.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...

 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     

 .: Online
Stránku si právě čte 63 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie

 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Stávkování aneb monolog s Bohem

Harr - Fejetony - 25. 06. 2008 - 2768 přečtení

Představ si, co by bylo kdyby...


Tak si to představ, milion lidí se hodinu snažilo něco změnit – tedy snažilo,

prostě nemysleli vlastní hlavou,dali na radu někoho a šli stávkovat.

Abych řekla pravdu, proti stávce jako takové, nic nemám, pokud má smysl.

Ale ty naše „hodinovky“ maj spíš smysl pro nesmysl.

Jo, kdyby to bylo na tejden a opravdu všichni by se zapojili – to by byla jiná –

to by byl panečku, šupec..

Vem si třeba, kdyby učitelé řekli, že školní rok nezačne do té doby, dokud jim

nebude přiznán hrubý plat 30 000,- Kč. A neučili by, ani nehlídali dětičky.

To by museli doma zůstat i rodiče, tedy aspoň jeden z obou. Do práce

by proto nedorazilo kvantum lidí. Autobusy a vlaky by jely poloprázdné, protože

by žactvo necestovalo a  lidí, co dojíždí denně do práce, by taky jelo jen pár.

Jak dlouho myslíš, že by ta situace trvala? No, garantuju, že moc dlouho ne.

Maximálně 3 dny a že by to bylo znát, to mi věř. I  penízky by se někde

„našly“ – jen aby ti nahoře ještě nějakou dobu mohli vydržet u korýtek.

Jenže, tohle my nedovedem, my máme  v sobě pořád zabudovanej strach.

Přežitek totalitních let.

I když, co myslíš, nekloužeme zase po nakloněné rovině?



Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 25.06.2008 09:17:13     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jarda (jarda@poetickej.net)
Titulek: Re:
text se mi zdá spíchnutej horkou jehlou, k obsahu snad jen to, že stávkovat by moh stávající establišment, možná by bylo líp, teda pokud by ta stávka trvala podstatně dýl

  
Komentář ze dne: 25.06.2008 09:38:26     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Re: Re:
Byla to okamžitá reakce, vlastně první nápad, proto tu nejsou všechny důsledky a kalkulace, jen jak jsem to v tu chvíli viděla já, protože to, co bylo, se mi zdálo zbytečné a z pohledu "pánů nahoře" asi i směšné - hodinové stávky, které diriguje někdo, nic neřeší. Kdyby šlo o spontánnost a na několik dní, určitě by to mnohými otřáslo - naší ekonomikou určitě a možná i myšlením některých "vládců" - oni by tam potom nemuseli třeba být a my ostatní bychom možná před světem a snad i před sebou ztratili kus "oveckosti."

    
Komentář ze dne: 25.06.2008 09:49:38     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jarda (jarda@poetickej.net)
Titulek: Re:
je fakt že v současný době "arogance moci" o sobě dává dost vědět

Komentář ze dne: 25.06.2008 10:36:02     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Karolína Maxová (karolina@postreh.com)
Titulek:
"smysl pro nesmysl"...to je krásný, Harr :-D...a máš pravdu, nápad stávkovat minimálně týden by byl úplně o něčem jiném

Komentář ze dne: 25.06.2008 10:45:15     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek:
aktuálnost tozhoto monologu je fajn, možná i na té horké jehle je něco pravdy

no a co se týká strachu a totalitního přežitku... nemyslíte si spíš, že je to v současnosti spíše zodpovědnost k povolání, které máme, protože když zmíníme učitele a lékaře jde spíše o povolání než zaměstnání, tyto dva pojmy ná často splývají

  
Komentář ze dne: 25.06.2008 14:13:58     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Re:
Právě o té zodpovědnosti to je Pájo, kdyby jednou jedinkrát tohleto kantoři udělali, možná, by si jich taky začali ti s mozkem v hlavě vážit, chtít to, nač je všude ve světě nárok - tzn. být zaplacen za to, co "prodávám", to je normální tržní hospodářství - jsem dobrý ? - tak si to zasloužím, ...jsem zodpvědný? - pokud ano, tak to povolání dělám, jak nejlíp umím a pokud ne, nemám v něm místo - jenže tohle jsme se ještě nenaučili - v totalitě byli placeni za práci všichni, co byli na výplatní pásce, bez ohledu na to, zda pracovali, spali či byli na konferenci strany a tyhle přežitky v nás jsou. A taky strach z vyhazovu, protože, ač se o tom nemluví, tak jakmile se někdo do stávky moc hrne, tak to má "polepené", přestože je řízena odbory. Máme sice právo stávkovat, ale jen odsud potud. Vím o čm mluvím, jako ředitelka školy jsem nemohla do stávky, protože se proti mně okamžitě postavila obec - a rodiče, samozřejmě, protože tí by neměli kam odložit vlastní děti. Ale to už je moc velké zacházení do podrobností. Říkalo se, že každý si musí utáhnout opasky, ale kdo je tu každý?
Zase to odnesli jen ti, co byli poctiví a co věřili, že sametová revoluce něco změní, i když samet je samet a revoluce je úplně o něčem jiném, Tato dvě slova nejdou dohromady a podle toho to také dopadlo. Ne proto, že ji začali študáci, těch si vážím, ani proto, že násilí neplodilo násilí, ale proto, že jsme si řekli - odpusťme si, co jsme si a jeli jsme zase po té nakloněné rovině až tam, kde jsme dneska a bohužel bude hůř.

  
Komentář ze dne: 03.07.2008 12:24:55     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Manik (bikemanbartik@seznam.cz)
Titulek: Re:
Zaměstnání a povolání. Nemůžu s tebou souhlasit, že je chyba tyto dva pojmy slučovat, právě naopak si ymslím, že pro každého by mělo být jeho zaměstnání povoláním.

Je snad pro tebe doktor více než strojař? O tom, že by doktor měl mít asi větší platové ohodnocení se přít nebudu, to je jasné, má vystudováno, větší zodpovědnost atd. Ale jak doktor, který léčí jen pro peníze, tak strojař, který vyrábí jen pro prachy, jsou oba lidé na špatném místě.

Jednou mi někdo vykládal pěkný příběh (pravdivý). Byl jeden prostý člověk, který se hned po základní škole stal čističem kanálů. Velmi nezáviděnihodná práce, která ani není dobře placená. Zajímavé je, že on nad tím nikdy takto neuvažoval. Nikdy neuvažoval nad tím, že doktor má víc a přitom přiznejme si, že se nadře rozhodně míň a to jen proto, že mu bylo dáno více inteligence. Takové myšlenky mu byly velmi vzdálené. Jeho práce pro něj byla jeho posláním, věděl, že kdyby jeho četa neastoupila do práce, za chvíli se kanály ucpou a všude bude smrad a nepořádek, dělal svou práci a cítil se člověkem na správném místě. Kolik z nás to může říci?

Ano, platové ohodnocení není v tomhle státě ideální, ale přístup a zodpovědnost k práci je bohužel přímo katastorfální.

Komentář ze dne: 03.07.2008 12:13:35     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Manik (bikemanbartik@seznam.cz)
Titulek: re
Souhlasím s tím, že text je psán horkou jehlou, jde to na něm velmi poznat.

Souhlasím s tebou, že hodinová stávka nemá smysl, týdenní by byla lepší. Ale říct, nebudem učit, dokud nedostanem tolik a tolik? Nestávají se potom děti a rodiče nástrojem? Kolik lidí by to potom mohlo říci? Učitelé, doktoři, dopravci atd. atd.

Ano, přerozdělování financí v našem státě je katastrofální, ale můžeme si za to z určité části všichni sami. Spousta lidí nejde k volbám, protože to podle nich stejně nemá cenu, tím v podstatě souhlasí s tím koho zvolí zbytek. Spousta lidí volí strany jen ze zvyku. Spousta lidí nevolí páč tvrdí, že není koho volit. Ano, je těžké si vybrat. Spousta lidí brblá v hospodách, doma, ale když příjde na věc, raději drží ústa, páč se bojí.

Spousta lidí se o politické dění v republice už vůbec nezajímá, páč je to přece všechno stejný binec. Bohužel přibývá názorů, že za komančů tu bylo líp. Lidi, co tohle hlásají jsou buď slepí, nebo velmi prostí a ubozí. Stačí jim když mít práci, svůj standart a svobodu nepotřebují. K čemu taky? Vždyť svoboda je omezující, neb přínáší zodpovědnost. Vždycky se směju a ptám se, co jim chybí z toho, co za dob komančů měli. Kdo dnes chce pracovat, práci najde. Že se často bude muset rekvalifikovat je jiná věc. Z průměrné mzdy se dnes najíte, máte střechu nad hlavou a i těch 30 kč na návštěvu lékaře vám zůstane.

Zbývá už jen pár znaků, tedy co říci závěrem? Ano v naší republice je s prominutím bordel, ale je smutné, že spousta občanů, už není hrdá na to, že jsou Češi a jen brblají, ale skutek utek. Řešení? Nevím jak řešit politickou špínu, možná volit pečlivě a zajímat se více o politické dění. Ale hlavně by měl každý člověk začít u sebe, měl by žít podle správných hodnot, zní to jako fráze, bohužel pro většinu lidí to je pouze fráze. Kolikrát slyšíme kolem sebe: "Dělají to všichni, tak proč ne já?" nebo: "Když to můžou dělat jiní, můžu i já."? Změní se potom něco? Ano změní. My. Budem jako ti druzí.

  
Komentář ze dne: 03.07.2008 15:38:11     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Re: re
Maniku, děkuji za obsáhlý komentář, s tím, co uvádíš souhlasím- nešlo mi o to říci, nebudeme učit, dokud nám nepřidáte, to je mez, která by opět nic neřešila. Souhlasím s tím, že rozebrat tuto situaci by potřebovalo více času a mít všechny argumenty pěkně srovnané,. Ovšem to už by nebylo na fejetonek, ale na pořádně dlouihé zamyšlení.



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

şehirler arası nakliyat şehirler arasi nakliyat ücretleri

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz