.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...

 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     

 .: Online
Stránku si právě čte 61 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie

 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Skladba Madeira - videoklip

Histes - Vlastní tvorba - 29. 05. 2009 - 4566 přečtení



Jedná se o experimentální techniku hry na klavír, kdy přítlakem dřívka na strunu vytvoříme nový uzel vlnění a strunu tak rozdělíme na dvě vibrační části, přičemž každá vydává jiný tón. Posuvem dřívka při udržení přítlaku znamená klouzat po různých frekvencích. V případě upuštění dřívka se rozezní přirozený tón struny. Toho se využívá hned v první části k rytmizaci, kdy skutečné údery do strun jsou poloviční oproti poštu drnknutí, které uslyšíte. Byl jsem na festivalu Expozice nové hudby a říkal jsem si, že to co předvádí u klavíru se škrabkou a různými jinými volovinami by dovedl každý debil. Abych svá slova potvrdil a nebylo mi vyčítáno, že nemám smysl pro experiment a pochopení pro alternativní produkci, vytvořil jsem tuto kompozici (během cca 30 minut), ale s větším akcentem na melodičnost a disonance ponechal pouze jako zpestřující doprovodný jev. Věřím, že Vás toto malé vybočení zaujme. Doprovodné záběry pocházejí z Madeiry, kde jsem se po letech zase chopil kamery. Snad i proto jsem tuto skladbu pojmenoval: Madeira.


Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 29.05.2009 18:24:48     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Madeira - videoklip
Už jsem se vyjadřovala na HumanArtu:" Byla jsem zvědavá, jak bude skladba vypadat a jsem docela mile překvapená. Vzhledem k tomu, že jsem slyšela "kousky" z Expozice nové hudby, některé byly opravdu neposlouchatelné, tak tato Tvá se poslouchat dá. Vím, že jde o experiment, jsem zvědavá, jaký bude ohlas."

Videoklip se mi líbí a k hudbě se opravdu hodí.

  
Komentář ze dne: 30.05.2009 01:48:49     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Madeira - videoklip
No já doufám, že se někdo ozve... i když - jak říká V. Merta, je teď nějaká divná doba. Lidi už nemají zájem o ostatní, a pokud jo, bývá v tom skrytý zájem o sebe. Tohle by mohlo být převratné dílo... no alespoň to říkají lidi do hudby zasvědcení a dostal jsem příkaz tohle zařadit na album a žádný výmluvy :). Já osobě mám aspoň pocit, že jsem vyjádřil trochu víc, než co mi umožňuje oklešťující temperované ladění při klasické hře. Nevím, jesli si mě za to má někdo začít vážit, nebo spíš poslat do prdele. To ukáže čas. Ten jediný spravedlivý kritik :)

    
Komentář ze dne: 02.06.2009 22:12:15     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Madeira - videoklip
Zaujala mne formulace: "Tohle by mohlo být převratné dílo... no alespoň to říkají lidi do hudby zasvědcení..." - myslel jsem, že za těch 300 let existence klavíru se už vyzkoušelo všechno, co se s ním dá dělat, včetně koncertního "kousku", který jsem už někde zmiňoval, kdy je klavír na podiu "krmen" otepí sena a kýblem vody - nemám na to žádný odkaz, jen jeden kdysi zahlédnutý článek v staré dobré "Melodii". Tato skladba rozhodně zní zajímavě, nejlepší je úvod, a člověka překvapí vysvětlení, že basové tóny vznikají "samy od sebe" při hraní těch vyšších, klouzavých... Ještě bych k tomu dodal, že už jednou jsme si s Richardem psali přes ICQ o tomto způsobu hry, s tím, že na stejném principu fungoval starý klávesový nástroj KLAVICHORD ( http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/hudba/0907 hud.htm ) - a že Richard neměl o tomto nástroji žádnou informaci - a "vynalezl" si tento způsob pro svou potřebu sám :)

      
Komentář ze dne: 10.07.2009 18:32:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Madeira - videoklip
Tak ten klavichord - už jsem zkoušel, jak to zní - a moje technika má daleko hezčí zvuk :-).

Komentář ze dne: 31.05.2009 01:27:05     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek:
Nikdy bych nevěřila, že je to vážně klavír ... spíš mi to přišlo jako nějaký strunný nástroj, ale poté, co jsem viděla LIVE, jak se dá na tradiční japonský hudební nástroj shamisen hrát jako na elektrickou kytaru, řeknu ... jen tak dál .... ta skladba je zajímavá, poklidná, ale rozhodně ne nudná .... dost mě pohltila

  
Komentář ze dne: 31.05.2009 01:31:13     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek: Re:
ha, klavír je vlastně taky strunný:D no, snad víš, jak jsem to myslela, prostě mi to neznělo jako klavír:D:D

    
Komentář ze dne: 31.05.2009 13:39:57     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re:
No mě to přišlo taky jako úplně jiný zvuk. Nahrál jsem jedno demo, které zaujalo, tak jsem celý jeden den strávil pilováním techniky a když už jsem trochu nabyl jistoty, tak složil tuhle věc a nahrál. Dnes už to nezahraju. Rychle vyjdeš z cviku, dřívko mi sjíždí ze strun - možná už jsem ho moc odrhnul, není už tak rovné na konci. Minimálně jsem tedy vyleštil pár rezavých strun. Tímto stylem nelze hrát hned. Klouzavé pohyby jsou možné, až když jsou struny úplně hladké. Na kvalitní klavír bych si tohle dělat nedovolil. Ale doma mám spíš historický kousek, který je stejně rozladěný, na kterém není co pokazit...

  
Komentář ze dne: 02.06.2009 22:27:09     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re:
... Zdravím naši japonistku Eponu, a když jsem slyšel zkušební Richardův experiment, hned jsem mu psal, že mi to připomíná nějaký orientální nástroj - a vzpomněl jsem si na šamisen :-)

Komentář ze dne: 31.05.2009 09:33:31     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - stará matka (@)
Titulek:
Hudba mě mile překvapila, skvělá k filmu, ale klip dle mého mínění je naprosto nezdařený. Měla jsem radost, že jsem na něm ale viděla Richarda. Co to je strelície, nemusím Richardovi (zahradnické dítě) vysvětlovat.


Strelície

zakletý pták ohnivák
přílétl z Madeiry
něžně mi kloval ruce
vyprávěl o zlaté kleci
nejkrásnější botanické zahrady

  
Komentář ze dne: 31.05.2009 13:43:14     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re:
Ano, klip není přirozený, mám jinou představu... ale nemám zatím k tomu natočené podklady. Jako vhodné se mi jeví bezvládné tělo plující v řece.. nebo ve vodě... že by vodnice? :)

Komentář ze dne: 31.05.2009 20:47:04     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek:
a vida máme tu reálii Ríšo, promin mi v případě tvé tvorby mou zatvrzelost, ale stále volám po klasickém klavíru, toto je pro mě jen foto do alba, které jen po letech otevřeš a řekneš si: jo tam jsem byl

  
Komentář ze dne: 03.06.2009 04:08:22     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re:
Ale no tak, Pavle, to jsou jen dočasné obrazové přílohy... Potřebuju to dát na Youtube, kde si to poslechne 5x více lidí, než tady. Jinak v Petrofu tento počin zaujal natolik, že kvůli němu zřídí zvláštní kategorii - protože jsem nevyhovoval soutěžním podmínkám - není to hráno na PETROF, což bylo podmínkou soutěže... No já to do soutěže ani neposílal, jen pro zajímavost, ale měli o to zájem, což mě potěšilo. A dokonce přišla nabídka na setkání s Markem Levinsonem. Možná že to bude teda opravdu zajímavé. Aj ty počty přehrání. Tož uvidíme :).

Komentář ze dne: 01.06.2009 07:05:09     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - danka. (@)
Titulek:
tak na začátku jsem měla dojem, že je to klavír. pak se to zase změnilo na nějakou kytatu, ale jak se tu dočítám, tak je to piano a ještě k tomu nějaké zvlášntí :D
jsou to milé zvuky, ale dost mě ruší takové to... jako když to někam vyletí, neumím to popsat. mimo melodii.
i když by se z toho dalo vytřískat víc, tak je to určitě dost zajímavá věc. nikdy jsem to neslyšela.

  
Komentář ze dne: 02.06.2009 22:31:58     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re:
... ano ty skluzy trochu "tahají" za uši, ale proti "Týdnu nové hudby" je to pořád ještě "zahrada rajských potěšení" .. ;-) , a je možné si na tu jinou poněkud disharmonickou tonalitu zvyknout ...

  
Komentář ze dne: 03.06.2009 04:12:26     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re:
No ono je dost těžké se s touhle technikou intonačně trefit. Každá struna má při téhle technice zcela jiné posazení, ladí to vždy jen na velmi omezených úsecích. Ale protože to nečekaně zaujalo a byl jsem požádán o dopracování, tak je možné, že kultivovanější verze se pak objeví na ofic. albu. Ale zcela určitě tato technika hry, zvláště ta klouzavá, dobarví některé skladby - pomocí vícestopého nahrávání. Navíc už jsem objednal z USA komponenty, ze kterých si spájím Theremin... To bude teprve legrace :). A propojení téhle techniky a Thereminu, to bude teprve ta pravá experimentální lahoda.

    
Komentář ze dne: 03.06.2009 06:59:16     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re: Re:
TEREMIN!!!!!!!!! To je ta pravá hudebně elektrická orgie! Všem, co chodí na YouTube, doporučuji projet si odkazy s Tereminem (s vyjímkou ubohých typu "kočka a teremin"), např překvapivý o Beach Boys!

      
Komentář ze dne: 03.06.2009 07:02:12     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re:
http://www.youtube.com/watch?v=CelV7EbuV-A

        
Komentář ze dne: 03.06.2009 20:47:18     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
A co takhle Yann Tiersen? http://uschovna.richardvacula.com/histes/theremin. mp3

Poslouchejte ty pozvolné tóny, jakmile nastoupí zpěv. Pokud je ten odkaz rozdělený - má mezeru, tak ji musíte umazat. Jsou to naše ochrany proti zaspamování.

          
Komentář ze dne: 03.06.2009 22:10:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Ano, jistě záleží na tom, kdo to vezme do ruky. v případě tereminu vůastně kdo vezme ruce okolo ... :-) . Tady tóny zní úžasně a jemně umocňují neokázalý a upřímný zpěv.
Nemám teď čas bloumat po YT, ale je tam nějaká dívčina původem tuším z Izraele, která hraje na teremin sóla se symfonickým kvartetem nebo i orchestrem jako plnohodnotný člen, ne nějaká kuriozita.

Komentář ze dne: 15.07.2009 14:50:32     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Ester] - Hana Šustková (LadyEster@seznam.cz)
Titulek: nevim ted, co psali druzi
ale je to uzasny
zajimam se o rychlobezny fotky vody



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

şehirler arası nakliyat şehirler arasi nakliyat ücretleri

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz