<<
Červen
>>
|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| | | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
| |
|
Stránku si právě čtou 3 lidé.
|
|
Zamyšlení
Risik - Názory - 24. 01. 2008 - 2137 přečtení
Jsou to pouze mé názory, které nechci nikomu vnucovat. Jen mě současnost nutí k podobnému zamyšlení
Nejsem z těch, kdo by chtěli něco zadarmo. Kdo
by čekal, až mu spadne do klína – cokoliv. Finanční
jistota, kariéra – na všem se musí tvrdě pracovat a
za všechno se musí platit. Jenomže poslední dobou mám
dojem, že jenom platím a nic za to nedostávám.
Nechci teď hovořit o nově zavedených platbách u
lékaře, protože ty jsou tolikrát propírané kolem mě dost a dost. Chci se pohybovat v obecné
rovině.
My kteří jsme žili a pracovali i do roku
90, máme v živé paměti jak to tu vypadalo. Nikdo –
a myslím si skutečně nikdo netouží po návratu
stavu věcí. Nesmělo se mluvit, nesmělo se zpívat a
režim nám chtěl diktovat jakou hudbu poslouchat a jaké
knihy číst. Ano, jeden velký trestný tábor,
kde byl občan nástrojem moci a musel vykazovat poslušnost.
Takže přerod byl něco obrovského, něco gigantického,
tak velkolepého, že jsme byli oslněni vlastní euforií
a nevšimli si, že se nám to posunulo maličko jinam, než
byl původní úmysl. Takže abych shrnul současnost,
je fajn, že můžu číst, poslouchat a zpívat co chci,
ale jenom z písní národ nevyžije. Co mi vlastně
dneska nejvíc vadí? V čem že je to jádro
pudla?
Vadí mi hlavně to, jak se naše politická
špička okleštila a izolovala. V tom spatřuji nejenom problém,
ale i nebezpečí. Žijí si odtrženě, ve svém
světě a když po nich chce někdo kousek zodpovědnosti, vyjádření,
smetou to arogancí a tvrzením v duchu „Nebudu se o
tom s vámi bavit!“ Jistě. Proč by se měli. Jsou to přece
naše prostředky, které spravují! Špatná
rozhodnutí, omyly, to tu máme na denním
pořádku. Ale pamatujete si, že by za ně i padaly hlavy, tak
jak je to zvykem v ostatních civilizovaných zemích?
Jestli chodíte do práce, víte, že za špatné
pracovní rozhodnutí si následky nesete. Nikdo
není neomylný, ale když něco udělám špatně,
musím vyrovnat náklady. Ovšem pouze do určité
úrovně. Naši zákonodárci, kteří by
měli být vzorem, ti kteří by na prvním místě
měli dodržovat vše, co v potu tváře tvoří, jsou
nad to povzneseni. Zodpovědnost není to, co se v Parlamentu
či senátu zrovna nosí. Léta jsme slyšeli
výmluvy na dědictví komunismu, dneska už je zase v
kurzu zaříkávadlo „To ne my, to oni!“ Je mi špatně,
když si poslechu hodinovou debatu s politikem a na konci zjistím,
že jsem se nic nedozvěděl. Je mi špatně z výrazu „To či
ono“. Všechno je totiž v jejich podání pouze „To
či ono“. Nic nemá konkrétní název,
rozměr, všechno je jakési modelové „Jako“ Přitom my si
své představitele nejenom volíme, ale i platíme!
Takže známé Churchilovo tvrzení, že „demokracie
začíná a končí vhozením volebního
lístku“ tu jaksi dostává trhlinu. Politici
žijí z našich peněz, hospodaří s nimi a ještě se
k nám chovají drze? Ještě nejsou schopni dokladovat
zač je utrácí a kam tak bezedně mizí? Vždyť
do našeho státu teče poslední dobou tolik, že je
skutečně s podivem, pokud už to nepřetéká. Když si
vzpomenu, co všechno bylo ze státního (tedy chápu
to tak že každého z nás) majetku rozprodáno?
Ptal se vás na to někdo? Konzultoval to? Jistě že ne a
resumé z toho jednou bude „tak jsme se spletli! No a co!“
Jistě. Proč se rozčilovat, když národ to zaplatí.
Nařídíme tady platbu, tu platbu, za tohle se ještě
neplatí, honem nějaké peníze a je to. A když
to nebude stačit, zasekneme dluh, protože až to jednou spadne,
zhroutí se, budeme žít někde jinde, kde se nás
to nedotkne. "My, na rozdíl od vás na to peněz budeme mít dost". Možná proto
nemáme stále fungující důchodovou
reformu. Možná proto, když se tak kolem sebe rozhlédnete,
budeme asi široko daleko jediným státem, který
se o své důchodce nedokáže postarat. Kdekoliv si lidé
aktivně svého odpočinku užívají. Jezdí
na hory, lyžují, chodí do „Fit center“, lázní,
studují, cestují, dělají prostě to, nač
neměli v té části života, kdy pracovali
poctivě za blaho národa, čas. U nás budou mít
velkou honičku alespoň vyjít.
Musím si položit otázku. Je tohle
ten stav který jsem chtěl a po kterém jsem toužil?
Opravdu jsem toužil po tom, aby na mě parazitovala malá
skupina lidí, okleštěná od morální a
trestní zodpovědnosti a synonymem úspěchu se stalo
mezi ně patřit? Ne, dělat dobře a z nasazením svou práci.
Žádné „Uč se a vzdělávej, makej na sobě ať
něco umíš, potom něčeho dosáhneš“. Spíš
„snaž se ať tě zvolí!“ Jenže to nevydrží
věčně. My, běžní občané jsme ti, kteří na
takový stav věci doplácí. My jsme ti, kteří
to odnesou, ať zprostředkovaně nebo přímo a i když je to
velmi nefér, je to prostě tak. Jsem přesvědčen, že čekat,
až se toho chopí sami politici je hloupost. Pokud nebudou
cítit tlak – od nás - pokud na ně nebudeme tlačit a
nebudeme chtít změnu pravidel, pokud nebudeme trvat na tom,
že si za své špatné rozhodnutí ponesou
následky jako kdokoliv jiný a pokud oni nad sebou
strašáka zodpovědnosti neucítí, nezmění
se nic. Měli bychom přestat nadávat po
hospodách či doma a měli se spojit a chtít změnu.
Dožadovat se jí a trvat na ní. Současná
situace není o politických stranách a jejich
programech. Nakecat před volbami voličům cokoli je ta
nejjednodušší věc. Současná situace je o upírech,
kteří vysávají státní kasu a
budou to dělat tak dlouho, dokud je nepřinutíme přestat.
Každá kapka krve dobrá. Žijeme v tom, co si sami
připravíme! Ostatní si k nám dovolí
jenom tolik, kolik jim umožníme, kam je pustíme.
Netolerujme už dál takový stav věci, jestli to
myslíme s národem poctivě, jestli tu chceme žít
a vidět tady budoucnost svou i svých dětí. Nedovolme
trhat stát politickou elitou na kusy. Roztrhají si nás
mezi sebou jako šelmy mršinu. Budou sytí, spokojení a
zůstane jenom kostra, kterou není možné znovu masem
obalit a oživit. Budeme li neteční, vymstí se nám
to. Nezůstane nám nic než dluhy těch, kteří to jednou
smetou vyjádřením „Měli jste si nás líp
hlídat“
Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem
[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]
Upozornit emailem Vytisknout článek
| Zdroj: vlastní tvorba
Komentáře na Facebooku:
Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 21.01.2008 00:44:20 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek:
Naprosto přesné, dokonale zformulované, škoda jen, že si to naši zákonodárci nepřečtou. I když, asi by se tím stejně nezaobírali. Problém je i v tom, že některým lidem tato situace dokonale vyhovuje, tím myslím rozdíly mezi lidmi (finanční), které jsou obrovské.
Nás tento stát peskuje za všechno, nic nám nedá jen tak. A každá vláda, bez ohledu na to, jakého je "vyznání" nás všechny jen okrádá..a my jak vidno, jí volbou dáváme svolení.
Kdysi se říjkalo, že jsme jako ty ovce....nic se nezměnilo jsme jimi opět.
|
Komentář ze dne: 24.01.2008 14:20:56 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - buchtičky s banánovým šodó (@)
Titulek:
Tak v tomto je obrovský kus pravdy. Myslím si něco dost podobného.
|
Komentář ze dne: 24.01.2008 17:54:58 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek:
Mě stačí se ohlédnout zpět a vidím jen rozpad toho, na co bych byl možná dneska pyšný. Zkrachoval elektrotechnický průmysl až na malé vyjímky, domy dětí zavírají turistické základny, rozprodávají své pobočky, aby udržely alespoň hlavní sídlo. A pokud teda ještě něco provozují, tak se stejnými sedačkami, obklady, záchody i kuchyní (ty hliníkové příbory se po každém jídle rychle schovají, kdyby náhodou přišla hygiena).
V 97 to vypadalo, že budeme otroky němců a naše firmy do poslední zkrachují. Světe div se, naštěstí se tomu tak nestalo. I když už se Karosa jmenuje Irishbus (značka od Iveco).
A možná i to nalívání peněz do Vítkovic nebylo až tak zbytečné. Za největší krizi ovšem považuji vykradení českých bank. většina těch, kteří najednou zbohatli, pouze prokopali tunýlek... a ten pak stát musel zaházet snad stovkami miliard.
Zatímco řadový Čech jásal nad sametovou revolucí, Havel mírumilovně zastavil vývoz zbraní (naše trhy zabrali ještě mírumilovnější američané) a řekl, že s Ruskem obchodovat nebudeme (největší odbytiště našich produktů), ti, kteří stáli nohama na zemi věděli, že vyvážet není kam, firmy se dlouho neudrží, nebo to bude moc pracné, tak raději přistoupili na plán B - dokud jsou ještě peníze, bereme je, sbalíme si kufry a hurá za svým bysnisem.
Ale jak se zdá, prázdných kufrů je ještě stále dost.
|
|
Komentář ze dne: 24.01.2008 18:13:29 Reagovat Nový komentář
Autor: [Zbynek] - Zbyněk Janoška (zbynek.janoska@centrum.cz)
Titulek: Re:
náš průmysl nebyl konkurenceschopný. nemohli jsme se rovnat ničím zahraničním značkám. kdyby vláda uměle zadržovala trh, byli bysme na tom ještě hůř než jsme. takto přežili ti, kteří se dokázali vyrovnat zahraničním firmám, ti, kteří na to neměli, zkrachovali. Tady není chyba na straně vlády. S bankami je to ovšem něco jiného. A do turisťáku jsem nikdy nechodil
|
| |
Komentář ze dne: 24.01.2008 18:29:18 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek: Re: Re:
S tím turisťákem je to možná škoda. Například zemědělství nám záviděl i západ... Byli jsme zaostalí kvůli spoustě překážek, které stály v cestě vývoji... embargo apod.. ale to je jen o investicích. Zázemí lidí, kteří své práci rozumí, možná díky spoustě úskalí víc, než lidé na západě, tady byli. Pokud mohl přijít favorit po takové plečce, jako je stodvacítka, nevidím nereálnou modernizaci jinde. Navíc, u nás je podnik jménem Branecké železárny. Vyrábí součásti pro Škoda Auto na strojích starých i přes 50 let. Ještě donedávna se v rožnově vyrábělo na linkách z konce osmdesátých let pro Motorolu. A například do výroby se měla roku 1989 zavést první česká digitální kamera. Ale to vše se zménou trhu zbrzdilo, či rozpadem výzkumných středisek zcela zastavilo. Zase tak zaostali a nekonkurenčněschopní, jak píšeš, jsme zdaleka nebyli. Ale mnohaleté dotování Ruska (a jeho diktát) nás stálo své... Škoda roku 68 - to jsme ještě zdatně konkurovat mohli.
|
| | |
Komentář ze dne: 24.01.2008 19:02:36 Reagovat Nový komentář
Autor: [Zbynek] - Zbyněk Janoška (zbynek.janoska@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
myslím, že o tesle jsme se už kdysi bavili. neříkám, že výrobky byly špatné a výroba zaostalá. Vyráběli jsme stejně dobré věci (mnohdy) jako jiní, ale efektivita práce byla mizivá. U nás se pracovalo u linek jako za starého dobrého Henryho Forda a zahraniční firmy už měly dávno zavedené kaizeny. Naše výrobky byly moc drahé, proto spousta firem nedokázala konkurovat. Navíc v druhé polovině byla v ČR jako v jediné středoevropské zemi ekonomická recese, takže ten rozdíl se ještě zvětšil. Se zemědelstvím máš pravdu. To bylo na výši, ale například cukrovary zkoupily zahraniční firmy a zlikvidovali je, aby si usnadnili přístup na náš trh.
Takže víceméně s tebou souhlasím
|
| | | |
Komentář ze dne: 24.01.2008 20:25:43 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Ano, produktivita práce, ač v každé socialistické učebnici vychvalovaná až do nebe, byla mizerná. Aneb třetina podniku na procházce po areálu vagónky studénky s cigárem v puse oné produktivitě už vůbec nepřispěla.
|
| | | |
Komentář ze dne: 25.01.2008 13:36:26 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - tiny (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Text tohoto komentáře byl vymazán, jelikož porušoval publikační pravidla našeho časopisu! Redakce
|
Milý zlatý, polemizoval bych tvrzením, že se všude o své důchodce postará stát a že se mají jako prasata v žitě. To je velký omyl. Pokud už se nějací důchodci někde tak mají, museli si na to celej život tvrdě šetřit. Takže důchodová reforma je nevyhnutelná. Jinak mám v hrubých rysech někdy podobné pocity...
|
Komentář ze dne: 27.01.2008 10:09:36 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek:
zamyšlení přesně udeřené na hlavičku problému
ovšem toto je často spekulovaný problém a Češi nadávají pořád ať je nám jakkoli, takže mi nic moc nového nepřineslo, záměrně říkám nového, protože to je to jediné co mi to nedalo, ale dalo mi nahlédnout do útrob běžného občana, který píše své úvahy
kdybych si nemyslel něco o hrachu a zdi tak bych ti poradil at tam připíšeš datum a jméno Richard Schlötz a pošli to PČr
|
|
|