<<
Únor
>>
|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| | | | | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
| |
|
Stránku si právě čte 7 lidí.
|
|
Vyhlášení vítězů ARS POLYRI 2008
Pavel Kotrba - Ars Polyri - 03. 04. 2008 - 4155 přečtení
1. místo - Soutěžní příspěvek č. 12 - Roman Szpuk
téma: Haiku
celkový počet bodů: 36
hodnocení porotců:
Jiří Hort 10b, Ladislav Jeník 7b, David Bátor 8b, Milan Bátor 3b, Pavel Kotrba 8b
2. místo - Soutěžní příspěvek č. 17 - Jindřich Hrbáč
téma: Haiku
celkový počet bodů: 36 (nešlo vyhlásit dvě první místa, proto jsem posoudil kolikrát byla haiku Romana Szpuka posouzena lépe než haiku Jindřicha Hrbáč, poměr je 3:2)
hodnocení porotců:
Jiří Hort 7b, Ladislav Jeník 6b, David Bátor 10b, Milan Bátor 7b, Pavel Kotrba 6b
3. místo - Soutěžní příspěvek č. 10 - Taťána Nováková
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 33
hodnocení porotců:
Jiří Hort 9b, Ladislav Jeník 5b, David Bátor 8b, Milan Bátor 4b, Pavel Kotrba 7b
4. místo - Soutěžní příspěvek č. 18 - Barbora Urmaničová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 28
hodnocení porotců:
Jiří Hort 8b, Ladislav Jeník 3b, David Bátor 5b, Milan Bátor 6b, Pavel Kotrba 6b
5. místo - Soutěžní příspěvek č. 11 - Barbora Szpuková
téma: Haiku
celkový počet bodů: 27,6
hodnocení porotců:
Jiří Hort 8,6b, Ladislav Jeník 8b, David Bátor 2b, Milan Bátor 2b, Pavel Kotrba 7b
6. místo - Soutěžní příspěvek č. 16 - Jiří Cenek
téma: Cestou domů ke hvězdám
celkový počet bodů: 27
hodnocení porotců:
Jiří Hort 5b, Ladislav Jeník 3b, David Bátor 8b, Milan Bátor 5b, Pavel Kotrba 6b
7. místo - Soutěžní příspěvek č. 4 - Martina Králová
téma: Cestou domů ke hvězdám
celkový počet bodů: 26
hodnocení porotců:
Jiří Hort 8b, Ladislav Jeník 2b, David Bátor 5b, Milan Bátor 4b, Pavel Kotrba 7b
8. místo - Soutěžní příspěvek č. 3 - Barbora Zavadilová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 25
hodnocení porotců:
Jiří Hort 9b, Ladislav Jeník 5b, David Bátor 1b, Milan Bátor 3b, Pavel Kotrba 7b
9. místo - Soutěžní příspěvek č. 7 - Zbyněk Janoška
téma: Haiku
celkový počet bodů: 23,3
hodnocení porotců:
Jiří Hort 5,3b, Ladislav Jeník 5b, David Bátor 1b, Milan Bátor 5b, Pavel Kotrba 7b
10. místo - Soutěžní příspěvek č. 14 - Dagmar Houdková
téma: Haiku
celkový počet bodů: 22,3
hodnocení porotců:
Jiří Hort 6,3b, Ladislav Jeník 4b, David Bátor 2b, Milan Bátor 5b, Pavel Kotrba 5b
11. místo - Soutěžní příspěvek č. 9 - Dagmar Husárová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 22
hodnocení porotců:
Jiří Hort 6b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 8b, Milan Bátor 3b, Pavel Kotrba 4b
12. místo - Soutěžní příspěvek č. 15 - Ondřej Broska
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 20
hodnocení porotců:
Jiří Hort 5b, Ladislav Jeník 3b, David Bátor 2b, Milan Bátor 6b, Pavel Kotrba 4b
13. místo - Soutěžní příspěvek č. 1 - Ivo Hartman
téma: Haiku
celkový počet bodů: 19,3
hodnocení porotců:
Jiří Hort 6,3b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 1b, Milan Bátor 7b, Pavel Kotrba 4b
14. místo - Soutěžní příspěvek č. 2 - David Mauder
téma: Cestou domů ke hvězdám
celkový počet bodů: 19
hodnocení porotců:
Jiří Hort 5b, Ladislav Jeník 2b, David Bátor 1b, Milan Bátor 5b, Pavel Kotrba 6b
15. místo - Soutěžní příspěvek č. 8 - Blanka Salmonová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 18
hodnocení porotců:
Jiří Hort 7b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 5b, Milan Bátor 2b, Pavel Kotrba 3b
16. místo - Soutěžní příspěvek č. 21 - Petr Šafář
téma: Haiku
celkový počet bodů: 17,6
hodnocení porotců:
Jiří Hort 4,6b, Ladislav Jeník 2b, David Bátor 5b, Milan Bátor 4b, Pavel Kotrba 2b
17. místo - Soutěžní příspěvek č. 13 - Sabina Coufalová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 17
hodnocení porotců:
Jiří Hort 6b, Ladislav Jeník 2b, David Bátor 3b, Milan Bátor 3b, Pavel Kotrba 4b
18. - 21. místo - Soutěžní příspěvek č. 5 - Michaela Doubravová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 16
hodnocení porotců:
Jiří Hort 6b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 5b, Milan Bátor 2b, Pavel Kotrba 2b
18. - 21. místo - Soutěžní příspěvek č. 19 - Hana Papáčová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 16
hodnocení porotců:
Jiří Hort 6b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 1b, Milan Bátor 5b, Pavel Kotrba 3b
18. - 21. místo - Soutěžní příspěvek č. 20 - Anna Jordanová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 16
hodnocení porotců:
Jiří Hort 5b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 1b, Milan Bátor 7b, Pavel Kotrba 2b
18. - 21. místo - Soutěžní příspěvek č. 25 - Lukáš Horák
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 16
hodnocení porotců:
Jiří Hort 8b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 1b, Milan Bátor 2b, Pavel Kotrba 4b
22. místo - Soutěžní příspěvek č. 23 - Marie Spinková
téma: Haiku
celkový počet bodů: 13,6
hodnocení porotců:
Jiří Hort 5,6b, Ladislav Jeník 2b, David Bátor 2b, Milan Bátor 1b, Pavel Kotrba 3b
23. místo - Soutěžní příspěvek č. 6 - Jakub Bitala
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 13
hodnocení porotců:
Jiří Hort 6b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 1b, Milan Bátor 1b, Pavel Kotrba 4b
24. místo - Soutěžní příspěvek č. 24 - Lucie Střechová
téma: Za kouřem vína skrývá se ...
celkový počet bodů: 10
hodnocení porotců:
Jiří Hort 4b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 2b, Milan Bátor 2b, Pavel Kotrba 2b
25. místo - Soutěžní příspěvek č. 22 - Dominik Melichar
téma: Cestou domů ke hvězdám
celkový počet bodů: 9
hodnocení porotců:
Jiří Hort 4b, Ladislav Jeník 1b, David Bátor 1b, Milan Bátor 1b, Pavel Kotrba 2b
Závěrem Ars Polyri 2008
V současné době se vysoušejí ceny pro vítěze a přibližně v půli června budou k dispozici. Doufám, že nikomu nebudu muset posílat cenu poštou, ale předám mu ji osobně a to 18. července 2008 při autorském čtení Ars Polyri pod hvězdami v Pikárci (má rodná hrouda). Nadále budu o této akci informovat - sledujte dění, ale pozvánku jistě obdržíte e-mailem. Zváni nejsou jen vítězové, ale i ostatní soutěžící.
