<<
Červenec
>>
|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
| | | |
|
Stránku si právě čte 61 lidí.
|
|
HAVRAN
Harr - Volné verše - 12. 06. 2009 - 1985 přečtení
Já vím, že ten od Poa je hezčí...
Černý jak hřích,
se skřekem drsným a temným
podobným klenbě gotických chrámů.
Vznešený,
téměř se dotýká
stobarevných oblaků.
Za večera,
splývá nad poli s okolím,
dává najevo
ze své letové dráhy,
že je marné chtít posbírat
všechny podivuhodnosti světa,
jimiž je přeplněn.
Můj domov je otevřen slunci,
teplu,světlu i větrům,
jež v zimě havrani hustě splétají.
Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem
[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]
Upozornit emailem Vytisknout článek
Komentáře na Facebooku:
Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 14.06.2009 20:45:53 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek:
řekněme, že ten od Poa je jiný ... :o)
v první části se mi nezamlouvá 3. verš... kombinuješ tu zvuk s tvarem a nedělá to dobře významu a stačilo by změnit na "podobný" už by se opět mluvilo o havranovi a nikoli o jeho hlasu
co oceňuji po melodické stránce je 5. verš druhé sloky "poli a okolím" zní vemli dobře, když jsou blízko sebe a nejsou tam jen účelově
pointa je také zřetelná a v závěrečném verši jsi zase použila eufonii, což je příjemné
díky zs tvou báseň
|
Komentář ze dne: 15.06.2009 23:40:26 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (@)
Titulek: .
Ano, je. A čím to bude? Zvukem? Že by? :)
|
|
Komentář ze dne: 16.06.2009 08:29:15 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Re: HAVRAN
Hezká otázka Kubo, víš ta anotace je tu záměrně. Když jsem kdysi báseň s tímto názvem zadávala - na jiný portál, pár čtenářů reagovalo větou:" Ten od Poa je hezčí..." tak jsem prostě anotovala rovnou touto větou - nic jiného v tom nebylo - a není.
|
|
Komentář ze dne: 20.06.2009 23:34:38 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek: Re: .
nejde ani tak o tu anotaci. zatímco se Havran stal klasikou poezie a mnoho článků o teorii poezie, které jsem četl se přímo odrážely od této básně a nelze ji zaměňovat... čím to bude? nejen zvukem, ale vším... škoda že ses chytl jen jednoho slova z mého komentáře
|
| |
Komentář ze dne: 27.06.2009 18:52:04 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (@)
Titulek: Re: Re: .
Nechytl, ten jsem ani nečetl.
Zatímco zde dochází jen k hromadění významů, básnický jmenovec funguje organičtěji a nezklamává čtenářská očekávání... Já vím, že je dneska oblíbený a široce rozšířený názor, že horizont čtenářského očekávání vyplňují díla nízká, zatímco ta vysoká jej porušují, ale v důsledku to znamená ztrátu estetické funkce na úkor funkce umělecké u onoho tzv. "vysokého díla".
|
| | |
Komentář ze dne: 27.06.2009 19:01:31 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (@)
Titulek: Re: Re: Re: .
Ne "na úkor"... Myslel jsem to samozřejmě tak, že estetice se dnes každý směje, či ji zaměňuje s uměleckostí. Jde jen o to navázat a rozvinout směr, o nic víc (a ohánět se aspoň tím, že se očekává hlubší významovost, je vlastně zbytečné, protože naopak - čím méně jí je, tím víc se toho připíše zámlkám). I proto se odtrhává umění od života a uzavírá do malých spolků.
|
| | | |
Komentář ze dne: 27.06.2009 19:51:30 Reagovat Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: .
Jsem dnes nějaký zmatený... Odpusťte mi už třetí komentář v takové sledu. :)
Abych jen neplácal pojmy do větru, ocituji část svého komentáře k přednášce pana Zahrádky (pamatuji-li se dobře, tak doktoranda UK) z jednoho sympózia, kde jsem naposled to téma zřetelněji řešil:
"(...) všem zajímavým otázkám věčného soupeření a rozporu funkcí estetické s uměleckou, jehož ožehavost se nese nejen (ale hlavně) celým dvacátým (a jednaadvacátým) stoletím a toho, že se estetická funkce (která by uspořádávala informaci tak, aby vyšla vstříc uspořádání rozpoznatelnému čtenářem - to si, bohužel, ponechala pouze tzv. braková literatura a tvorba) zanedbává a naopak dbá jen na uměleckou, tj. jednak na zařazení někam do série uměleckých novátorů a inspirátorů a druhak co největšímu odcizování čtenáři, vytváření falešných zámlk (tj. tváření, že zámlky mají sémantickou relevantnost, aniž by se ji tam autor sám cítil vtiskávat) - s tím souvisí i uzavírání se do stále menších komunit a roztržení literatury "obyčejné lůzy" a "umělecké elity", přičemž se obě skupiny musí jen tiše respektovat."
Celý článek, včetně vymezení těchto dvou funkcí panem Zahrádkou (resp. jeho interpretací Vlčkova díla) na estetickou a uměleckou, zde:
http://epiza.ic.cz/epiza.php?lis=text& load=2009-1-03-1-26-2-10-3-17-3-29
|
| | |
Komentář ze dne: 29.06.2009 17:11:22 Reagovat Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek: Re: Re: Re: .
aha tak to je ten důvod proč jsi reagoval na můj komentář, protože jsi ho nečetl... tak příště zkus komentář nový
v tom, co popisuješ nejsou žádné tendence nejsou, protože čte daleko menší skupina lidí a ten horizont klesá, proto je v něm stejně zastoupena nízká literatura a vysoká díla - ovšem o těch nizkých se víc mluví, proto si veřejnost myslí, že vyplňují celý horizont
|
|
|