.: Rubriky
plus 1) Poezie a próza
plus 2) Hudba
plus 3) Galerie
mínus 4) Film
mínus 5) Divadlo
plus 6) Věda a technika
plus 7) Mozaika (ostatní)
plus 8) Projekty POSTŘEHU

 .: Chci...

 .: Free MP3 album!
Vinylová budoucnost 2008 Vinylová budoucnost 2007

 .: Články podle data
<<  Červenec  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     

 .: Online
Stránku si právě čte 63 lidí.
 .: Informace
magazín Postřeh
ISSN 1803-5639
Národní knihovna ČR:
001686222
TOP 15, Fotogalerie

 .: Login

Jméno (přezdívka)
Heslo


Registrace nového čtenáře

Klapka 1950/53/4077 podruhé

Pavel Kotrba - Zamyšlení - 03. 06. 2009 - 3536 přečtení

Seriálové klapky a spuště zbraní se můžou dát do pohybu kdykoli.



Klapka 1950/53/4077 podruhé. Kdo z nás nikdy neviděl jediný díl M*A*S*H a neřekl si: „Ta válka je to nejnesmyslnější, co si mohlo lidstvo vymyslet pro svou zábavu.". Nejspíš se takových jedinců najde jen málo. M*A*S*H skončil svým dvou set padesátým šestým dílem a s ním začalo doufání, že již nikdy nebude třeba natočit podobný seriál, aby si lidé museli zábavnou formou uvědomovat zbytečnosti války. Bohužel se chystá druhé pokračování a nechybí málo k první klapce skutečného natáčení přímo v Koreji, naživo, se skutečnými bombami, skutečnou bolestí a skutečnou smrtí.

Roku 1953 skončil válečný konflikt mezi Severní a Jižní Koreou. Severní Korea tehdy anektovala Jižní, protože její severní soused odmítl akceptovat úmluvu po 2. světové válce, která politicky rozdělila poloostrova na sovětský a západní blok 38. rovnoběžkou. Do války se zapojily i státy OSN, přičemž největší kontingent zde měly Spojené státy. Boje se přelévaly z jedné strany na druhou, což způsobilo zapojení Číny do války. Nebýt uzavřeného příměří 27. července 1953, jistě by se boje přehouply do 3. světové války a svět by na ni určitě nebyl připravený. Příměří fakticky znamenalo pouze to, že oba státy jsou ve válce, ale neútočí na sebe. Bohužel.  Mezi oběma státy byla vytvořena linie, která je oddělovala. Je mnohem tenčí, než kdykoli předtím.

Nyní se napětí stále více stupňuje a mně se vybavují slova Honzy Kopčila z letošní silvestrovské noci, kdy vyprávěl o věštkyni, od které si nechával budoucnost říše předpovídat Adolf Hitler a neodcházel z té schůzky spokojený. Předpověděla vlastní smrt na den přesně a vyplnilo se to. Předpověděla také válečný konflikt, který vyústí ve světovou válku na roky, ve kterých právě žijeme. Oblastí konfliktu měla, podle ní, být Indočína. Honza předpokládal, že půjde o Indii a Pákistán - obě země disponují jaderným arzenálem a jejich nevraživost je známá. Obávám se, že tady se věštkyně spletla s udáním oblasti. Nechci přikládat takovou důvěru předpovědím vědmy, protože jsem přeci jen realista. Faktem, ale je, že v Jižní a Severní Koreji jsou vyhlášené bojové pohotovosti a mobilizují se i zálohy. Kdo za to může? Dle mého názoru je na vině jedině Severní Korea, která neustále porušuje, nějaké dohody a odstupuje z jednání. Nemluvě o jejím jaderném programu. Co si myslet o, komunismem prohnilém, státu, kde lidé umírají hlady, ale který má obrovskou armádu a zbraně hromadného ničení. Jednou svůj jaderný program zastavili výměnou za hospodářskou a humanitární pomoc, a když demagogové naznali, že je jejich lid nasycen, vše porušili.  Sled událostí bude nyní daleko rychlejší, potencionální válka bude také rychlejší a počet obětí bude, úměrně tomu, stoupat. Při současné světové situaci se bojím, aby nevznikl nový světový válečný konflikt. Karty ještě nejsou rozdány. Jaké koaliční síly by se spojily proti Severní Koreji, a které by se naopak semkly s ní? Českou republiku zavazuje členství v NATO, proto bychom čítali ve zprávách seznamy mrtvých českých vojáků. To stejné platí i pro ostatní členské státy NATO, potažmo také OSN. Jsou zde však státy, které do Severoatlantické aliance nepatří. Rusko je velkým otazníkem v potencionálním rozložení sil. Účastnilo se sice jednání se Severní Koreou, ale jeho postoji nevěřím. Myslím si, že svou náklonnost bude chtít vyměnit za nějaký vojenský ústupek ze strany USA (radar v Brdech, Gruzie,...). Nabízí se mi také Čína, která za poslední dobu prodělala mnoho změn. Je zde sice stále pevný komunistický režim, ale není tak zkostnatělý, jak býval kdysi. Uslyší-li ale volání svého ideového soudruha, pomůže, i když se také zasazovala o zastavení jaderného programu Severní Koreji. Hlavním důvodem nejspíš nebyl mír, ale obava z použití zbraní hromadného ničení proti vlastní suverenitě. Pokud se přimkne, obavy zanikají. Japonsko bude jasně na straně proti Severní Koreji, protože ztratilo jakéhokoli negativního bojového ducha od svržení atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki. Síly jsou tedy poměrně vyrovnané a jazýčkem na vahách je právě Rusko. Věřím (doufám), že se z něj do rozhodující chvíle stane evropský stát.

Vše jsou jen domněnky. Celkovou situaci bych nejraději vyřešil za pár minut několika podpisy. MÍR a všichni podepsat! Hawkey, B. J., Margaret, Maxwell, Scherman, Charles a další jsou staří a unavení a někteří z nich nejsou mezi živými. Nenuťme je se znovu obléct do zeleného eráru a nechat je zesměšňovat již tak směšnou válku. Klapka 2009/...4077 konečná.



Pro ohodnocení článku musíte být registrovaným čtenářem  [Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0]

 
Informační e-mail Upozornit emailem     Vytisknout článek Vytisknout článek

Komentáře na Facebooku:

Komentáře na Postřehu:
Komentář ze dne: 03.06.2009 08:25:36     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Manik (bikemanbartik@seznam.cz)
Titulek: re
Naprosto souhlasím... Osbně si nemslím, že každá válka je zbytečná, ale konrétně tahle by byla.

Nicméně kolik by toho měl svět takovémuto diktátorskému režimu dovolit?
Napadá mě takové přirovnání: Mám na zahradě jedovatého hada. Vím, že tam je. Jak dlouho ho tam nechám? Dokud mi neuštkne první dítě? Nebo si řeknu, že to dítě tam nemělo chodit. Pak mi uštkne druhé... Nebo ho vyženu hned?

S hadem je to jednoduché... S fanatickými a diktátorskými režimy už ne...

Jen jsem chtěl říci, že rozhodně nezastávám postoj hlavy v písku, ale válka by měla být až úplně poslední možností.

  
Komentář ze dne: 03.06.2009 21:48:49     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek: Re: re
hele a co takle toto řešení: pojďe chlapi hodíme všechny zbraně do hajzlu a zrušíme válečný průmysl. žádné zbraně pro vojenské účely, jen sběratelské a lovecké nic jiného nikde by nebylo zbraní, celý svět by byl odzbrojen a nebylo by čím válčit. UTOPIE že jo, ale myšlenka je to hezká

    
Komentář ze dne: 03.06.2009 22:18:23     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re: Re: re
Víš Pavle, toho jsem se něco naposlouchal, jak dělnící všech států by nikdy spolu neválčili, nebýt kapitalistů, kteří je nahnali proti sobě. A potom se dočteš, doslechneš, jak se lidi dokážou nenávidět i jen proto, že jsou ze sousedních vesnic - viz třeba film "Slavnosti sněženek" ... Lidi se dají asi mnohem lehčeji strhnout proti sobě, než zapřáhnout spolu. Po každé vítězné revoluci, jakmile byl poražen společný nepřítel, začlo se to řezat mezi sebou ... Ta myšlenka, kterou zmiňuješ, je tady jistě pořád a věřím, že se přece jednou prosadí, ale to je ještě na mnoho generací - anebo musí přijít obrovský průšvih kosmických rozměrů který přehluší všechny spory ....

    
Komentář ze dne: 04.06.2009 07:46:35     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Manik (bikemanbartik@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: re
Hodím,e všechny zbraně do hajzlu? Proč? Já tu svoji rozhodně nikomu nedám... Protži ti hajzli, co ji budou chtít na hajzloviny si ji z toho hajzlu vyloví a čím se já pak budu bránit?

      
Komentář ze dne: 04.06.2009 17:41:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek: Re: Re: Re: re
A Vojto, ty ji máš snad pro vojenské účely? jsi snad u armády? ty bys nemusel...

Komentář ze dne: 03.06.2009 08:43:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - epona (@)
Titulek:
Taky jsem o té vědmě slyšela ....Jmenuje se baba Vanga a předpověděla toho docela dost ... viz tady odkaz:
http://nd.blog.cz/l/ladyrovena.blog.cz/obr azky/43686888.jpg
Jestli tomu věřit/nevěřit, to je otázka.

Komentář ze dne: 03.06.2009 09:27:19     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@)
Titulek:
Ještě jsem to detailně nečetl, jen přeletěl, ale když už je diskuse, tak bych podotkl, že s KLDR bude velký průsšvih v každém případě, ať už Kimovo panství udělá poslední sebevražednou ránu nebo padne jen tak. Pokud padne, není svět připraven, až se Severokorejci vyhrnou z hranic, naprosto nepřizpůsobení na svět všude okolo. Toho se zvlášť Jižní Korea bojí snad víc než války ....

  
Komentář ze dne: 03.06.2009 09:59:26     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - ivo-hary (@fofr)
Titulek: Re:
1) máš tam neobratnou formulaci: "Severní Korea tehdy anektovala Jižní, protože odmítla akceptovat úmluvu po 2. světové válce." se dá chápat - a byl to můj první dojem - že SK anektovala JK z důvodu, že JK(!) odmítla akceptovat - a tím vlastně jednala SK oprávněně. Zrůdnost takového výkladu je očividná, proto si člověk rychle uvědomí, že "SK odmítla úmluvu a pokusila se anektovat JK ....
2) No jo, Rusko a Čína - vlastně dvě "Říše středu", kterým se stále ještě vládne ze "Zakázaného města" a prostý lid už má sice formálně deklarovanou "veškerou moc", ale s jejím uplatňováním máme zkušenosti i u nás.. Dvě velké neznámé v rovnici a přitom tak mocná závaží na vahách osudu světa ...

    
Komentář ze dne: 03.06.2009 21:46:20     Reagovat    Nový komentář
Autor: [Kozííí] - Pavel Kotrba (poezie@postreh.com)
Titulek: Re: Re:
díky Hary už jsem opravil, aby to nebylo závádějící

Komentář ze dne: 03.06.2009 16:04:25     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - Harr (Harr@atlas.cz)
Titulek: Klapka 1950/53/4077 podruhé
Tušila jsem, že Tvůj článek vyvolá diskuzi, s tím, co jsi napsal souhlasím. Určitě bychom se k tomuto neměli stavět stylem - nás se to netýká . Vzpomínám, že nás totalita učila, že Korea je Severní a Jižní, ta Severní je ta dobrá a ta Jižní "kam se na nás hrabe". Tehdy jsme samozřejmě vyzdvihovali komunismus a všechny státy, v kterých se budoval, byly našimi bratry. Víme své o zrůdnosti fašismu a totéž můžeme říci o budování komunismu - obě ideologie k sobě mají svým způsobem velmi blízko, každá ideologie má plnou pusu míru na světě, ale každá chce tomu světu vládnout. Ve všem hraje roli politika peněz, politika touhy po moci, také politika hlouposti a lidské zvrácenosti. Někdo by mohl oponovat, že tu hraje roli chytrost a schopnost vystihnout ten správný moment překvapení. Pokud by šlo o dobrou věc, souhlasila bych - v tomto konkrétním případě však tvrdím, že válka v Korei byla zbytečná v počátku padesátých let a stejně zbytečné je i vyvolávání konfliktu nyní. jenže teď bychom se měli bát víc.

Komentář ze dne: 05.06.2009 23:48:47     Reagovat    Nový komentář
Autor: neregistrovaný - WhiteShadow (@)
Titulek:
Je zvláštní Pavle jak si naše podobné myšlenky našly i podobný čas.
http://whiteshadow.blog.cz/0906/prophecies-of-ba ba-vanga-proroctvi-baby-vangy

Ještě ten příspěvek nemám přeložený do češtiny, bo nebylo kdy, ale věřím, že to pro většinu z vás to nebude problém. Osobně si myslím, že lidstvo blbne už moc dlouho a jak to tak bývá, příjde zase něco, aby vše pročistilo. Světová finanční krize může být toho předchůdcem, stejně jako před druhou světovou válkou. Zvažme různá sílící napětí na celém světě a uvažme existenci teroristické hrozby užití jaderných zbraní ( Xsetkrát silnějších než ty, které byly použity na města Hirošimu a Nagasaki) a uvědomme si, že je za celých 60 let nikdo nezneužil.
Osobně jsem toho názoru, že ještě nic nebylo napsáno. Na druhou stranu ať už je to Nostradamus či Baba Vanga anebo Mayský či Aztécký kalendář, všechna tato proroctví promlouvají o bezprostředně nejbližších letech. Můj instinkt mi říká, že se přece jenom něco velkého semele.



 .: Služby & akce PT




 

 

(c) Postřeh team 2001 - 2009        postaveno na českém opensource redakčním systému phpRS

 

şehirler arası nakliyat şehirler arasi nakliyat ücretleri

fotografie

|

grafika

|

hudba

|

literatura

|

umění

|

galerie

|

poezie

|

gramodeska

|

ars polyri

|

věda

|

elektro

|

technika

|

radio

|

bastlení

|

konstrukce

|

schémata

optimalizace PageRank.cz