Nedaří se nám sehnat dostatek peněz na vydání sborníků, ale doufáme, že se vše v lepší obrátí a uděláme nejdůstojnější tečku za Ars Polyri.
Ještě jednou mnohokrát děkuji všem soutěžícím, za účast. Všichni jste byli dobří a cením si toho, že jste to u nás zkusili a budu se těšit na příští ročník (pokud nějaký bude). Dále je mi velmi milou povinností pochválit autory Postřehu. Umístili se na krásných místech a důkazem toho je Jindřich Hrbáč (byť ještě na Postřehu svá díla nepublikoval, před soutěží jsem ho jako autora přijal). Jsem na vás hrdý. V neposlední řadě chci poděkovat kolegům porotcům za to, že část svého času věnovali soutěži a byli mi nápomocni v rozhodování. Sám bych asi vítěze neurčil. Hodnocení bylo objektivní. Příště snad mezi porotci uvítáme i ženu.
Informace pro soutěžící:
pokud chcte vědět, proč jste byli ohodnocení tak jak jste byli, obraťte se na jednotlivé porotce. Zde jsou jejih e-mailové adresy.
Jiří Hort - rohoz(at)seznam.cz
Ladislav Jelínek - eeco(at)seznam.cz
David Bátor - davidek.bator(at)seznam.cz
Milan Bátor - milan.bator(at)email.cz
Pavel Kotrba - poezie(at)postreh.com - nuže uveřejnil jsem všechna jména, snad se nikdo ze soutěžících nebude zlobit.
Jiří Hort mě nastaveno hodnocení takto:
1) forma - 1 - 4 bodů
2) nápaditost sdělení - 1 - 3 bodů
3) soulad se zadáním - 1 - 1 body
4) celkový dojem - 1 - 2 body
11) Haiku - Barbora Szpuková
Dva běláskové
ještě spojeni vzlétli
těsně před vozem.
Forma v pořádku, krásná lyričnost a kontrast vyjádřený nenásilně, nedramaticky, tak jak se nám to v životě běžně stává, že jsme něčím tak zaujatí, že nemyslíme na nic jiného. Je zde cítit také laskavost.
Kolem děduly
free-stylový cyklista -
stále dokola.
Forma opět v pořádku, a znovu je cítit laskavost i kontrast - stáří, nezralost, i jemná ironie.
12) Haiku - Roman Szpuk
Hřbitovní zídka -
žena sbírá na podpal
krepové květy
Formálně v pořádku, neschází pauza, je zde kontrast a to hned ve dvou myšlenkách, jednak jak si občas ceníme svých mrtvých, krepové květy, a také jiný, a sice mezi vzpomínkami, uctíváním a potřebou žít, teplo. Líbí se mi, že zde není stopy po falešném sentimentu
Sepjaté ruce -
jenom nejmenší lžička
čeří polévku.
Formálně v pořádku, pauza, a opět nádherný kontrast mezi odpovědností dospělých a bezprostředností dětí, který navíc evokuje zamyšlení i nad tím, kdo má pravdu, dítě, dospělý? Tato haiku mne uchvátila i až lyrickou, milou asociací s dítětem, která byla takto nenuceně podána.
V bráně hřbitova
vzbudil smuteční průvod
dítě v kočárku.
Opět dobrá forma a potřebný kontrast, který haiku dělá haiku. Znovu s nadhledem jakoby mimoděk popsána situace, kdy spánek dítěte je důležitější než spánek zesnulých, přičemž to není vnucováno.
Tady snad není tak zřetelně vyjádřena pauza - kdyby bylo napsáno:
V bráně hřbitova -
smuteční průvod vzbudil
dítě v kočárku
Pak by to bylo dokonalé.
17) Haiku - Jindřich Hrbáč
Tady mi ve formě překáží ...od zahrady..., poněvadž v sobě již nic nenese, důležitý je plot a tak zahrada je jen výplňovka, ale jinak se mi líbí atmosférou i asociací, kterou nabízí ...Klamavý obzor..., je zde také kontrast jistoty domova a neznámého, ale možná i lákavého světa.
Kritiky tří nejlepších příspěvků - Básně:
4) CESTOU DOMŮ KE HVĚZDÁM - Martina Králová
příjemně nostalgická báseň, která zaujala respektem k hlavní postavě, nevytváří kolem ní žádnou svatozář, naopak děkuje prostřednictvím vlastního úsměvného dětství, na kterém má děda zásluhu. Báseň má dobrý rytmus a pěkný vázaný verš, který ač to jistě tak úplně není, nepůsobí šroubovaně a svým přesahem do následujících slok i provázaněji a odvážněji. Snad v předposlední sloce ...v teplákách... trošičku zaostal, ale i tak hezké. Poslední sloka už vybočila z vázaného verše, ale ku prospěch básně. Je uvolněnou a přirozeně působící tečkou.
10) Za kouřem vína skrývá se ... - Taťána Nováková
Pro mne asi nejhezčí báseň v soutěži. Patrně bych dal plný počet bodů, kdyby nebylo dvou drobností, a sice v prví sloce není zcela zřetelné, kdo že si to rval peří. Hodě to směřuje k labuti, ale nejspíše tomu tak není. Druhou drobností je klišovitý verš ...hřáli se slovy. Na duhou stanu má báseň příjemný, pozvolný rytmus, hezké nápady s láhvemi jako obrannou baštou, ale i celá první sloka až na tu možnou ne úplně dotaženou srozumitelnost, tedy alespoň pro mne.
3) Za kouřem vína skrývá se ... - Barbora Zavadilová
Hezká báseň, především pro svou nenucenost, pointu a proměnlivou dynamiku, která ji nabízí jako vyprávění, aniž by ztratila formu básně. Její slabiny vidím v klišovitém využití cigaret jako náladového akcentu, a v neobratném vyjádření verše ...Táhlé odpoledne chutnalo jeho slova."
Hodnocení Pavla Kotrby:
12. Roman Szpuk - Haiku
Forma dodržena u všech haiku. Myšlenkově jsou všechna silná a hodně čtenáři nabízí. Však se autor pustil do otázky života a myslím že to všechno splnil a udržel se. Nejméně mi dalo zrovna to první, je těžko představitelné a nezachycuje tak výrazně běh událostí jako ta ostatní. Zbytečně zde nepřečnívají slova nastavené jen kvůli dodržení formy proto jsem se přiblížil k desítce.
17. Jindřich Hrbáč - Haiku
Formálně jsou všechna haiku splněna, jako nejvydařenější považuji první počin, protože má svůj ustálený směr pro zachycení okamžiku pohyb oka nahoru, druhé má pro mě na haiku příliš obraznosti, představa hřbitova a chryzantém se nabízí a kontrast bláta a čistoty v květinách patří spíše do básní. Třetí je opět a úrovni a vyzařuje s něj hloubka okamžiku ponurosti. Proto všechno jsem hodnotil tento soubor jako mírně nad průměrem.
10. Taťána Nováková
Ano, tady autorka pochopila správně zadání. Báseň byla až za tím tématem. Jen okrajově naznačila víno a pak jsi se unesla tam, kam jsi potřebovala. V první sloce mi kontextově nesedí „balkón" Rytmicky a melodicky nastrčeno, dle mého soudu. Druhá sloka jednou metaforou vína- nikde nebylo slovo víno použito- dobré, láká to k dalšímu přečtení. Třetí sloka se celá vytrhuje, ruší to, tím odbočuješ a není mi to příliš sympatické. Závěrečné dvojverší je klasikou ničím nepřekvapí, ale je pěkné.
Hodnocení Ladislava Jelínka:
12. Haiku - Roman Szpuk
dobrá poezie rozeznívající pocit existenciálního zmaru vědomí konečnosti lidské existence neafektovanou, velmi kultivovanou formou. Z textu by šlo odvodit několik interpretací vedených stopami východních filozofií. Zvláště oceňuji neutrální odstup od zachycovaného, jakousi strukturální zenovou nepřítomnost autora.
17. Haiku - Jindřich Hrbáč
Oproti příspěvku č. 12 zde nacházím více haiku schematismu a zbytečné dořečenosti ubírající textům prostoru. Slabé místo se mi významově zdá v posledním kousku, které svou doslovností a polopatičností adjektiv „toulavé" a „klamavé" činí z poezie pouhou suchou moralizující úvahu. Nejzdařilejší je první z trojice jako krystalická přírodní lyrika bez interpretačního nátlaku. Střední vnímám klišovatě.
10. Za kouřem vína skrývá se... - Taťána Nováková
Zaujala mne významově dobře postavenou lapidární pointou. Vadí mi problematičnost vícesmyslnosti „útěku z blázince" která působí banálně a zbytečně afektovaně. Též sousloví „obranné bašty" je sic metaforické, ale opět nenacházím poetické jiskření a pokus o pohled bořící stereotypy. Jakoby text básně až na provokující pointu byl vystavěn z bonmotů a klišé.
Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem
[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]
Upozornit emailem Vytisknout článek
Komentáře na Facebooku:
Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 04.04.2008 00:17:43 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek:
V cukuletu než usnu ještě reaguji. Mám z toho ohromnou radost, vidět, že se tento dlouhodobý cíl z té podstatné části splnil - byť ta materialistická část je daleko hůřeji dosažitelná. Já se budu snažit získat penízky tak, že by se soutěž zakomponovala do 51. festivalu Bezručovy Opavy. To je především o hudbě a poezii. Nic lepšího mě v okolí nenapadá. Na opavském magistrátě jsou teď fajn lidé, kultuře naklonění. Proto si myslím, že něco málo se jistě sežene. V nejhorším si to můžeme vydat sami a nechat svázat do kroužkové vazby na jednom nejmenovaném úřadě za příznivé ceny. Takže taky děkuji Pavlovi, porotcům i všem zúčastněným. Nejvíce jsem se zalekl v hodnoceních Milana a Davida. Myslím ty občasné propastné rozdíly - tak si říkám, kdoví, jak jednotně bude rozhodovat porota Gramodesky. Protože tentokráte na výběr nemám vliv - ale je to tak lepší, i já jsem svobodnější. Další jména autorů příspěvků známa nebudou?
|
|
Komentář ze dne: 04.04.2008 07:19:41 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - pavel Kotrba (@)
Titulek: Re:
Jména...záleží na přání soutěžících, nechtěl jsem je zveřejňovat bez jejich souhlasu, takže pokud by měli zájem o zveřejnění jména - dopíšu je
|
Komentář ze dne: 04.04.2008 08:09:12 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - samuraj (davidek.bator@seznam.cz)
Titulek: dotaz
Zdravím všechny soutěžící, porotce i příznivce Postřehu. Mám dotaz. Víte o tom,že Roman Szpuk je znamý, uznavaný básník, který se narodil v roce 1960 a vydal několik básnických sbírek? Zajímalo by mě jestli jde o shodu jmen anebo o příbuznost. Bylo by totiž kuriozní kdyby ARS POLYRI na Postřehu vyhrál profesionál. Přeji pěkný den. David.Bátor.
|
|
Komentář ze dne: 04.04.2008 08:33:22 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - pavel Kotrba (@)
Titulek: Re: dotaz
vím o tom Davide a jelikož hodnocení bylo anonymní, nebyli jsme jeho profesionalitou ovlivněni, jsem rád že se zúčastnil
jeho tvorba byla samizdatová
|
|
Komentář ze dne: 04.04.2008 09:37:15 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek: Re: dotaz
Taky o tom vím a myslím, že jelikož porotci díky anonymnímu hodnocení neměli tušení, tak je vše v naprostém pořádku a díla posuzovali dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Ostatní soutěžící, i Postřeh mohou být za zájem někoho, kdo má příležitosti i jinde, jenom rádi. Pro slušnou konkurenci je vlastní umístění o to hřejivější:))) Tímto gratuluji výhercům a čest všem zúčastněným i porotě.
Co mě trošku zaráží je absence slovního hodnocení a úplného odkrytí soutěžících.
|
| |
Komentář ze dne: 04.04.2008 10:13:54 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek: Re: Re: dotaz
Taky mě to trochu zarazilo, je to nezvyklé, ale asi jsou k tomu nějaké důvody... Vím, že Milan psal i slovní hodnocení. Nevím, jestli se to bude nějak zveřejňovat, nebo jestli to vůbec bylo určeno etheru.
|
| | |
Komentář ze dne: 04.04.2008 10:18:51 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - pavel Kotrba (@)
Titulek: Re: Re: Re: dotaz
včera jsem to tloukl večer narychlo, slovní hodnocení dodám
|
Chtěl bych se také přimluvit za zveřejnění jmen autorů, kteří se neumístili na bodovaných místech. Je to vůči nim dost nefér a neuctivé.
|
Blahopřání vítězům, stejně jako uznání všem zúčastněným. Co mě trochu zarazilo, je propastný rozdíl v hodnocení přízpěvků 11,12 a 17 od bratrů Bátorů, příspěvky 11 a 12 jsou si velmi podobné a přesto získaly dost odlišné známky, naopak mě překvapují tak vysoké známky u příspěvku 17, nicméně nepochybuji o profesionalitě poroty. Mě samého těší, že se příspěvky haiku umístily tak vysoko
|
Komentář ze dne: 06.04.2008 13:45:32 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: HODNOCENÍ SOUTĚŽE
Obrací se na mne někteří účastníci soutěže s různými dotazy. Rád bych proto požádal Pavla Kotrbu, aby byly zveřejněny i kritiky porotců, pokud byly psány. Já jsem je napsal celkem u 9 haiku a 3 nebo 4 básní, které jsem cenil nejvýše. Myslím si, že Pavel zvládl soutěž velmi dobře, určitě měl s ní hodně práce a úroveň, zejména haiku převyšovala místní obvyklý standard. Za nešikovné považuji smíšení kategorií Haiku a básně, měly být asi vyhlášeny jako samostatné kategorie. Také se přimlouvám, aby u básní byla doplněna jéna nebo nicky. Já sám je dosud jako porotce neznám. Ale jinak hodnotím účast i Pavlovou práci velmi, velmi pozitivně.
|
|
Komentář ze dne: 06.04.2008 13:49:55 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: HODNOCENÍ SOUTĚŽE
Ta jména beru zpět, uniklo mi, že jsou již doplněna, omlouvám se.
|
Komentář ze dne: 06.04.2008 21:51:42 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - WhiteShadow (@)
Titulek:
Gratuluji všem výhercům, tleskám všem zúčastněným a nejvíce Pavlovi, který soutěž dotáhl do zdárného konce.
Soutěž je úspěšná nejen co do počtu příspěvků, líbí se mi i myšlenka externí poroty.
Radost přátelé, radost.
|
|
Komentář ze dne: 06.04.2008 23:23:32 Reagovat Nový komentář
Autor: [postreh] - Histes [admin] (histes@postreh.com)
Titulek: Re:
Ano, externí porota je větší otevření se umělecké veřejnosti. Posouvá to celou soutěž o míle dál. Těším se, až s Martou otevřeme novou automatickou Galerii a soutěž v podobném duchu proběhne i ve vizuálnu... (Budou dlouhé prázdniny, vzhledem k pidifinančnímu zajištění nad kódy asi sednu zase já a budu dumat a Postřeh zase během testování pojede i nepojede :D )
|
|
Komentář ze dne: 08.04.2008 07:07:54 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re:
díky Honzo, já to vidím trochu kritčtěji než ty, alespoň vím, z čeho se poučit pro příští ročník:o)nechválit mě až příliš pýcha není dobrá vlastnost a nerad bych abys byl její příčinou:o)
hezké dny Honzo z večúrku
|
| |
Komentář ze dne: 08.04.2008 16:15:50 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - samuraj (davidek.bator@seznam.cz)
Titulek: K prvnímu ročníku
K prvnímu ročníku soutěže na Postřehu mám několik otázek? Za prvé: Proč nebyla soutěž omezena věkově? Kdysi jsem absolvoval několik básnických soutěží a většinou všechny byly omezeny věkem. Nejvyšší věková hranice byla tak do 35 let. To zabraňovalo tomu, aby soutěž absolvovali profesionální básníci.
Za druhé: Vadila mi anonymita soutěže. K čemu to? Tuto praxi má pouze Hlavnice A.C. Nora, ale ta je zase omezena věkem. Jinde jsem se s tím nesetkal. Za třetí: Proč nebylo oznámeno a specifikováno komu je soutěž určena? Zda začínajícím autorům, kteří dosud knižně nepublikovali, nebo těm, kteří mají za sebou debut nebo těm,kteří, už vydali více knih. Celkově působí organizace a koncepce prvního ročníku ARS POLYRI velmi zmateným dojmem. A není to pouze Pavlova chyba. Je to chyba nás všech porotců a organizatorů, že jsme nebyli schopni vymezit si čas na přípravu tak náročného projektu jakým bezesporu je básnická soutěž.Doufám,že se všichni poučíme z chyb a budeme pokračovat dál se stejným nadšením,ale s odpovědnějším a profesionálnějším přístupem. David. Bátor.
|
| | |
Komentář ze dne: 08.04.2008 18:59:39 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re: K prvnímu ročníku
ano jistě
tak: Věková hranice - NE, vůbec věkové hranice klást poezii je kontraproduktivní a když tak se bude vyhlašovat na dvakrát 3 místa do 35ti let (jak jsi navrhl a 3 místa nad 35let ale to záleží zase na počtu autorů
anonymita: byla zavedena kvůli tomu aby se zabránilo sympatiím a antipatiím (jen těžko si představím jak dává Milan Jakubovi Raidovi něco jiného než 1B kdyby věděl jeho jméno) pro příští ročník zvažuji toto zrušit nebyl to šťastný nápad - tím se předejde profesionálům - i když je pro mě reprezentativní že soutěžil někdo kdo už má několik vydaných sbírek
jako jednu z chyb vnímám i to, že soutěžní básně nesmí být publikovány jinde, a témata bal zneužita na Saspi, ale ta nemyla nijak licencována takže jde jen o věc morálky
chybělo hodnocení ke všem básním - příští ročník nebude!!! díla na Postřehu budou vycházet rovnou s hodnocením slovním, body budou zveřejněny až na konec
|
| | |
Komentář ze dne: 08.04.2008 19:14:42 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - WhiteShadow (@)
Titulek: Re: K prvnímu ročníku
Já jsem teda pseudobásník, ale jsem toho názoru, že před zodpovědnou nezaujatou porotou neexistuje nic jako zkušený básník versus amatér.
Pokud se soutěže zúčastnil někdo, kdo na poli poezie už má své jméno, pro soutěž je to jen plus a tento člověk věděl do čeho jde - tedy do soutěže pro amatérské básníky. Pokud tento člověk, za pravidel anonymity pro všechny porotce ( kromě Pavla) ,navíc soutěž zvítězil, můžeme říci, že porota se ukázala býti schopnou.
Sám za sebe můžu říci, že jakékoli věkové ohraničení se mi protiví. Viděl jsem nemálo "zázračných dětí" a nemyslím si, že by je měla věková hranice brzdit ( to se týče i Gramodesky..jen můj názor). A na druhé straně spektra, co se týče těch starších básníků - může být vyšší věk či vydaná sbírka známkou profesionálního básníka? Jistěže ne, nechť rozhodne nezaujatá porota.
Anonymita příspěvků pro porotce před hodnocením je velmi důležitá. Fair play. Co když by se třeba někdo rozhodl hodnotit jen dle jména "profesionálního básníka"...a to je jen jedna z mnoha možných odchylek.
Anonymitu nevítězících autorů po vyhlášení jsem nechápal, ale to bylo rychle napraveno.
Jedinou věc, kterou bych já vytkl úspěšné básnické soutěži Ars Polyri je chybějící poctivý rozbor všech porotců u všech soutěžních příspěvků.
Být soutěžícím, nevím jestli bych se spokojil např. s jednoslovným hodnocením - " laciné". To učím i já své studenty - názor je třeba obhájit.
|
| | | |
Komentář ze dne: 08.04.2008 22:14:26 Reagovat Nový komentář
Autor: [postreh] - Histes [admin] (histes@postreh.com)
Titulek: Re: Re: K prvnímu ročníku
Až budu mít někdy více času, zkusím nastínit rozdíly mezi hudbou a poezií a bohužel nutnost alespoň prozatím věkového limitu u Gramodesky. Pokud někdo přijde s nápadem věkové otevřenosti Gramodesky a taky prostor pro starší hráče zaplatí, proč ne. Vím, že starší muzikanti mají už své zázemí, publikum, možnosti a přijde jim i neetické vstupovat do projektu pomáhajícího se prosadit v hudbě. Ty soutěže se od sebe velmi liší a nelze poměřovat Ars Polyri a Gramodesku.
Navíc dělat nějaká stylová alba více muzikantů, organizovat společná turné např. folkařů, to už je věc hud. vydavatelství.. Starší lidi také nemají potřebu se poznávat s kdekým, vyhovují jim jejich přátelé, klid a zabehnutý rytmus. Vlasta Redl, Lenk, Slávek Janoušek si raději vytvoří jednou za čas své společné album a do soutěže opravdu nepůjdou. To bychom nasbírali spíše díla hudebních ztroskotanců :). Letos je věková hranice do 35 let, abychom získali více zájmu médií. Další ročníky budou opět do 27 let. Zároveň by však mělo vycházet CD na podporu soutěže, které by ztvárnili významní čeští hudebníci. A každý rok jiná hudební sféra doprovodného CD. (To by bylo nedílnou součástí balení Gramodesky).
Myslím si, že není důvod mít ve styl hodnocení ani průběhu soutěže Gramodeska výrazné pochyby, veškerá činnost kolem soutěže je sledována Českým rozhlasem, který patrně taky bude letos desku nahrávat. A ČRo 3 Vltava si v hudbě nemůže dovolit riskovat. Naopak může být důvod k podezřívání neschopnosti vedoucího projektu zajistit dostatek financí. To se mi možná nepovede. Zkusil jsem letos síly rozčlenit do spousty lidí. Ti však, nevím proč, většinou nemají výsledky. Proto jsem sféry mediální, peněžní, zase začal řešit sám a dokonce s nějakými úspěchy - bohužel se ale tak zase veškerá organizační práce kumuluje na mě. Tedy, jsem i špatná manažerka :). Hezký večer přeji.
|
| | | |
Komentář ze dne: 08.04.2008 23:40:21 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: Re: K prvnímu ročníku
Anonymita soutěži jen prospěla. Samotná jména nevypovídají nic, jen mohou ovlivnit. Za hloupý jsem považoval i čísi požadavek, aby bylo nám, porotcům, naznačeno, zda se jedná o muže či ženu.
Rozdělování do věkových kategorií je možné, ale jistě ne do a nad 35 let, když už, tak nad do 20 a nad 20 let. Ale ve virtuálním světě internetu to lze snadno podvést, prostě si autor nepřijede pro cenu a houby poznáte, kolik mu vlastně bylo.
Rozhodně bych však nemíchal kategorie Haiku a Báseň. Vyhlásil bych je samostatně.
Kdo se orientuje trochu v knižním trhu poezie, pak dobře ví, že vydání sbírky vůbec není zárukou kvality a v této zemi v současné době snad nežije jediný profesionální básník, pokud už tedy nejsou náhodou na penzi. Snad všichni se živí úplně něčím jiným, a vězte, že známé osobnosti se těchto internetových soutěží neúčastní.
K požadavku na porotce, aby všechny příspěvky zhodnotili. To je sice možné, ale v tom případě bych porotce nedělal. I tak mi vyhodnocení soutěže dalo zcela určitě nejméně 6 hodin práce, i více. Četl jsem všechny příspěvky opakovaně, několikrát jsem měnil známky a napsal celkem 12 drobných kritik. Mám slušné zkušenosti se soutěžemi a nepamatuji se, že by někde někdo psal slovní důvodnění, kritiky.
Předností této soutěže bylo, že ji hodnotili 4 či 5 porotců, což u rozsáhlejších soutěží se neděje. Tam fungují nejvýše tři porotci. Napříště doporučuji porotu zcela externí, místní porotci přece jen mohou odhadnout autora podle stylu.
Pavel odvedl poctivou práci, počínal si korektně a nezištně.
|
| | | | |
Komentář ze dne: 09.04.2008 06:34:48 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: K prvnímu ročníku
no se zcela externí porotou nesouhlasím, přeci jen se jedná o soutěž Postřehu a někdo z něj by měl v porotě figurovat a myslím že rozvržení - 2 externí, 2 místní a jeden neutrál (jako já, pokud se za něj můžu považovat, protože jsem "pořadatelem") je dobrým kompromisem
|
| | | | | |
Komentář ze dne: 09.04.2008 10:24:26 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: K prvnímu ročníku
Pavle, čistě věcně. To, že se jedná o soutěž Postřehu, jako důvod neobstojí, zvláště pak, pokud se ti lidé, porotci i část soutěžících znají a to, pokud vím, v Postřehu je velmi pravděpodobné. Navíc jde také o kvalitu porotců a pokud ji Postřeh může nabídnout, pak je to ovšem v pořádku. Ostatně je to tvá odpovědnost. Myslím si, že pro klid autorů bys neměl být v porotě ani ty. Jediný jsi znal konkrétní autory. Tím neříkám nic o tvé objektivitě, mluvím o vyloučení předem všech možností, které by v autorech mohly způsobovat pochybnost. Na druhou stranu i bez své účasti v porotě máš všechny páky ke kontrole její regulérnosti.
|
| | | | | | |
Komentář ze dne: 09.04.2008 13:23:30 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: K prvnímu ročníku
a taky je to o důvěře Jirko, a porotce? jediní kdo se znali jsou bratři Bátorovi - já je oba viděl pouze jednou, tebe nikdy a Láďu taky nikdy, původně nebylo mým záměrem z toho udělat dravou soutěž kde každý chce vyhrát, ale tak důstojnou, aby se jí autoři zůčastnili a ta výhra byla jen pěknou tečkou, nějak se to bude vyvíjet a je mi záhadou jak, jen ted z toho mám relativně dobrý pocit, že se mi něco daří. Jasně i tím že jsem tam byl i já byla ohrožena objektivita, ale nepřijde mi správně "najmout cizí žoldáky" a nechat je hodnotit a pak to jen sečíst a nemít na tom podíl
|
| | | | | | | |
Komentář ze dne: 09.04.2008 20:52:27 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - WhiteShadow (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K prvnímu ročníku
Souhlasím, organizátor soutěže by měl být zároveň porotcem a měl by být redaktorem této rubriky na Postřehu. Kdo už může být objektivní když ne redaktor a organizátor této soutěže na Postřehu? Objektivita je přímo v jeho zájmu. A navíc, i v té nejhorší možné variantě zkorumpovaného redaktora Postřehu, jeho hlasy jsou neustále v takovém poměru, kde sám toho moc neovlivní.
A když už bychom si mermomocí chtěli hrát na parlament, stačí člověk který bude dohlížet a ověřovat sčítání hlasů.
|
| | | | | | | | |
Komentář ze dne: 09.04.2008 23:46:01 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K prvnímu ročníku
Je mi líto, že jsi Pavle nepochopil. Vůbec neběží o to, zda se porotci znají navzájem, ale o to, že pravidelní čtenáři Postřehu v rolích porotců mají šanci rozpoznat autora. Já Postřeh už několik měsíců nečtu a tak jsem se neorientoval, ale předtím jsem vcelku spolehlivě odhadoval, co kdo napsal.
Argument, nač najímat cizí žoldáky, no to se mi nechce ani komentovat. Je to hrubé věcně neopodstatněné.
Mohu souhlasit s apelem na důvěru, ale co mohu přijat já, nemusí přijat soutěžící, ale nijak zvláště mi nevadí účast vedoucího soutěže v porotě, přesto by bylo formálně čistší a nejen formálně, kdyby porota byla jakkoliv nezúčastněná.
Jendo -W-S, mýlíš se, když uvádíš, že dva porotci nijak celkový výsledek neovlivní. Pokud budou chtít, ovlivní ho při počtu 5 porotců i rozhodujícím způsobem. Prosím, aby má úvaha nebyla vnímána adresně. Navíc jsem nijak nezpochybnil úlohu vedoucího této rubriky a ta by nebyla ani zpochybněna, kdyby se hodnocení neúčastnil, ale soutěž řídil a kontroloval regulérnost hodnocení.
Více se k tomu již vyjadřovat nebudu, jsou to jen náměty a má osobní zkušenost, ale současně respektuji, že je to vaše soutěž a nijak nestrádám, pokud se mi něco nezdá. Naopak, Pavel si počínal svědomitě a sehrál jednoznačně pozitivní roli, až nyní na ty žoldáky.
|
| | | | | | | | | |
Komentář ze dne: 10.04.2008 10:29:38 Reagovat Nový komentář
Autor: [postreh] - Histes [admin] (histes@postreh.com)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K prvnímu ročníku
To už je slovíčkaření, nebudu dále rozebírat. Ano, i jeden člověk ovlivní celé hodnocení.
|
| | |
Komentář ze dne: 08.04.2008 20:21:00 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re: K prvnímu ročníku
... teda Davide - s věkem jsi mne zrovna nepotěšil. Jsem sice patrně dost vzácný případ, tedy naprostý amatér a začátečník a přitom vysoko nad 35. Nevím proč by měla být jakkoliv i nepatrně malá menšina diskriminována :-)
|
Komentář ze dne: 08.04.2008 19:52:40 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - staramatka (tana.novakova@centrum.cz)
Titulek: Každý stařec není profesionál
Reaguji na poslední příspěvek Davida Bátora, který mě zvedl ze židle. Takže už i v básnické soutěži diskriminace kvůli věku!Budu moc vděčná panu Davidovi, když mě nasměruje na soutěž v poezii, kde nebude rozhodovat věk, ceny porota nebude rozdělovat pouze mezi svoje lidi a vítězové nebudou pouze z regionu, který soutěž organizoval. Dříve poezie musela mít politickou angažovanost, aby mohla zvítězit. Pokud v básni necinkaly srpy, netloukla kladiva a nesvítily rudé hvězdy, byla celá soutěž předem prohraná. Pan David může být rád, že toto už nezažil. Teď, když se otevřela možnost poslat básničku, jen tak pro radost a potěšení ze soutěžení, tak se to utne? A že vyhrál profibásník? Je to skvělá výzva a zároveň výpověď o této soutěži. Já si této soutěže velice vážím právě pro její parametry a moc děkuji Pavlovi, za jeho čas, práci, výdrž a dodržení čestnosti v soutěži.
|
|
Komentář ze dne: 08.04.2008 20:11:13 Reagovat Nový komentář
Autor: [postreh] - Histes [admin] (histes@postreh.com)
Titulek: Re: Každý stařec není profesionál
Popravdě je velmi dobře, že soutěž byla anonymní. Zvláště když není limitovaná věkem - a to se ukázalo také jako plus. Plně stojím za Pavlem i jeho koncepcí. Trochu křížení cest je vyhledávání ke komu patří který příspěvek, asi bych doplnil odkazy na příspěvky v článku vyhlášení výsledků...
Soutěž vzbudila ohlas, vedl ji člověk svědomitý, otevřený a poctivý. A jaká probíhala hodnocení některých porotců? Vždy je to zkušenost napříště, více to nebudu rozvádět. (Už jsme si to vyříkali osobně.)
Věková limitace u poezie je i podle mě veliký nesmysl.
|
| |
Komentář ze dne: 08.04.2008 20:14:14 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - zbynek (@)
Titulek: Re: Re: Každý stařec není profesionál
i já souhlasím s příspěvky výše. anonymita je pro porotu nejvíce osvobozující a ona sama by měla být ta poslední, kdo si na ni bude stěžovat. a postřeh myslím není už dávno časopis jen studentů, tak proč by se měli účastnit jen studenti?
|
| | |
Komentář ze dne: 08.04.2008 20:25:23 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Každý stařec není profesionál
Já jsem vyletěl už výše jedním příspěvkem, sotva jsem si přečetl jeden kontroverzní názor, a ani jsem nedočetl, že se to tady dále také už probíralo ve stejném duchu jako jsem uvedl.
|
Komentář ze dne: 10.04.2008 17:24:09 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek:
Záměrně jsem tentokrát nevyjadřovala svůj názor, protože pro mne byla tato soutěž a její vedení velkou školou. Přijala jsem za své to, že bych neřešila věkovou hranici, pouze nechala 2 věkové kategorie: do 20 a nad 20 let, určitě bych souhlasila s porotou 5 lidí a to dvou "profesionálů" mimo Postřeh, dvou "domácích" a někoho, kdo si dokáže udržet nadhled. U Pavla to velmi obdivuji, protože ač znal, udržel profesionální odstup. Určitě bych dělila na 2 kategorie - : 1/ haiku...2/ básně. Souhlasím s hodnocením alespoň jednou větou. Myslím, že jedno slovo je opravdu trochu málo i pro autora, jehož dílo nepatří mezi nejpovedenější.
O tom, že porota byla na výši, promlouvá určení letošního vítěze. Ačkoli, jak bylo řečeno, dnes může u nás vydat sbírku kdokoli, věřím, že Roman Szpuk je dobrým básníkem. Pro Postřeh je dobré, že se jeho soutěže zúčastnil, lépe řečeno, že uznal tuto soutěž na takové úrovni, že nepohrdl a zúčastnil se jí, ale mně osobně to vadí vzhledem k těm autorům,kterým ještě nikdy nic nevyšlo a také se snažili a vlastně je porazil JEN "profík". Není se zač stydět, vím, a proti Romanu Szpukovi opravdu osobně nic nemám. Ačkoli jsem soutěž příliš nekomentovala, pečlivě jsem ji sledovala a držela jí palce. Těším se na další ročník a opětovně děkuji Pavlovi za její organizaci a vedení a všem autorům i porotě za její velmi zdárný průběh. A hlavně za PONAUČENÍ.
|
|
Komentář ze dne: 10.04.2008 19:12:42 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re:
Harry, musím ti napsat, vynechte dělení na profesionály a neprofesionály, antologe české poezie, která nedávno vyšla, uvádí 148 současných básníků, z toho 15 internetových, z nichž řadu znám a vím, že dosud nepublikovali. Chybí v ní určitě desítky dalších knižně vydaných, zejména z regiónů a ani jeden se neživí poezií. A právě zařazení internetových autorů nastavuje naprosto srovnatelné zrcadlo těm neinternetovým. Mimochodem Roman Szpuk v tomto výběru není, tak kde berete měřítko, že je profesionál. Je jen a jen dobrý autor. Navíc v soutěži při tomto nepřeberném množství autorů nelze určit, kdo jak je velký "profesionál." Ti opravdu renomovaní současní básníci tyto soutěže neobesílají.
Vyžadovat po porotcích názor, byť jen jednou větou, u každého díla je problematické. Zde se sešlo nejméně 40 jednotlivých dílek, možná i víc. Jedna věta nestačí, aby měla smysl pro autora, a u těch velmi slabých věcí by se jich spíše dotkla. Ostatně, mají-li zájem a jsou-li připraveni ke kritice, mohou požádat o názor mimo soutěž. Už jsem tak vyhověl dvěma účastníkům. A co když pak bude příspěvků 50,60,100. V normálních soutěžích se kritiky nepíšou. Dělá se to tak, co na první pohled vypadá jako blábol, je prostě odloženo bokem a další kolo výběru se dělá ze zbytku s tím, že každý si vytypuje své věci a společně rozhodují o pořadí. Tady toto individuální bodové hodnocení bez vzájemné konzultace je poměrně čistý systém.
A ještě ke složení poroty. Opravdu nevím, proč se bojíte čistě "žoldácké poroty", zvláště pak, kdyby se vám podařilo oslovit další dva kritiky typu L.Jeníka. Pokud je máte mezi sebou, prosím, ať hodnotí, pak je to jedno, ale jakési schématické určování 2+2+šéfredaktor nemá nic společného se zajištěním kvality hodnocení.
|
| |
Komentář ze dne: 10.04.2008 19:53:44 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek: Re: Re:
Myslím, už ti někdo dřív psal, snad Ivo Hary, že Harr je žena, ale to je jedno, jen pro upřesnění.
Antalogii jsem četla a je mi proti srsti rozřazovat autory na profesionály a neprofesionály jen proto, že jedni byli dostatečně draví, měli známé na vhodných místech, nebo vydrželi tlačenku s trpělivostí obyčejného člověka a přinesla jim růže. Dneska už soutěže a mediální známost dávno nejsou o tom, že má někdo talent a něco umí, pokud vůbec kdy byly, ale o tom, koho zná. V tom se utvrdil každý, kdo se někdy pokoušel prorazit a je jedno jestli v poezii, filmu, právu nebo kdekoliv jinde. Tahle soutěž byla výjimečná, protože nestanovovala žádnou odměnu, byla vypsána z čisté lásky k umění a v jiném prostředí. Možná právě proto tolik nalákala a je naprosto fuk, jestli profesionála, nebo začátečníka. Každý má možnost na sobě pracovat a vždy se sejdou lidé talentovanější a ti méně, o tom přece soutěž je. Vybrat toho lepšího. Vybrali jste a jediná chyba, kterou vidím, je ta, že předem nebyly rozděleny kategorie haiku a básně. Holt není možné myslet na všechno a je to poučení pro příště.
Z osobního hlediska, jako účastnice, velice postrádám slovní hodnocení, protože takto je to jako dostat známku ve škole a ani nevědět, za co. Sešlo se 25 děl a takový problém to věru není. Pokud už svolíme dělat někomu „soudce“, jedná se o velice zodpovědnou práci a je potřeba nejen vyznat se ve svém oboru, ale aktivně přistupovat k projednávané věci. O to víc váženější a důvěryhodnější soutěž bude a pokud se nepletu, to je v zájmu nás všech, co máme poezii rádi. Protože skutečně není důležité sečíst body a stanovit toho nejlepšího, vydat mu sbírku a korunovat ho přívlastkem profesionální, ale otevřít tuhle oblast i těm, kteří ji doposud míjeli, tak jako kdysi mně ji otevřela jedna slečna svou básní.
Tohle je ovšem pouze můj názor a nikomu ho nechci vnucovat. Co bylo stanoveno v pravidlech, bylo. Na co porotci přistoupili, to splnili a díky Vám. Každý příští ročník, je dobrý
|
| | |
Komentář ze dne: 10.04.2008 22:25:54 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: Re: Re:
epono, já vím, že Harr je žena, pokud jsem ji oslovil Harry, a je-li v tom spatřováno mužské označení, pak je to jen mou totální neznalostí asi angličtiny, pokud jsem se spletl někde v textu, pak jsem na klávesnici něco nedoťukl. Harr je podle mne jedna z nejvlídnějších duší tohoto serveru a obdivuhodně trpělivá vůči negativním emocím.
|
| | | |
Komentář ze dne: 10.04.2008 23:46:23 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
:) V pořádku, nebylo to důležité, jen mě napadlo, že se zopakovala stará mýlka a bylo by fajn uvést věci na správnou kolej ... omlouvám se. A děkuji za hodnocení, nevšimla jsem si ho. Tak porůznu to přibývá, až v tom mám zmatek.
|
| | | |
Komentář ze dne: 11.04.2008 02:28:52 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Jirko, Harr je poněkud netradiční nick a svádí k oslovení Harry, nejsi sám, kdo jej takto občas použije. Moc Ti děkuji za hodnocení mého charakteru.
|
| | |
Komentář ze dne: 10.04.2008 22:50:12 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: Re: Re:
epona - tvá báseň byla slovně zhodnocena mnou, kritika je zde zveřejněna. A psát kritiky u všech jednoduše je docela obtížné, časově i psychologicky ve vztahu k autorům, viz. můj diskusní příspěvek výše.
|
| |
Komentář ze dne: 10.04.2008 20:01:27 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re: Re:
Jirko, chtěl jsem se ti velmi omluvit, výraz žoldáků nebyl ode mě namístě a nikdo si jej nezasloužil ani ty ne, právě ty ne se kterým jsem se radil o vedení soutěže,
myslím že by měli existovat jakési kompromisy protože těžko má jeden člověk všechny názory pravdivé, čtu si pečlivě každou tvou připomínku, nevím jak bude vypadat příští ročník ale pokud přijde 50 příspěvků a více už bude hodnocení dvoukolové, letos jsem předpokládal počet autorů kolem 10ti až 15ti 25 byl pro mě šok tak nebylo třeba nijak pravidla upravovat
chtěl jsem tuto soutěž pojmout jinak než jsou běžné ostatní, neosobní soutěže, kde je ukazatelem kvality jen počet bodů, ale chtěl jsem i nějaké hodnocení slovní, ani si nejsem jistý že chci Ars Polyri vést do profesionálního charakteru a pokořit Ortenovu cenu, měl jsem namysli přátelské soutěžení, při kterém nejde autorům o finanční ceny ale o to později poznat lidi spojené se soutěží.
ohledně Romana Szpuka, pokud myslíme stejnou knihu - Antologie české poezie II. díl (1986-2006) tak Roman Szpuk je na str. 154 až 157, narodil se 1960 v Teplicích, založil Skupinu XXVI. podílel se na samizdatových almanaších, jeho sbírky vydal Host, Petrov, Tvar,....
tak nevím možná jsi ho jen přehlédl, ale máš pravdu poezií se neživí, tím se neuživí dnes nikdo
|
| | |
Komentář ze dne: 10.04.2008 22:22:22 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Pavle, nerad bych, aby mé připomínky vyzněly jako něco ve smyslu, že jsi cosi nedocenil. To rozhodně ne a opakovaně jsem zde uvedl, že jsi vykonal zodpovědou a hezkou práci. Ještě k porotcům. Pokud budete mít ve svých řadách 4 či pět dobrých a nezaujatých porotců, pak klidně ať rozhodují sami, ale to ty jistě umíš odhadnout a zařídíš se podle toho. Možná příště bych nedával hlasovat, kdo z Postřehu bude v porotě. Jde o to, že většina soutěžících odjinud na to nemá vliv a lépe bude, když ty sám rozhodneš, komu tento úkol svěřit. A pokud jde o Romana Szpuka, opravdu jsem ho přehlédl, o to jsem nyní raději, že když jsem básně hodnotil a nevěděl jsem jména, že jsem se nemýlil. Docela mne jeho účast překvapila a zajímala by mne jeho motivace. Startoval pod svým jménem, bylo to z jeho strany naprosto transparentní
|
| |
Komentář ze dne: 10.04.2008 22:10:52 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - rohoz (@)
Titulek: Re: Re:
Omlouvám se za chybu, Roman Szpuk je v antalogii uveden, ale i tak si myslím, že je to přdevším a jen a jen dobrý autor.
|
Komentář ze dne: 10.04.2008 21:16:43 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - David Mauder (@)
Titulek:
Chci poděkovat Pavlovi za zorganizování soutěže, jakkoli se zde rozmnožily různé komentáře o jejím průběhu a výsledcích, už samo vypsání prvního ročníku básnické soutěže v těchto vodách je pro místní rybky, které mají možnost se tím pádem porovnávat v důvěrně známém prostředí se žraloky odjinud zajisté velkým přínosem a ponaučením. Uvítal bych osobně v budoucnu volbu dvou typů děl u každého autora na dvě pevně daná témata pro možnost přímější konfrontace a slovní hodnocení (několika větami) poroty po vyhlášení výsledků, které je pro amatérské tvůrce zajisté cenné pro jejich další vývoj.
Ale i takto byla soutěž Ars Polyri velkým impulsem a oživením nejen pro tento magazín.
|
Komentář ze dne: 11.04.2008 01:27:01 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - milan bátor (@)
Titulek:
Dobrý den či noc. Nebudu reagovat na nic z toho, co zde bylo řečeno. Po pravdě řečeno mne to ani nezajímá a myslím, že k podstatě a výsledku soutěže to nic nepřidá a nevysvětlí. Soutěž proběhla tak jak proběhla. Co mi ovšem dělá starosti, není její průběh či výsledky, ty hovoří samy za sebe, ale to co následovalo potom. Jak je možné, že mé hodnocení, ne bodové, nýbrž takové subjektivní poznámky, které provázely mé psaní a které jsem psal Richardovi Vaculovi na icq, se objevily v hodnocení zde na Postřehu? To je neuvěřitelná drzost a rád bych věděl, kdo má v tom prsty. Tohle bych si v životě netroufl veřejně prezentovat, ať už by se jednalo o básně jakékoliv...Jsem vážně velmi rozezlen.
|
|
Komentář ze dne: 11.04.2008 05:42:22 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re:
ahoj Milane, autorem toho počinu jsem já, za vším hledej Kotrbu, když mě lidé začali vybízet abych uvedl hodnocení porotců, Ríša mi navrhl ať vložím i tvé hodnocení, které mi posílal mailem. Pokud máš alternativní hodnocení (prvních třech článků, čekám na něj stále, když pošleš bude nahrazeno a toto smazáno...nebo vlastně bude nejlepší když toto smažu hned
|
| |
Komentář ze dne: 11.04.2008 08:19:19 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re:
Dovolím si trochu oponovat. Nepožadoval jsem jeho zveřejnění. Spíše nad Milanovým slovním hodnocením měl ke zveřejňování pochybnosti, předpokládal jsem, že se Pavel před zveřejněním porotců optal. Všeobecně jsem vyjádřil, že slovní hodnocení chybí. Opakuji mé vyjádření:
"Taky mě to trochu zarazilo, je to nezvyklé, ale asi jsou k tomu nějaké důvody... Vím, že Milan psal i slovní hodnocení. Nevím, jestli se to bude nějak zveřejňovat, nebo jestli to vůbec bylo určeno etheru."
A nezjišťoval jsem, jestli to bylo určeno do etheru. Pavlovi jsem ten rozhovor ICQ přeposlal. Na druhou stranu, kdyby Milan celou dobu komunikoval standardně s Pavlem, jakožto autorem soutěže a informace nešly oklikou, nemusela by tato situace nastat. Taky mohl Milan uvést, že toto hodnocení není veřejné, stejně tak se ale mohl zeptat Pavel. Je to chybou a doufám, že to nebude vnímáno jako nějaký záměrný útok na Milana. Taky jsem se pozastavil nad tím, že se hodnocení publikuje bez jakékoli korektury, ale to, že je vydáno bez souhlasu Milana jsem nevěděl.
|
| | |
Komentář ze dne: 11.04.2008 08:49:12 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Taky si dokážu představit situaci, kdy už Pavla přešla chuť pokoušet se s Milanem zkontaktovat, po tom, co bylo hodnocení pozdrženo a ještě šlo skrze mne. Je třeba si uvědomit, že to pořadatel může vnímat ze strany Milana jako nezájem o soutěž, tedy i nezájem o to, jestli bude jeho hodnocení publikováno. Myslím, že chyba je oboustranná a nelze nikoho obviňovat, kdo v tom ty prsty má. Pouze zpytovat svědomí, že to pro příště může jít i jinak. Opět oboustranně. Označil bych to spíše za problém váznoucí komunikace Pavel - Milan. A kdo v tomhle má prsty, to netuším :). Pochybuji však, že by Pavel jakožto organizátor neměl snahu s porotci komunikovat. Navíc ostatní hodnotící Pavlovu práci chválí a s komunikací problémy, pokud vím, neměli.
|
| | |
Komentář ze dne: 11.04.2008 08:51:02 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
ano Ríšo, beru tu zodpovědnost na sebe, měl jsem se s Milanem domluvit
|
| |
Komentář ze dne: 11.04.2008 08:19:52 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - samuraj (davidek.bator@seznam.cz)
Titulek: Vážení porotci,autoři a přátelé Postřehu
Vážení porotci, autoři a přátelé Postřehu mým úmyslem nebylo zvedat někoho ze židle a provokovat. Chtěl jsem se s vámi pouze podělit o bohaté zkušenosti, které mám z absolvování několika básnických soutěží. A věřte nebo nevěřte ta věkova laťka (ať to bylo kdekoli) tam opravdu vždy byla. Jedinou vyjimkou je pouze Šrámkova Sobotka. Beru však na vědomí, že toto je naprosto jiná situace, protože jde o soutěž na internetu. Přesto si myslím, že by bylo vhodné ji rozdělit na dvě kategorie. Na autory do 30 a na autory od 30 třeba až do 90. Bylo by to určitě přehlednější. Musím se ještě vyjádřit k té anonymitě. Anonymita má samozřejmě své kouzlo. Je to jednodušší pro porotce i pro autory.Je to schůdnější a meňě bolestivá cesta. Prošel jsem několik neanonymních soutěží a získal cenné životní zkušenosti. Začátky byly těžké. Člověk do toho šel sám. Nesl na trh své jměno. A porotci byli většinou nestranní. Nicméně chápu, že na Postřehu by to byl problém. To je vše. Přeji této soutěži dlouhou životnost a porotcům i autorům zejména trpělivost. Nehažme flintu do žita! Myslím si, že další ročník má smysl! David.Bátor.
|
|
|