.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...

 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     

 .: Online
Stránku si právě čte 52 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie

 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Vánoční

Milada - Volné verše - 11. 12. 2009 - 3665 přečtení

Ano... každý rok, ve stejný čas... vracejí se...

Jiskřičky světel z voskových svící

za každým oknem v ulici

úsměvy…

              slova…

                         podané ruce…

a oči dětí bloudící

po temném nebi

zdali už

vyšla ta hvězda od Betléma

 

Dej Bože ať se neprobudím

pokud se mi to jenom zdá

 

Vánočky jako malované

hrozinky…

               ořechy…

                          a mandle…

a jak v čas pana Erbena

je za dveřmi zas Štědrý den

 

A stejně jako já se těším

těší se každý, který žije

je doba vzpomínek…

                      je doba setkání…

                                 je doba nostalgie…

 

Za chvilku ztichnou všechny zbraně

na chvíli zastaví se čas

 

Mám ráda pohádky a světla…

 

Je to ve mně…

                  je to v tobě…

                                  je to v nás…


Související články:
Schovávaná za stíny (21.06.2010)
Iluze (29.03.2010)
Budoucnost (26.03.2010)
Jistota (24.02.2010)
Bez iluzí (24.01.2010)
Nevidoucí (01.12.2009)
Co kdyby... (18.10.2009)

Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 09.12.2009 18:26:04     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ester (LadyEster@seznam.cz)
Titulek: dobrá
jak jsme se už s debbi bavily, moc v téhle básničce nevidím. zdá se mi natáhlá častým použitím tří teček, jako když o Vánocích usínáš a nebo je ti špatně, je to taková spíš nechtěná travestie. také zpracování tématu vánoc nepřináší nic zvlášť nového, voskové svíčky, Betlém, oříšky, vzpomínky. Nějak až moc předvídatelná kompozice.
Nechci tím říct, že se mi báseň vysloveně nelíbí, ale že bych ji vzala znovu do paměti a přeložila osmkrát, až zbyte to důležité. To, co tam zatím není.
Básničku publikuju nakonec kvůli debbi: snad existují lidé, kteří v ní naleznou stejnou notu a najdou se v ní. Snad udělá někomu radost.
Protože jsem v pozici redaktorky nová, chtěla bych také vědět, co vy ostatní chcete, aby se publikovalo...:)
děkuji debbi za básničku a hezký den
Hanka

  
Komentář ze dne: 12.12.2009 10:38:46     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Vlasta Moravec (@)
Titulek: Re: dobrá
Protože jsi v pozici redaktorky nová, chtěla bys vědět, co my ostatní chceme, aby se publikovalo.

Tak jestli mohu - čím víc budete dílka přes "odpovědné vedoucí" filtrovat, tím míň autorů sem bude psát a čtenost podle mého názoru poklesne k nule. echápu např. tento postup Postřehu: uveřejnili jste "Špatný keft" a Harr k tomuto dílku napsala pochvalný komentář. Histes apsal také komentář - velice egativní - (potud je vše v pořádku) a projevil přání ji vůbec nezveřejňovat (tady už svoboda projevu na Postřehu drhne). Já na rozdíl od Histese tvrdím - kromě vulgárních a rasistických děl zveřejňujte všechno, a klidě dejte svůj názor v komentu najevo. edělejte ze čtenáře neschopného blba, kterému musíte nejdřív říct, co si má o díle myslet.

ŠPATNÝ KŠEFT (Postřehem smazáno)

"Zaplatím vám
svým životem,"
řekl jsem
tomu Nahoře
i tomu Dole.
Odpovědí mi byl
nebeský smích
a pekelný chechot.
"Tak lacino
z toho nevyvázneš,"
vzácně se shodli.

...tak mi případní čtenáři řekněte, proč TADY zasáhla cenzura? Proč by si tuhle "blbost" nikdo nesměl přečíst, ...zvláště, když už byla šéfredaktorkou Harr pochválena?

    
Komentář ze dne: 12.12.2009 13:45:34     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Lukáš (@)
Titulek: Re: Re: dobrá
Já mám Postřeh rád právě proto, že to není směs všeho a dohromady nic, jako třeba Liter - tam si zajdu, protože mi pošlou přátelé odkaz na své dílo. Nejsem z těch, kteří mají požitek z čtení poezie, takže si jednou za týden Postřeh otevřu a podívám se, jestli není nový technický článek nebo povídka (obdivuju, co všechno čeština nabízí a v tomto směru se mi nejpřirozeněji čtou Richardovy povídky, jen poslední dobou jsem dlouho žádnou "nepostřehl".)

Nepřehlédnul jsem ani případ Vlasta Moravec. Má to trochu bulvární nádech a pro mě je to spíš parodie (je třeba to brát s nadhledem, jinak bych musel tenhle web zavřít). Možná na začátku bylo nějaké netaktní chování ze strany redakce (nedokážu posoudit), ale na konci už je to jen o procpávání názorů, odkazů a dokonce i tvorby tam, kam to nepatří. Rád čtu na serverech komentáře, četl jsem i ten, kde Vlasta píše stejné autorce, že situace, kdy bude v komentářích řešit svoje vlastní zájmy, už se nebude opakovat.

Sleduji Postřeh už od jeho začátků, protože se sem přestěhovala spousta lidí, které jsem dříve četl na Literu. Líbí se mi, že se tady povedlo takovou dobu udržet prostor, kde se od každého očekává přínos těm ostatním a ne jenom pro sebe. Každý umí něco a dohromady stvoříte zajímavé věci (a proto jsem si taky objednal všechny ty gramodesky a sborníky, je skvělé, když se mladí lidi takto zapojují a pro nás starší to je alespoň nějaká naděje na ne úplně zatracenou budoucnost). No, takový prostor se hrozně špatně udržuje ve funkčním stavu a asi není jiná volba, než aby Ti, co pochopí, že to tady nefunguje podle jejich představ, šli raději dál. A ne takhle záškodničit a upozorňovat jen na sebe - na jednu stranu se pořád navážíte do Postřehu (redakce), na tu druhou neváháte v tu samou chvíli a s výsměchem lidem, kteří tady s tím mají spoustu práce, prezentovat pouze sebe. Co komentář, to pouze upozornění na sebe. Přeji tedy redakci, aby to byl i nadále Postřeh a nestal se z toho Vlas

      
Komentář ze dne: 12.12.2009 14:06:06     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Lukáš (lukvandaska@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: dobrá
A taky, aby mi příště nevystydlo kafe kvůli psaní podobně rozsáhlého komentáře. Snad už k tomu nebude důvod a mě nebudou nadzvedávat ze židle všude jinde přítomní samopisálci a samočtenáři. SAMOže. Pokud má Vlasta Moravec alespoň trochu soudnosti, tak tady nebude dál kazisvětovat. A možná je dobře, že redakce přestala mazat komentáře, protože se tady naskýtá nezměrný prostor, kde bude na věky věků vepsána jeho ostuda, nebo spíš charakter. Pokud je zapotřebí, abyste nějak dále reagovali, tak na můj email. Ať se daří Postřehu a doufám, že trochu odlišná a přímočará zpětná vazba vyplní prázdný prostor, který tady byl - myslím si, že některé věci jsou všem jasné, ale málokdo si myslí, že má smysl to pojmenovávat. Ale sám jako vedoucí úseku ve fabrice jsem zažil spoustu všelijakých lidí. A jak se říká, není na světě člověk ten, aby zavděčil se všem. Takže hlavu vzhůru, úsměv do kapsy a golfovou hůl raději nechat doma. A předtím, než zběláte, redakce, vztekem, bude lepší dát si sprchu a nechat si možná vystydnout jedno kafe. Ahoj! 73 OK2RGA

        
Komentář ze dne: 12.12.2009 18:22:34     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: dobrá
Lukáši, chlapče, prozraď mi jednu věc - jak to, že píšeš z počítače Richarda Vaculi Histese? :-)))

          
Komentář ze dne: 12.12.2009 23:46:44     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá
V administraci si každý dohledá, z které IP adresy jsou komenty odesílány. Ale nejde určit počítač. Z komentáře je zřejmé, že se jedná o někoho s radioamatérskou značkou a posílá radioamatérský pozdrav 73. Pokud je někdo skutečně zvědavý, tak jednoduše pomocí databáze ČRK najde cílovou osobu. Pochopitelně Lukáše znám, jako spoustu jiných čtenářů - tady je to z radioamatérských závodů, na které už dva roky nejezdím (závodil jsem pouze za mládež do 18 let). Můžu ti pouze poradit, abys přestal s tím otravováním ostatních autorů i čtenářů. Tohle není debata Idnes a svoje narcistické potřeby si vyblbni jinde. Tečka.

            
Komentář ze dne: 13.12.2009 09:24:57     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá
Richarde alias Lukáši, nedělej si srandu - oba víme jak se dá vyhledat zdrojový comp, není to žádná věda. Nejvíc mě pobavilo, jak ses sám sebe vychválil, buhahaha... :-))) Co to říkala Harr o egu???

              
Komentář ze dne: 13.12.2009 14:02:26     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá
Pokud oba víme, tak bych to udělal tak, aby nebylo možné zjistit, odkud alias Lukáš psal. Takže, pokud bys byl schopen určit zdrojový comp, musel bys znát MAC adresu počítače, samotná IP toho zas tolik neřekne. A zároveň, abys mohl s určitostí určit, že Lukášovy komentáře byly odeslány z mého PC, musel bys na něj být napojen a sbírat data o činnosti daného uživatele. Pokud říkáš, že jsi určil, že je to můj počítač, tak chci vidět MAC adresu, rozlišení obrazovky, jaký používám webový prohlížeč a jaký emailový klient. Pokud nejsi schopen odpovědět na tyto otázky, nemůžeš být ani schopen tvrdit světu, že Lukáš jsem já. A zároveň, pokud píšeš, že jsi schopen vyhledat zdrojový comp - což znamená jedině přímé či nepřímé napojení (pomocí škodlivého SW), vážně porušuješ zákony této země. Pokud by ses napojil i přes blokaci do interního systému Postřehu (opět porušení zákona), zjistil bys pouze, že komentář nebyl odeslán z jediné sítě, ke které se připojuji. A že lokace značky OK2RGA je zemský čtverec JN89XX, ve kterém rozhodně nebydlím, i když je to Slezsko a zase ne tak daleko ode mne.

Sliboval jsi Harr tichý a nepozorovaný odchod. Já pouze sleduji, že na to nemáš a jen Tě baví zaškvařovat a vymýšlet si, co se ti zrovna hodí.

                
Komentář ze dne: 13.12.2009 15:26:37     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá
Vidím, že mi hrozíš kriminálem. Nikdy jsem nebyl "hacker škodič", ale u tebe mám svrbění ti PC po zásluze zavirovat (to byla humorná nadsázka, abys zase nešílel).
Nesnášíš opozici, a proto odejdu, až sám uznám za vhodné. Nebuď Histes-rický a nauč se demokracii, budeš to v životě ještě potřebovat.

                  
Komentář ze dne: 13.12.2009 15:44:36     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá
...jo, a ještě něco - Špatný kšeft mi Postřeh sice smáznul, (ještě ses k tomu nevyjádřil), ale díky Miladě a Vánoční si to přečetlo 115 lidí. U tvého "DVD Vinylová budoucnost 2008" je zatím 10 čtenářů. Držím ti palce, ať se to zlepší.

                    
Komentář ze dne: 13.12.2009 15:49:39     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobrá
Ach jo. Tohle nemá smysl.

Komentář ze dne: 11.12.2009 13:34:17     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Vánoční
Prop jistotu, abych nezapomněla na něco jsem četla raději vícekrát - chápu, že jsi chtěla do své básně dát vše, co k vánocům patří. Tady by asi méně znamenalo více. Pod nadpisem "Vánoční" si každý představí tu svou nostalgii, svůj stromek, své vločky za oknem, prostě své vánoce....v podstatě pro všechny stejné, ale pro každého jiné. V Tvých verších je hodně toho obecného, ale nějak jim chybí Tvůj prožitek...na obecné by Ti stačilo třeba haiku....Vždy ve stejný čas
nostalgie zas
v svitu voskovic má nás

.....a klidně bez názvu jako taková malá hádanka pro děti - nebo jako tajenka v křížovce a výsledek by byly vánoce....
Já vím, jako souhlas s Hankou jsem to nemusela tolik rozvádět - spíš jsem tím chtěla vysvětlit svůj názor.

  
Komentář ze dne: 12.12.2009 09:58:45     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Debbi] - Milada (debbi@centrum.cz)
Titulek: Re: Vánoční
"Tady by asi méně znamenalo více"... Ne, nemyslím si to. Jinak bych napsala miniaturu "Vánoce, ach Vánoce... buďte krásné po roce strádání a neúspěchů s rohlíčky na velkém plechu." V básni je přesně to co jsem chtěla říct, tak, jak jsem to chtěla říct... a jak už jsem asi nědky řekla... jinak to neumím. Báseň není dobrá a špatná svojí délkou... je špatná svým provedením. Pokud se tahle zdá "ukecaná" je prostě špatná... a basta. Naštěstí, a teď mi promiň, i v básních - stejně jako v hudbě - nejsou všichni na "stejnou notu". A tak věřím, že se najde alespoň jeden čtenář, kterému se bude i moje Vánoční líbit tak, jak jsem ji napsala. Nechápej moje slova jako protest. I s z názoru, s kterým nesouhlasíme, si můžeme něco odnést. A proto děkuji i za tvoji kritiku :-)

    
Komentář ze dne: 12.12.2009 11:07:13     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Vánoční
Milado, pokud budeš psát tak, že se to časem bude líbit víc kritikům než tobě samotné, je na čase s psaním přestat. Přeju ti, aby jsi nikdy nepřestala a psaní tě bavilo.

      
Komentář ze dne: 12.12.2009 13:29:57     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Debbi] - Milada (debbi@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Vánoční
Psaní mě baví. Proto píšu. A nejen baví, pomáhá mi. Pomáhá mi zvládat sytuace, kdy mám "chuť vzít provaz a najít vhodný strom" :-) Takže asi psát hned tak nepřestanu. Ale, je nutné přestat až "...se to bude líbit víc kritikům, než tobě samotné..." čtu to dobře? Nebylo to myšleno přesně naopak? Protože jestli ne... jsem na dobré cestě :-)

        
Komentář ze dne: 12.12.2009 14:13:38     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Vánoční
Není dobré dělit svět na kritiky a autory. A vůbec není dobré ten svět teda nějak dělit. Takže si myslím, že tohle je zcela nepodstatné - kritici tu nejsou od toho, aby říkali líbí :-). Ale zároveň je pravda, že je spousta "kritiků" magorů, co si hojí vlastní komplexy tím, že poníží vše, co je dobré - a třeba jen nechtějí díla pochopit.

        
Komentář ze dne: 12.12.2009 18:31:27     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Vánoční
Myslel jsem to tak, že psaní tě musí především bavit - a když tvoje psaní bude bavit i čtenáře a kritiku, pak už opravdu není co řešit. V tomhle držím palce nejen tobě, ale všem (i sobě). :-)

    
Komentář ze dne: 12.12.2009 14:47:07     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Re: Re: Vánoční
Pokud má reakce vypadala jako toální negace . tedy že je báseň špatná, tak se omlouvám, tak to myšleno opravdu nebylo.

Komentář ze dne: 12.12.2009 20:16:54     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek:
"A stejně jako já se těším těší se každý, který žije je doba vzpomínek… je doba setkání… je doba nostalgie Za chvilku ztichnou všechny zbraně " Máš asi pásku na očích, když dokážeš tohle napsat, protože zatímco většina se cpe cukrovím a kouká na pohádky, jinde umírají lidé hladem, následkem nemocí, válečných zranění, trpí v důsledku zneužívání, domácího násilí apod. a nějaké Vánoce na tom nic nezmění. Přitom minimum, co pro ty, kteří se nenarodili pod šťastnou hvězdou, můžeme udělat, je, že i na ně si v těchto svátečních dobách vzpomeneme.
A klidně si mě sežerte s argumenty, že se autorka jen snažila vykreslit atmosféru Vánoc, jak ji vnímá ona, ale má - li stejný přístup většina, pak se nedivím, že jsou lidé k problémům jiných slepí.

  
Komentář ze dne: 12.12.2009 21:44:43     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Debbi] - Milada (debbi@centrum.cz)
Titulek: Re:
Aha... takže já jsem vlastně naprostý cynik...protože jsou i ti, kteří se netěší, nesetkávají... nevzpomínají... Nezapomněla jsem na ně, ale o tom by byla docela jiná báseň. Tahle je prostě tahle... a jako taková byla napsaná. To bychom museli odsoudit všechno psaní o hezkém... protože pokaždé je na druhé straně někdo, kdo trpí. To, že jsem to napsala jak jsem to napsala, není známka toho, že bych nevěděla to, cos tu zmínila. A myslím si, že to vidí i ten, komu se přes to všechno moje práce líbí. Mrzí mě, že básnička, která měla navodit příjemno... vyvolala něco docela opačného :-(

    
Komentář ze dne: 12.12.2009 22:53:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek: Re: Re:
A proč o tom nemůže být jediná báseň? Alespoň by byla originální v širém moři "vonícího cukroví, vánoček, stromečků, veselících se lidí atd." Netvrdím, že jsi cynik, jen krása má tolik forem, tak proč se spokojit s poupětem, když můžeme růži usušit a uchovat ji jako připomínku něčeho významného, ukázat její trny a nebýt jako každý jiný, vnímat a dávat víc ... Každé situace má potenciál nás obohatit, ale musíme vnímat její bolest i krásu, jednotu, kterou tohle dílo postrádá. Není v tom nic osobního, jen mě zaujalo, jak málo lidem stačí.

      
Komentář ze dne: 12.12.2009 23:03:52     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Debbi] - Milada (debbi@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Ano, stačí mi málo... a takovou perlu, o které mluvíš, vykouzlit nedovedu. Pokud to dokážeš ty, napiš ji. A já si ji ráda přečtu.

        
Komentář ze dne: 12.12.2009 23:13:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
:)

          
Komentář ze dne: 13.12.2009 00:10:21     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Nevím, proč by něco nemohlo být jednoduché, přímočaré, bez vnímání i druhé strany. Asi jako, když se opiješ do té podivné otupělosti, taky je všechno jednodušší, jednostrannější, vyčištěnější. Někdo do svého sdělení zanese i špínu, která se dostala za nechty. Ale jsou takoví, kteří tu špínu nechtěji vidět, nebo chtějí mít svoje nehty čisté.

Stejně tak bychom se mohli možná bavit i o hudbě - proč ta skladba musí být zrovna tak uhlazená, jednoduchá, když tam můžu prásknout taky do klavíru a dát dizonanci - vždyť dalších 98% lidí této planety, by svůj pocit na klavír vyjádřila stejně.

Podle mě je tohle uvažování blbost. Děláme dílo a svůj svět tak, jak jej chceme - a to je výhoda psaní - můžeš neustále zpětně editovat, abys dosáhla voňavých rukou a nebo taky prstů sprasených od hlíny.

A začít s tím, že děti v Africe mají hlad - no to už by byla spíš móda, a skutek utek. Jsou ti, kteří o tom žvaní a pak ti, kteří proto něco dělají - aby se alespoň jedno dítě mělo dejme tomu v onej Africe líp.

            
Komentář ze dne: 13.12.2009 09:45:33     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
V tomhle souhlasím s Histesem. Proto je důležité kvůli pestrosti a názorové barevnosti ubrat cenzury a k dílu se svobodně vyjádřit v komentářích. Podle mého názoru by právě tohle mohlo Postřehu pomoci. Autoři a čtenáři by se tu neměli bát říct svůj názor. Já vím, není to snadné...

              
Komentář ze dne: 13.12.2009 10:01:39     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
... a ještě bych chtěl v tomto kontextu Richardovi Histesovi poděkovat za to, že od data "Pavouka" od Milady mi už žádný koment nesmazal.

              
Komentář ze dne: 13.12.2009 10:13:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ester (LadyEster@seznam.cz)
Titulek: krátce
hlavně ale aby z toho pak nebylo "já bych to uměl/a napsat líp". Já bych to rozhodně neuměla napsat líp. To bychom tu mohli mít rubriku "Poradna" a docela tím zkazit myšlenku postřehu.
Doufám, že to nevypadalo, že jsem proti delším básním :) proč by o VÁnocích nemohla být dlouhá? proč ne trochu naivní nebo zidealizovaná?
Chtěla bych Miladu podpořit v tom, že básničku si stejně vždycky může napsat jak chce... a to je podle mě ta "svoboda".

                
Komentář ze dne: 13.12.2009 11:18:34     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - VM (@)
Titulek: Re: krátce
Ester, naprosto souhlasím. Svoboda, svobodné umění, názorová pluralita, tolerance k odlišným názorům atd. - to je běh na dlouhou trať. Nikdy nemůžeme s jistotou říct: "už to umím". Třeba zrovna teď a tady to všichni zúčastnění trénujeme,

            
Komentář ze dne: 13.12.2009 12:19:33     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nesouhlasím, že člověk má svůj svět takový, jaký ho chce mít, na to jsme příliš malí, abychom to mohli ovlivnit. I čertvě napadený sníh má v sobě přese všechnu krásu hnus posbíraný od lidí. Já Debbi nekecám do psaní, ať si píše, jak chce, je to její právo, jen mě zaráží, že téměř všechna díla s tématy "podzim, Vánoce" čerpají pořád z toho samého, málokdo se snaží o jiný pohled, přitom nám svět kolem nás nabízí tolik možností. Hlad, nemoci atd. byly jen pro kontrast s tím, jak jednostranně báseň působí. Stejně tak by působila jiná, psaná o viz. výše tímhle způsobem. Nikdo nemluví o žádné perle, kterou je potřeba napsat:D a sotva o tom, že já bych ji napsala líp. To je k smíchu. Že nemusí chtít špínu za nehty? Promiň, ale to je hnusný alibismus. Jsme součástí většího koloběhu dění, než jen našeho života.

            
Komentář ze dne: 13.12.2009 13:20:30     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Debbi] - Milada (debbi@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ano, náš pravdu. To není z mé strany alibismus. Já to vážně cítím stejně. Už několik let podporuji v Kongu chlapce (adopce na dálku) který snad i díky mně může chodit do školy. Přesto jsem svoje Vánoce napsala tak, jao bych měla pásku na očích (citace komentáře). nemusíme se o svých "lepších" aktivitách šířit. Stačí je dělat. A s psaním mých básní to vůbec nesouvisí. Ty píšu tak, jak cítím právě ten daný okamžik...

Komentář ze dne: 12.12.2009 21:25:57     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Severka (Lenca.Pozarova@seznam.cz)
Titulek:
Je to opravdu jen ta uhlazená, idylická strana pohlednice, asi proto nebyl v mém případě adresát zastižen...

/a to nejsem žádný kritik, jen člověk.../

na druhou stranu bych vyzdvihla zmínku o Erbenovi, myšlenka na jeho balady a lidovou slovesnost mě pohladila po duši...

ale to už jsem se dostala trochu někam jinam...



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

şehirler arası nakliyat şehirler arasi nakliyat ücretleri

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz