.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...

 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     

 .: Online
Stránku si právě čte 66 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie

 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Úplně jinde

grygarův ateliér - Básně - 18. 09. 2007 - 1875 přečtení

Úplně jinde leží podstata věci...

V němém filmu
   zamíchal číšník
      horkou čokoládu
            a z hrnku
               se vyvalila pára.

Tenhle kousek pásky
   jsme pustili znovu

a potom

ještě jednou,
   zírali jsme na něj
      snad posté
         už ve zhoršené kvalitě

a říkali jsme tomu
   styl života

a nebo taky
   existenční tematika.

 

Ale nejhorší je,
   že si dobře uvědomujem,
      že budem civět
         na zrnité plátno,
            dokud se páska
               nepřetrhne.


Související články:
Neteř (10.02.2009)
Uvnitř vlaku (08.01.2009)
Táta (24.09.2008)
Těla ryb (18.08.2008)
Mořepnutí (10.07.2008)
O pěně (16.04.2008)
Monotón (16.03.2008)
Dlouho na cestách (04.03.2008)
Minuli (30.01.2008)
Hladové noci (30.11.2007)
Noc s Bohem (28.10.2007)
Šedolesk (01.10.2007)
Dědictví (05.09.2007)

Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 17.09.2007 05:52:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (koziii@seznam.cz)
Titulek:
opět jedna zvláštní báseň co do myšlenky, dýchá z ní pravá opotřebovanost a navozuje pocit nekonečného koloběhu skutečností, které začínají přesně tam, kde končí, myšlenky jsou plynulé a navazující, udržela sis pevnou linii obrazů, ale co se mi nelíbí je kolísavý rytmus a to díky hůře zvoleným přesahům, prostě jsi to napsala, jak ti velel instikt (myslím především první a poslední sloku, v kratších slokách to trochu zaniklo, v básni mi též chybí nějaký výraznější zvuk, zrnění by se dalo vyjádřit zvukomalebně slovy, ale předpokládám, že jsi tuto báseň nechtěla přikrášlovat, ale chtěla jsi, aby byla prostou a výmluvnou
pro tentokrát 2,1

Komentář ze dne: 19.09.2007 13:25:06     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Foton (@)
Titulek:
Nevím přesně, čím to, ale tvé dílo, resp. hlavní myšlenka mě něčím fascinuje. Jak často celkem rozumím té strnulosti, "zaprděnosti", otupělosti, kterou popisuješ. Není možné se z toho dostat, prostě jsme si už zvykli. A není mi to příjemné. Ale což, s lidským mozkem je to někdy pěkně blbý.

Komentář ze dne: 19.09.2007 14:09:41     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek:
Mám k Tvým básním zvláštní vztah, dokážeš psát "velmi citově", ale také se od citu dokážeš oprostit, přesně jak velí myšlenka....tady toho citu věru moc není....ve zvyku obyčejně nebývá....někdy je náš postoj k životu a jeho hodnotám kolísavý a určitě více než rytmus Tvého dílka.

Komentář ze dne: 19.09.2007 14:09:45     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Zbynek (levektekadruza@upol.info)
Titulek:
Tato basen je pro me symbolem toho, proc se basne pisi. Je to myslenka, kterou chapu, ale nedokazu ji vyslovit a ani jinak popsat. Z tohoto pohledu vytecne.
Mam rad primocare basne a prvni a posledni sloka...to je presne muj styl:)

Komentář ze dne: 19.09.2007 15:52:29     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: komentář
První strofa až neskutečně silně impresionistická, přímo jsem cítil tu rozkoš, když si v sedm ráno celý zmrzlý vytahuji ze školního automatu horkou čokoládu v kelímku. A k tomu ještě němý film, s tím se samozřejmě váže předtsvaa černobílého filmu se škrábanci a spáleninami... Ale po prvním odstavci začínají jakési pokusy o poselství, obrazy se vracejí do nudných slov a ke konci mi to přijde jako báseň, která prostě zapadne. První odstavec jsem pochválil, dalších několik zhanil, takže to vyprůměrujem a máme z toho čistou 2, což je vzhledem k tomu, jak nemám rád poezii ode mě hodně vysoké ocenění :)

Komentář ze dne: 28.09.2007 13:56:52     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - samuraj (davidek.bátor@seznam.cz)
Titulek: Velmi zajímavý text
Velmi zajímavý text.Vypovídá o stereotypu lidského bytí.Na první pohled se zdá jakoby název a obsah textu byly dvě naprosto odlišné roviny.Ovšem není tomu tak.Chce to jen hlouběji se ponořit do daného díla.Ano někde jinde leží podstata věci a my lidé nejsme schopni se odpoutat od onoho němého filmu,který máme stale před očima.Od němého filmu všedního života.Kdybych mohl hodnotit.Hodnotil bych za 1.Naprosto však nechápu jak může hodnotit poezii Jakub Raida,který se ve svém komentáři ještě drze přizná,že ji nemá rád!Takový člověk,který poezii nečte a nevytváří přece nemůže psát věrohodné komentáře k básním? David Bátor.

  
Komentář ze dne: 28.09.2007 20:36:27     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Velmi zajímavý text
"Naprosto však nechápu jak může" být součástí komentáře k dílu odstavec, který nehodnotí předmětné dílo, ale osobu jiného komentujícího. Máme zde snad stanovený institut "diplomovaných kritiků", nebo může každý svobodně vyjevit svůj názor, který se vztahuje čistě k předmětnému předloženému dílu a nebere v potaz ani osobu autora ani žádnou jinou skutečnost, s dílem nesouvisející.

  
Komentář ze dne: 29.09.2007 09:50:37     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Hill] - Jaroslav Ferst
Titulek: Re: Velmi zajímavý text
I poezii čtu, některé básně mne osloví, vyvolají představy či úsměv, ozimí mne nebo potěší, jiné ale nic a třeba je ani nedočtu. Na téhle něco je, přinejmenším mi připomněla dobu, kdy jsem měl častěji příležitost i čas se podobně na svět dívat.
Přesto bych se rozmýšlel komentovat, nejsem si totiž jistý, zda zrovna já, přízemní pidivajzník, musím.
Ale musím.
Pokládám vnímání básní za proces čistě subjektivní a individuální, proto tedy polemiku s názorem opačným za nemístnou. Tím myslím komentování Jakubova komentáře, který jen vyjádřil svůj pohled na dílo a postoj k poezii vůbec, čímž zdůvodnil své hodnocení.

  
Komentář ze dne: 30.09.2007 20:25:18     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - grygarův ateliér (@)
Titulek: Re: Velmi zajímavý text
díky za část komentáře, která se týká mého textu. stejně tak děkuji Jakubovi, jehož komentář je velmi hodnotný a článku se týká celý, což mne, přinejmenším, těší. zmínku o tom, že si snad, drzoun, dovoluje nemít rád poezii, považuji za vtip. konstruktivní kritika od člověka, který sice básně nemiluje, zato se nad nimi dokáže zamyslet, může stejně přínosná, jako kritika zapáleného přívržence poezie. tímto bych diskuzi ráda uzavřela, další rozebírání této otázky mi připadá krajně nechutné a tuto skutečnost komentuji jen z důvodu, že se k tomu jako autor textu cítím povinna. doufám, že to naposledy, co na mne v e-mailové schránce čeká časovaná bomba rozhádaných komentářů.

Komentář ze dne: 29.09.2007 16:48:55     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - samuraj (davidek.bator@seznam .cz)
Titulek: Harry má pravdu
HARRY MÁ PRAVDU.TEN ODSTAVEC,KTERÝ SE TÝKÁ JAKUBA RAIDY JSEM DO SVÉHO KOMENTÁŘE DÁVAT NEMĚL.MÁM PROTI NĚMU URČITOU AVERZI.ALE TO JE POUZE MŮJ OSOBNÍ PROBLÉM,KTERÝ DO KOMENTÁŘE NEPATŘÍ.OMLOUVÁM SE.DAVID BÁTOR.

  
Komentář ze dne: 29.09.2007 17:21:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Jakub Raida (ICQ je 213-261-633)
Titulek: Re: Harry má pravdu
Ano, pěkně, bez ladu a skladu, velkým písmem, agresivně a frázovitě se navážet do jiných komentátorů, přesně jako v diskuzích na Novinky.cz.

No a co? Jak se všichni povozili na dejme tomu Zbyňkově hyperbolické akční povídce, když přitom daný žánr jednak nemají rádi a jednak o něm nic neví.

Já jsem navíc přiznal, že přesto, že většinu poezie rád nemám, tento kousek se mi líbí. A vůbec, proč to řeším, já si přeci můžu říkat co chci a jestli máš vůči mě averzi, tak nejsi ani první ani poslední a můžeš si být jistý, že o moc těžší spaní kvůli tomu mít nebudu.

  
Komentář ze dne: 29.09.2007 18:48:56     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Ivo-Hary (@fofr)
Titulek: Re: Harry má pravdu
Neměl bych rozmnožovat počet komentářů jen proto, abych poděkoval výše zmíněnému za uznání své chyby. A tak se vyjádřím k předloženému dílu.
Jako básnický barbar do toho nevidím, zda je to dobré nebo ne. Oceňuju vytvoření jisté nálady vedoucí k zamyšlení nad původně zcela banální situací. Zda je stupňování veršů účelné, či samoúčelné, to nevím, ale hned mi to přpomnělo asociaci:
"
________________ lez!
______________ vy
____________ ne
__________ ru
________ ho
______ tu
___ na
ten
" ... '_' zastupuje mezery, které editor komentářů vynechává ...
(Vl. Majakovskij - konec jedné revoluční alegorie)

Komentář ze dne: 29.09.2007 23:20:29     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Histes [admin] (@)
Titulek:
... protože se spoléháme, že vše jednou vyšumí ...

Komentář ze dne: 13.10.2007 16:49:58     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - jehlaspichlas (jankennethlister@szenam.cz)
Titulek: Úplně jinde
Člověk bývá obvykle někde jinde, když si něco šlehne
a inhalovat můžeš i nad okvětními lístky trávy a nepo-
třebuješ čichat koks či jiné halucinogeny.

  
Komentář ze dne: 14.10.2007 19:54:54     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - grygarův ateliér (@)
Titulek: Re: Úplně jinde
ne, to nepotřebuju:) pěkné asociace, díky.



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

şehirler arası nakliyat şehirler arasi nakliyat ücretleri

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz