37     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re:
ja jsem zadneho pataka nejmenovala -) -) -). Je ryze imaginarni, neco jako z teorie pravdepodobnosti ... -)

      
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:12:09     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Re: Re:
Myslel jsem "jmenovaného" jako "popsaného několika vlastnostmi" nebo spíše "zmíněného".

  
Komentář ze dne: 11.09.2007 18:28:33     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re:
Jak uz jsem mnohokrat napsal, toto dilo je parodie.Experiment.Nejsem si jist, jestli jste Nocni klub ci Hvezda 01,02 cetla, ale jestlize ne, jsou nektere vase soudy ponekud predcasne
nenarazim na kvalitu gramatiky, stylizaci textu, ale na dej, pouzivani riznych frazi, ony zminene citaty apod.V me povidce se vyskytuje velke mnozstvi replik, kterymi se na ta dila odvolavam (napr. upiri a duhove oci, nazvy zbrani, popis akcni sceny od vytahu, samotna posledni veta celeho dila a dalsi)
Paklize jste zminovana dila cetla a stale si myslite, ze jsem Kulhankovu (castecne Fabianovu) stylu na hony vzdalen, asi na tom neco bude, ale pokud takto soudite bez znalosti textu na ktere se odvolavam, sudte budto jinak, nebo znovu.

    
Komentář ze dne: 11.09.2007 20:56:37     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re:
Chlapci, jste tu oba s Jakubem dle mne případ opravdové zarputilé mezkovitosti, a to jsem ještě mírný, dalo by se to říci i zemitěji.
Jakub rozesílá výzvy: "Nekritizujte to, co neznáte ..." a stále se ohání tvrzením, že nejsme schopni posoudit kvality něčeho, co je zcela výlučný styl, svázaný čistě vlastními zákony a přístupný zřejmě jen zcela vybrané komunitě, která jej nasávala už s prvními dotyky gramotnosti.
Doufám, že mi uznáte aspoň to, že ve zcela stejném vnějším stylu, ať to je stavba vět, reálie či ne-reálie, osoby i ne-osoby, může vzniknout jak znamenité, tak i slabé dílo. A dostatečně otevřenému čtenáři je přístupný každý styl, je-li napsaný opravdu "čtivě", což je zřejmě asi případ Kulhánka (soudím podle ukázek, se kterými jsem se seznámil), a - obávám se - to nebude případ této povídky. Proto si myslím, že nepříznivý vztah k tomuto dílku není dán stylem, ale určitou neobratností pisatele.
Ano, někdy ulpíváme jen na vnějších znacích. Jen podle nich se nedá rozeznat, zda obraz maloval "pes tlapkou" či věhlasný mistr a spoustě lidí to stačí k odsudku. Jindy zas k nekritickému souhlasu. A není to případ jen absurdně horrorové povídky či abstraktního obrazu.

      
Komentář ze dne: 11.09.2007 21:20:57     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek: Re: Re: Re:
jistě, to más pravdu, ale tady jde o to,ze spousta kritiky (napriklad upiri, citaty) prameni prave z toho, ze se nikdo na nic nezeptal
tato diskuze by mela slouzit i k tomu, aby se ctenari ptali, co znamena to a to v kterem dile, ale tady to nikdo krome tebe a fotona neudelal, nikdo si kulhanka neprecetl a kritizuje me ze jeho napodobeni, i kdyz nevi, jak kulhanek pise.
Jinak souhlasim s kritikou ktera je napsana pod timto prispevkem a to temer naprosto, jen kdyz nekomu neco neni jasne (a v teto povidce jak jsem zjistil nebylo jasne nikomu nic), je lepsi se zeptat a az pak kritizovat a ne kritizovat a nezeptat se

rad bych to uz ukoncil
povidka je to nepovedena a bez ambici, byl to napad a i kdyz si myslim, ze do sveho zanru zapada, neni to nic estetickeho a nic, co by melo myslenku ke sdeleni.jen me ten styl psani fascinuje tak jsem ho chtel zkusit.tot vse

        
Komentář ze dne: 11.09.2007 21:55:13     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Tento výrok byl připsán Járovi Cimrmanovi, i když jsem jeho smysl znal už dříve, a byl z nějakého životopisu vědce:
" Ve vědě jsou slepé uličky stejně důležité jako objevy. Říkají: 'Tudy cesta nevede'. "
Proto si myslím, že je to jen dobré, že jsi to zkusil napsat tak, jak s to napsal.

    
Komentář ze dne: 12.09.2007 15:20:07     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re:
Uz jsem dilo ohodnotila. Sva kriteria jsem uvedla - jsou takova, jaka se bezne pouzivaji pri hodnoceni literarnich del. Krome toho apriornim kriteriem bylo samozrejme i dodrzeni tematu a zanru.
Hodnotit "znovu", nebo "jinak" nebudu - bylo by to proti memu svedomi.

Komentář ze dne: 11.09.2007 20:57:16     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Richard Schötz - risik (risik@volny.cz)
Titulek:
Tak tohle mě zklamalo. To je u mě propadák. Zřejmě pokus o jakousi comicsovou story, která by měla šlapat, měla být nacpána akcí a ukázat zvláštní schopnosti lidí, jenže v pravdě to připomíná popis nějakého levetu z Quaka, nebo Wolfenstiana, nebo jiné střílečky, kde logika, pocity ani lidský život nic neznamená. Chybí mi taky psychologie postav – jakákoli, pokřivená, cokoliv. Chybí mi jakékoliv motto, nebo prostě nějaké vyústění, ne jen strohý popis bojové situace, ne popis čtvrcených a půlených těl moderními zbraněmi, bez účelu, jen tak. Lidé umírají a čtenář neví proč. Co je účel? To že upír se tak rozhodl? Že ho tam někdo pozval, Proč? Proboha, kde je pointa? Alespoň nějaká. 11 září byl obrovský mezník ve filozofii jednání a vnímání světy, byl mezník, protože dokázal, jak nebezpečné je, když selžou obranné složky, když nebudou naplno dělat 24 hodin denně sovu práci a když se začnou chovat rutinně. Byl mezníkem, protože ukázal jak zlo může vyhrát bitvu, jak nebezpečný je terorismus z pohledu obyčejných lidí, kteří nechtějí politikařit. Kteří se narodili a chtějí žít, bez ohledu na politické sobectví svých vlád, bez ohledu na cokoliv dobrého i zlého a kteří nemohou za zvrácené nálady a nápady žádné ze světových skupin.
Podrobnější hodnocení - rozbor
Dodržení tématu – neuspokojivé
Pro mě je to úplně a zcela mimo téma. Kromě toho jednoho odstavečku, kde padají letadla těžko najít jakoukoli podobnost.
Kultura řeči a výrazových prostředků – dobrý
No nemůžu říct, že by stran řeči bylo všechno špatné. Popis není úplně špatný. Pravda, slovní zásoba příliš nepřetéká, ale nemůžu říct, že by věty nezněly přirozeně. Jsou tak trošku odtažité, díky nejasným termínům, jako „agenti“ což vše izoluje opravdu do nějaké odtažité, nereálné „gameovské“ pozice
Celistvost – dostatečný
V pravdě těžko se vyjadřovat o celistvosti, když jsem nepřišel na to, co vlastně autor chtěl sdělit, jak

Komentář ze dne: 11.09.2007 21:02:38     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Richard Schötz - risik (risik@volny.cz)
Titulek:
Snad se mi ani nechce věřit, že vše co mi chtěl sdělit je to, že mezi námi žijí upíři, kteří rádi útočí na agenty a jsou tak dobří, že můžou spadnout z letadlem i do „BWC“.
Čtivost – dostatečný
Kulomety, uziny, granáty, brokárny, trochu málo a docela to nudí, myslím. Je to mělké, popisné a za chvilku a umírající těla bez emocí, bez toho aby člověk věděl proč, nudí
Dodržení zvoleného žánru- nedostatečné
Nemyslím si, že stačí do odstavečku hodit zmínku o dvou letadlech, aby se to dalo hodnotit jako povídka o útoku na BWC

Závěr

V pravdě mi to přijde jako dost uspěchané, horkou jehlou ušité dílko. Neoslovilo mě to. Ne proto, že by mi vadily povídky, kde se střílí, kde jsou mrtví. Naopak, myslím si že sám jsem takových věcí docela dost napsal. Jen mi vadí, když je to všechno samoúčelné, když to nesměřuje k pointě, protože je v této povídce absolutní absence pointy – samozřejmě podotýkám, že je to můj subjektivní názor. Třeba to ostatní porotci budou vidět jinak.

musel jsem vložit do dvou komentářů, jeden mi byl málo.

Komentář ze dne: 15.09.2007 06:44:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Krtica] - Jana Vyležíková (krtica.N@seznam.cz)
Titulek: Huh!
No pane! Něco takového by si určitě zahráli mi synové na PC. Akce, akce a zase akce. Jen mi tam poněkud chybí další věci. Například vypracovanější, to jen tak naznačené téma. Ale musím ocenit, že je tam švih a spád, ovšem taky chyby, spousta. Mohli bychom založit v rubrice literatura podsekci parodie. Určitě by si našla své čtenáře.



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz