.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...
... se stát autorem
... znát lidi kolem Postřehu
... sponzorovat Postřeh
... vložit/upravit článek
Boží Dar
 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Květen  >>
PoÚtStČtSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31       

 .: Online
Stránku si právě čtou 3 lidé.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie
Chata v České KanaděChataUbytování velkých skupinPenzion v Jižních ČecháchPenzion v KunžakuRybařeníJižní ČechyPenzion StrmilovKomorníkChata u rybníka KomorníkaUbytování Česká KanadaKomorníkUbytování v Jižních Čechách
 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Satanismus

Marketa50 - Duchovno - 14. 10. 2006 - 7259 přečtení

satanismus.jpgKaždý věří něčemu jinému, někteří ho mají za dábla, ale on není.

 

Satan je také často označován za Ďábla, Belzebuba, Azaliela, Baala či Belia, takto se ovšem označit nedá, neboť  Ďábel se objevuje ve všech náboženstvích už od dob dávno před nástupem křesťanství. Jako Ďábel se označuje stvoření konající zlo v jakékoli jeho podobě, ve své podstatě je vlastně ztělesněním zla, ovšem Satan může konat jak zlo, tak dobro. Jejich vyobrazení bývá často shodné, Satan však v pravdě nemá konkrétní podobu.

Biblí, je existence Satana vysvětlena vzpourou archanděla Lucifera( nositel světla), vzpírajícího se spásnému Božímu plánu, určenému pro člověka a proto byl i se svými věrnými stoupenci (odbojní andělé), svržen do podsvětí. Vysvětlení sice trochu nepřesné, avšak pomáhá pochopit pravou podstatu věci. Tak jako absolutní dobro na zemi představuje Bůh a jeho stoupencem na zemi je Kristus, tak absolutní zlo představuje Ďábel a jeho poslem na zemi je Satan, pokušitel člověka a Krista. Ďábel byl již přítomen stvoření světa a Lucifer svrhnut do podsvětí až později a poté proměněn v Satana. Dá se tedy říci, že Satan je archanděl Lucifer proměněný na démona, žijící v podsvětí a sloužící Ďáblu.

Symboly Satana   - číslo 666(symbol Antikrista hlásajícího příchod ďábla-Satana)
                            - obrácený kříž, obrácený pentagram,had, drak, kozel, netopýr

Symboly ochrany - hákový kříž, pentagram či oktogram

Satan je vlastně součástí křesťanství a dnešní satanisté se dělí do tří hlavních kategorií:

 

1. První skupinou jsou povětšinou lidé, kteří protestují proti křesťanství, ale Satana jako duchovní bytost vlastně neuznávají. Hlásají, že člověk má žít nespoután pravidly a v absolutní svobodě, že si může dělat co chce když to neubližuje jiným. Tito lidé vlastně nejsou praví satanisté, jen se chytli některých jeho myšlenek.

2. Druhý tip lidí jsou hlavně mladí, kteří vytvářejí novou kulturu, která zavrhuje tradiční hodnoty krásy, dobra, života  apod. Tito lidé svou víru dávají najevo hlavně typickým černým oblečením, symboly Satana účesy, poslechem určité hudby s tématy krve, hnusu a masakrů. Ti chtějí samozřejmě povětšinou spíše šokovat a docela se jim to daří. Avšak ani toto nejsou ti praví satanisté.


3. A konečně se dostávám k pravým náboženským satanistům. Ke své víře se hrdě a otevřeně hlásí a uctívají Satana jako duchovní bytost. Vzývají ho a věří, že jim na toto vzývání odpovídá, dává jim sílu a vede je.
Mnohokrát se objevují fámy o krvavých obětech dnešní doby, ale je jen veliká menšina satanistů, kteří toto dělají. Satanismus jak ho známe dnes má kořeny v posledním desetiletí minulého století v jedné mystizující sektě nazývané Ordo Templi Orientis , řád O.T.O. - Orientálních templářů tehdy založili Karl Kellner a Franz Hartmann.

Známí satanisté:

Aleister Crowlay (1875-1947) ,básník, spisovatel a autor několika spisů s okultní tématikou, který se prohlásil za Antikrista a Velkou Šelmu poté zorganizoval hnutí, které již provozovalo sexuální rituály a orgie. Je mu přisuzováno založení kláštera řádu O.T.O. Postižený duševní chorobou zemřel v roce 1947 v Anglii a svou organizaci zanechal jako dědictví Řádu, který má své hlavní sídlo ve Steinu u Appenzellu ve Švýcarsku.

Anton Szandor La Vey (1930-1997). V roce 1966 založil Satanovu církev v San Francisku, která je přímou pokračovatelkou Crowleyova řádu. Je to dobře organizované společenství, které spíše než rituální vraždy praktikuje sexuální orgie. Učení této sekty je vylíčeno v Satanské Bibli, která se stala jednou z nejprodávanějších knih Ameriky a jejímž autorem je taktéž La Vey. Tato kniha také obsahuje tzv. Satanské devatero, což je protipól 10 Božích přikázání.

Satanské devatero:

1. Satan znamená ukájení choutek, nikoli odříkání!

2. Satan znamená živoucí existenci, nikoli vymyšlené spirituální báchorky!

3. Satan znamená neposkvrněnou moudrost, nikoli pokrytecký sebeklam!

4. Satan znamená laskavost k těm, kdo ji zasluhují, nikoli lásku, vyplýtvanou na nevděčníky!

5. Satan znamená pomstu, nikoli nastavení druhé tváře!

6. Satan znamená odpovědnost vůči odpovědným, nikoli péči o psychické upíry!

7. Satan znamená člověka jako pouhé zvíře, někdy lepšího, mnohem častěji však horšího než ti, co kráčejí po čtyřech, člověka, jenž se díky božskému duchovnímu a intelektuálnímu vývoji stal nejzkaženějším zvířetem!

8. Satan znamená všechny takzvané hříchy, jelikož vedou k fyzickému, mentálnímu nebo emočnímu uspokojení!

9. Satan je nejlepším přítelem, jakého kdy církev měla, jelikož ji po celá ta léta pomáhal udržovat v chodu!

V České republice je možno oficiálně kontaktovat pouze Církev satanovu v Brně: P-O-Box 28. 616 00 Brno.

 

                                  3726022.jpg


Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 13.10.2006 19:50:07     Reagovat    Nový komentář
Autor: [WhiteShadow] - WhiteShadow (wwhiteshadow@centrum.cz)
Titulek:
"Mnohokrát se objevují fámy o krvavých obětech dnešní doby, ale je jen veliká menšina satanistů, kteří toto dělají."..tato věta mě zrovna moc neuklidnila.
"..tehdy založili Karl Kellner a Franz Hartmann."..vždyt to je příjmení jednoho našeho kamaráda tady, páni..
"Aleister Crowlay" - je taky dost známý svým systémem Tarotu, který vytvořil a který dodnes patří ke dvou nejužívanějším edicím na světě, taky jí občas trochu vládnu.
Musím říct, že mě článek hodně zaujal a zdá se mi napsán svědomitě. Možná by tady trocha vlastních vhledů na věc a třeba taky to,jak ses k takovému tématu dostala vůbec neškodilo.Skvělá práce 50ko.!!!
Hodnotím - 1


  
Komentář ze dne: 13.10.2006 20:21:56     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Marketa50 (@)
Titulek: Re:
Děkuji moc stínku a jenom žasnu že toho o tom tolik víš a že ovládáš tarot))

Komentář ze dne: 14.10.2006 11:05:24     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek:
Marketko, je to opravdu dost zajimavy clanek. Jen se podivej na stylistiku. V prvni vete druheho odstavce to nejak skripe... Kazdopadne jsem se dozvedela z Tveho clanku par veci, ktere jsem opravdu nevedela. A vnimam clanek jako vynikajici namet k diskuzi. Ja se teto diskuze zucastnim o par hodin pozdeji - mam ted praci. Chci jen hned rici, ze deleni vseho na dobre a zle je zcestne samo o sobe. Stejne tak je nesmyslna snaha stuj co stuj odseparovat, izolovat tzv. dobro od tzv. zla. A jeste: urcite znas hnuti Krisnaitu. -) Chodivaji po Brne a zpivaji "Hare Krisna! Hare Krisna! Krisna, Krisna, hare hare...". Stejne jako jsi urcite slysela napr. o tantrickem sexu. Vlastne tyto smery (nebo viry, ideologie - nebudeme hrat se slovicky) obcas propaguji a konaji totez, co jsi uvedla jako "satanisticke teze". A vubec vychodni nabozenstvi maji na celou vec hodne odlisny pohled. No, to je jen jako podnet k diskuzi, nikoliv jako napadani obsahu Tveho clanku. Opravdu jsem o satanizmu nevedela ani desetinu toho, o cem jsi napsala. Ja zasadne neznamkuji, ale za obsah bych nevahala dat tu jednicku (bez hvezdicky). Za jazyk ... mene. Tesim se na diskuzi. Myslim si, ze se ji zucastni hodne lidi.

Komentář ze dne: 14.10.2006 11:55:16     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - kainová (@)
Titulek:
Taky chválím, hezky ucelené, informativní, stručné. Moc šikovně podané základní informace;) Fajn

Komentář ze dne: 14.10.2006 23:10:46     Reagovat    Nový komentář
Autor: [postreh] - Histes [admin] (histes@postreh.com)
Titulek: Názor
Přečtu a zapojím se do diskuse zítra

Komentář ze dne: 15.10.2006 08:37:01     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek:
Mne ten clanek stale laka,ale chybi mi cas. Tak pro zacatek,abych tu diskuzi nejak spustila, jedna citace:
"Diamon je hlas,který člověka volá na cestu,na níž má naplnit své určení,najít sebe sama,realizovat své možnosti (vzpomeňme na Sokratovo daimonion!).Diamon je archetyp,který inspiruje a vede,je zároveň životodárný i nebezpečný,dobrý i zlý,podobně jako orientální bohové Kálí, Šiva nebo Durga. V naší duchovní tradici byl diamon zbaven svého dobrého aspektu,byl pojat jako čisté zlo,jako démon,který umí pouze škodit a vést ke zlu-a před kterým posléze osvícenství strčilo hlavu do písku,když ho popřelo jako neexistujícího.Plnokrevné mefistofelské zlo,zatlačené do nevědomí ve jménu čisté racionality a jednorizměrného dobra, dobra,které nemá žádný stín,se stalo tou nejnebezpečnější silou v životě jednotlivců a celých národů.Je třeba se vrátit a znovu objevit daimona,jemu čelit,jej kultivovat,o něj pečovat".
(Pavel Říčan, psycholog a teolog a Petr Brichcín, pedagog,psycholog,filosof a teolog).
Ja se sem jeste vratim.

Komentář ze dne: 15.10.2006 13:30:54     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Marketa50 (@)
Titulek:
Ono jen zlo, ani jen dobro není dobré. Stejně tak jako bůh, jen dobrý-- k nesrovnání s Řeckými bohy s lidskými vlastnostmi.

Komentář ze dne: 15.10.2006 22:43:32     Reagovat    Nový komentář
Autor: [postreh] - Histes [admin] (histes@postreh.com)
Titulek: Názor
Nemají něco společného Prokletí básnící a Satanismus? Doba dekadekce, propojení morbidity s romantismem... Když jsem ještě chodil na naši přísnou základní školu, kde se vedly vášnivé diskuze a poslouchal se ten kdo měl slovo, bavili jsme se s naší třídní o neobvyklých jevech. Mě se všichni smáli, když jsem popsal jak myšlenkami roztočit plášť válce z tvrdého papíru, pak Lucce tomu, když řekla: Viděla jsem v zdrcadle Satana, ale fakt. :). Otázka k Markétě: mohu v zrcadle vidět Satana?

Jinak: TYP - znamená označení, druh.. zboží, osobnosti, TIP - návrh, Tipnout..

  
Komentář ze dne: 15.10.2006 22:49:23     Reagovat    Nový komentář
Autor: [WhiteShadow] - WhiteShadow (wwhiteshadow@centrum.cz)
Titulek: Úlalala aj love you babe, úlalala...
Prokletí básníci a satanismus? Neřekl bych.., snad jen hodně obšírně, mohou mít asi tolik společného jako satanismus a asertivita. No a každýc z prokletých básníků byl stejně natolik jedinečný, že to prostě nejde.

  
Komentář ze dne: 15.10.2006 22:53:49     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Marketa50 (@)
Titulek: Re: Názor
Dík Ríšo Tip a Typ si budu pamatovat:)

Vidět Satana v zrdcadle....ehm....teoreticky nejspíš nelze, jelikož nemá ustálenou podobu, mohla vidět např. zlo, hrůzu nebo děs a taky potom záleží na vlastní představivosti.

Co měli společného s Prokletými básníky? Určitě mnoho myšlenek a názorů. Přidej jim víru v Satana a obřady a budou z nich satanisté.)

    
Komentář ze dne: 15.10.2006 23:41:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - RV (@)
Titulek: Re: Re: Názor
"Přidej jim víru v Satana a obřady a budou z nich satanisté.)"
Když už jsme u toho zla... Kontrastů. Vidíš nějaký kontrast mezi červenou a modrou? Spíš se uvádí černá a bíla, a přitom, v každé pohádce se řeší, zda výbuch spustí přestřihnutím toho modrého, nebo červeného... Je to asi totéž jako a zemědělec x manažer... u koho hledat zlo? U toho "chytřejšího", nebo toho, kdo jej krmí? :).. Tím chci říct, že své místo má všechno a můžeme vymyslet jen to, co existuje..

Komentář ze dne: 15.10.2006 23:52:48     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Ivo-Hary] - Ivo Hary z Náchoda (normalnisilenec@seznam.cz)
Titulek: ... máte smůlu, absolutní zlo neexistuje ...
I mne tento článek ohromně zaujal, ale ke komentáři se dostávám tak pozdě, že už to skoro nestojí za řeč.
Jenže musím reagovat tím, že pokud jsem ochoten uznat objektivní existenci něčeho, čemu bychom mohli říci "bůh" a "dobro", potom odpírám přijmout "zlo" a nějakého jeho nositela jako samostatnou entitu, či dokonce bytost. "zlo" existuje pouze v lidském vědomí - odstraňte ze světa člověka a zmizí vnímání zla a zůstane jen dobro, protože zvířata a celá příroda se chovají pudově a tím jen dobře ...
"zlo" jako samostatný pojem nemůže existovat, stejně jako neexistuje samostatně "tma" a "ticho" - obojí je pouze vyvoláno nevnímáním světla a zvuku - přitom v námi vnímané tmě je spousta námi neviděného záření a s tichem je to stejné. Zdánlivě úplnou tmu naruší jakýkoliv paprsek světla (i jediný foton!) - o "paprsku tmy" prostě nemůže být řeč.
Proto "Veškeré zlo je pouze nevědomost dobra" - něco takového vyjádřil Buddha a po něm ostatní myslitelé. A "Ďábel" i "Satan" jsou pouhé projevy lidské mysli, ovšem považujeme-li lidské myšlení za realitu, potom jsou tedy reální, což nezpochybňuji, ale totéž nezpochybňuje ani mnou napsané výhrady.
Takže satanisti jsou pro mně: "o ničem". Jakkoliv to mají tak "krásně" promyšlené, i s tím devaterem. Když podléhání choutkám a ukájení jich je jen jedním ze zdrojů utrpení, jak odhalil Buddha. To je ovšem již na jinou úvahu.

  
Komentář ze dne: 16.10.2006 09:40:36     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek: Re: ... máte smůlu, absolutní zlo neexistuje ...
Tak jsem se Tvym nazorem, Hary, nejak napoprve nedokazala prokousat. Tudiz se k nemu vratim odpoledne.

  
Komentář ze dne: 16.10.2006 12:02:40     Reagovat    Nový komentář
Autor: [sibyla] - Dana Angels (sibyla@centrum.cz)
Titulek: Re: ... máte smůlu, absolutní zlo neexistuje ...
Ve fyzikálním vesmíru, někdo tomu říká i časoprostor, existují protipóly, proto i dobro a zlo. Mimo něj nikoli. Jelikož Bůh je i mimo tento vesmír, pak on nemá svůj protipól. Takže nic jako Satan vlastně není. I když on je, je to jeden z andělů, ale není to zlo. Přisuzuje se mu bohužel něco co on není.
:-)
Vcelku s Tebou souhlasím. :-)

    
Komentář ze dne: 16.10.2006 12:25:21     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Ivo-Hary] - Ivo Hary z Náchoda (normalnisilenec@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: ... máte smůlu, absolutní zlo neexistuje ...
To je dobrý, tato logika se mi líbí. I když budu stále tvrdit, že "zlo" není protipólem "dobra", nýbrž jen jeho přechodným nedostatkem. I v tomto vesmíru - viz příměr světla a tmy. Tma ve vesmíru ve skutečnosti neexistuje!!!

      
Komentář ze dne: 16.10.2006 14:17:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek: Re: Re: Re: ... máte smůlu, absolutní zlo neexistuje ...
A neni "dobro" take jen "prechodnym nedostatkem"? To, co je pro jednoho dobre, je pro jineho zle. To, co bylo vcera povazovano za ideal, je dnes povazovano za obludu... "Dobro" se take vyviji. Aneb poskytni mi naprosto vecnou definici dobra a ja Ti vzapeti poskytnu naprosto vecnou definici zla...

        
Komentář ze dne: 16.10.2006 15:00:53     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Ivo-Hary] - Ivo Hary z Náchoda (normalnisilenec@seznam.cz)
Titulek: Oho, že zlo existuje?
Jedna dost přesná definice vztažená k člověku je 5 Buddhových hlavních zásad: * upustit od zabíjení, * nebrat, co není dáváno, * zdržet se nesprávného jednání v sexuální oblasti, * vyhýbat se lži, * zdržovat se zneužívání omamných prostředků. (To nesprávné jednání v sexu je např. styk mezi příbuznými, s osobami v opatrovnictví, s vázanými manželstvím či zasnoubením. Celibát je pouze pro vyšší zasvěcené)

          
Komentář ze dne: 16.10.2006 16:04:23     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Oho, že zlo existuje?
Ale, chlapce, nezkousej mne osalit! Buddhismus je tez jen vira, nikoliv pravda "in natura" (a otazkou satanizmu, mam pocit, se nikdy nezabyval)...Nejak se nam tady zaclo plest paty pres devaty. Definujme si system: mluvme bud o zlu:
1) absolutnim,
2) deklarovanem, institucionalizovanem,neco chces-li teoretickem (vcetne ruznym religioznich teorii, hypotez a deklaraci),
3) aplikovanem (mam na mysli individualni pojeti a jednani v souladu s nim).
-)

            
Komentář ze dne: 16.10.2006 22:56:05     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Ivo-Hary] - Ivo Hary z Náchoda (normalnisilenec@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Oho ..
Ale jděte - jaké absolutní institucializované (to je dobré slovo, pěkná pomsta to ťukat ...) zlo máte na mysli - když tyto pojmy existují jen ve vědomí tvorů, kteří to dovedou pojmenovat a já znám jen lidi, teda je to neoddělitelné od lidského vědomí. A buddhismus je více propracovaná životní filosofie a životní styl než víra, i když má jistě svá dogmata. Takže nevím, co bych tu měl rozebírat, s mým názorem na zlo jako tmu prostě nehnete.

              
Komentář ze dne: 17.10.2006 10:22:56     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek: Re: Re: Re: Oho ..
Hary, ja nechci hnout s Tvym nazorem. Jen jsi mi opet ponekud neporozumel. Napsala jsem, ze muzeme mluvit bud o
a) absolutnim zlu nebo
b) o institucionalizovanem zlu anebo
c) o individualnim zlu.
Co se tyce institucionalizovaneho zla: prave institut satanizmu je je zastupcem. A nevznikl nikterak jinak, nez jako protipol institucionalizovaneho (radyby) dobra - krestanske cirkve! Samozrejme byly pro to i duvody - nic nevznika jen tak, ale ty ted nechci rozebirat.
Satanizmus nemohl vzniknout v Orientu. Buh Siva (jehoz bezny Evropan, ktery nikdy nepronikl do hloubky orientalnich filosofii povazuje (nebo oznacuje) za Boha Zla, neni ve skutecnosti samostatnym bozstvim - je jen jednou z tvari Boha, jednou ze soucasti OM. Se sedmi znamych caker v lidskem tele (ve skutecnosti je jich pry 12) ta nejspodnejsi je sidlem kundalini, stoceneho hada a tzv. hadi sily. Je to cakra, ktera je odpovedna za zlo, za sex a v podstate za veskere fyzicke konani cloveka. Jinymi slovy, bez energie teto cakry nepostavis dům, nesplodis dite, ani nezasadis strom. Ale ma fungovat pod prisnym dohledem ostatnich caker, ktere jeji hrube nezkrotne sile dodavaji smysl, ucel, barvu, důvod - nazvi to jak chces. Spoluprace pomyslneho dobra s pomyslnym zlem - to je to, co Orient bere jako samozrejmost a nekresli mezi nimi presnou "demarkacni" linii. Ale krestanstvi to nedokazalo. Nezvladlo integraci zla do svych kanonu, nedokazalo vytvorit "spolupraci" se zlem, kultivovat jej. Proto Satanizmus musel vzniknout prave zde, vedle krestanstvi, musel se stat jeho ditetem, zrodit se z nej... Takove nesmlouvave, ortodoxni pojeti zla nabizi jen krestanstvi. Dokonce i Islam je v tomto ohledu moudrejsi...

                
Komentář ze dne: 17.10.2006 15:59:26     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Ivo-Hary] - Ivo Hary z Náchoda (normalnisilenec@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Oho ..
S tímto můžu souhlasit, ale pro "hadí sílu" nedávám pojmenování "zlo" - to je pořád ten samý příměr jako "Oheň dobrý sluha ale zlý pán". Každá síla, když se z nevědomosti (děti si hrají se zápalkami) nebo záměrným škodlivým jednáním (žhářství), což je ale opět nevědomost - nevědomost pohnutek, vymkne kontrole rozumu, může být považována za "zlou" - ovšem opět jen u rozumných myslících bytostí, které mohou pohnutky a důsledky činů vnímat a hodnotit
Takže absolutní zlo neexistuje, institucionalizované zlo je pouze vítaným strašákem křesťanství na věřícící, no a individuální zlo pramení pouze z nevědomosti jednotlivce a jeho neschopnosti pochopit pohnutky a důsledky myšlenek a činů.

                  
Komentář ze dne: 17.10.2006 16:36:02     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Oho ..
A ted jsme se dostali tam, ka jsem nas vlastne chtela dostat. Absolutní zlo neexistuje. V tom s Tebou naprosto souhlasim a musi s tim souhlasit kazdy soudny clovek. Apropos v tomto by s nami ale nesouhlasil jiz tolik citovany M.S.Peck. - ve sve knize "Lide lzi" dospiva zdanlive logickou cestou k zaveru, ze absolutni zlo existuje, nazyva ho dokonce posedlosti dablem a detailne popisuje exorcisticke obrady, ktere provadeli za jeho asistence mocni exorciste primo v jeho psychologicke ordinaci... To je jen na okraj...
Jo, nezbyva nam nic, nez individualni zlo. Ale jak ho vlastne definovat. Ja bych zvolila definici z "Talmudu" : nikdy nedelej jinym to, co neprejes aby oni delali Tobe"... Zni to v mem podani krkolomne... Urcite se da dohledat presny a odborny preklad. Nicmene si myslim (a v tom se skoro shodneme), ze individulni zlo pachane jednotlivcem prameni z mindraku. A mindraky... opravdu jedine z nevedomosti! A to je cely satanismus (ale podotyka, ze to je tez cele deklarovane krestanstvi).
-)
Zdravim!

Komentář ze dne: 16.10.2006 11:59:08     Reagovat    Nový komentář
Autor: [sibyla] - Dana Angels (sibyla@centrum.cz)
Titulek: dobro a zlo
Ke komentáři jsem se dostala až dneska. Článek je to zajímavý.
Mnoho lidí se schovává za tzv. "ďábla" a páchá zlo. Ovšem zlo to není jediná bytost.
Jen bylo asi potřeba najít někoho, na koho se to svede.
Osobně tarotové karty používám, není lehké do nich proniknout a nejsou vždy jednoznačné. Ale myslím, že v nich je ukryto mnoho.
:-)

Komentář ze dne: 16.10.2006 12:06:44     Reagovat    Nový komentář
Autor: [sibyla] - Dana Angels (sibyla@centrum.cz)
Titulek: pro Markétku
Malé doplnění, nedávno jsem se dozvěděla, že symbol 666 ve skutečnosti je nesprávné číslo. Bylo prý chybně "vypočítáno".
Skutečné číslo pro "Ďábla" je zcela jiné. Takže toto číslo ve skutečnosti nemůže fungovat a nic neznamená.
/Proto si myslím, že ani satanismus nefunguje./
Píšu pouze co jsem se dozvěděla, co je na tom pravdy nevím,ale to číslo 666 se mě osobně moc nezdá.

  
Komentář ze dne: 16.10.2006 12:35:13     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Ivo-Hary] - Ivo Hary z Náchoda (normalnisilenec@seznam.cz)
Titulek: Re:666 dává leccos
Doporučuji:
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8C%C3%ADslo_% C5%A1elmy
zvláště trojlístek tří jmen v sekci "Interpretace v průběhu dějin", to se pobavíte! (kopírování odkazu může vložit mezeru, tu vymažte, jinak to nepude)

  
Komentář ze dne: 16.10.2006 14:28:05     Reagovat    Nový komentář
Autor: [GreenEyes] - GreenEyes (tkuncová@inbox.ru)
Titulek: Re: pro Markétku
Ve skutecnosti kazdy symbol je fikci. Jedna se jen o prirceny vyznam... Vlastne jsem se chtela k tomu (nebo i k tomu jsem se chtela dostat hned po precteni Tveho clanku). Jsem rada, ze se tady rozjela diskuze. S tim prircenym vyznamem: v sedesatych letech tohoto stoleti za symboly zeske krasy byly pokladany natupirovane peroxidove vlasy a poprsi vel. 6. Pak prisla Twiggy... Atd. atd, atd. A lide vzdy leteli na to, o cem jsem jiz dnes psala v reakci na Risuv komentar k clanku "Rozmanitost zivota" - na PR, na to, co nabizi nekdo, kdo cilene a vedome ovlivnuje verejne mineni. Jinymi slovy kdyby disponovala (nebo kdybych napr. ja disponovala potrebnymi zdroji) (financnimi, lidskymi, technickymi apod.) a zacala jednoho krasneho dne deklarovat, ze symbolem Satana je cervene praskle vejce nebo ... co ja vim... zelena cepice s fialovymi puntiky, tak verim, ze by se to za par let objevilo v encyklopedii... Jakemukoliv materialnimu systemu se da prirknout nekonecny pocet abstraktnich vyznamu...

    
Komentář ze dne: 16.10.2006 16:05:41     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - GreenEyes (@)
Titulek: Re: Re: pro Markétku
Teda, sorry, ta moje reakce vys mela byt pro Danu Angels.

Komentář ze dne: 26.10.2006 13:22:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Sady] - Veronika (Veranek.f@seznam.cz)
Titulek:
Hodně zajimavý článek - na zajimavé téma. Dobře zpracované. Jen by mě zajímalo, proč právě toto téma?

  
Komentář ze dne: 26.10.2006 14:47:47     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Marketa50 (@)
Titulek: Re:
Ahoj. Asi proto že mě toto téma zajímá a chtěla bych ho trochu více poznat.



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz